Advertisement

Louis Renault
Home Piaţa auto Industrie auto Personalităţi. LOUIS RENAULT şi misterul dispariţiei sale

Personalităţi. LOUIS RENAULT şi misterul dispariţiei sale

Născut în anul 1877, într-o familie burgheză din Paris, Louis Renault a fost unul dintre cei mai mari industriaşi francezi şi un pionier al industriei auto. Personalitate controversată la finalul vieţii sale, membrii familiei continuă să creadă că a fost ucis.

Louis Renault a realizat prima sa maşină la vârsta de 21 de ani şi, intuind potenţialul de afaceri al invenţiei sale, s-a asociat cu fraţii săi pentru a deschide o unitate de producţie. Afacerea a înflorit din prima zi, iar la începutul celui de-al doilea război mondial devenise un conglomerat, cu o variată gamă de producţie. Louis Renault deţinea controlul total asupra companiei.

Zilele negre au început în 1939, când a fost nevoit să concedieze 2.000 angajaţi, membri de sindicat, o decizie care l-a lăsat fără sprijin politic. În anul următor, 1940, naziştii au încercat să-i relocheze fabricile, cu tot cu muncitori, pentru a-i lua controlul asupra producţiei de vehicule pentru germani. Mai târziu, când Franţa a fost eliberată, a fost arestat în baza acuzaţiilor de colaboraţionism şi a murit în închisoare, în circumstanţe misterioase.

Începuturile

Louis Renault s-a născut la 12 februarie 1877, la Billancourt (Paris), într-o familie bogată. Tatăl său, Alfred Renault, producea şi vindea nasturi şi perdele. Numele mamei sale era Berthe. Cuplul avea şase copii, Louis fiind cel de-al patrulea. A urmat cursurile secundare la Lycée Condorcet, una dintre cele mai vechi şcoli din Paris, dar fiind mult mai interesat de dispozitivele tehnice, renunţa la şcoală în mod regulat.

În 1888, când avea doar 11 ani, a inventat un sistem de generare a energiei electrice prin utilizarea cablurilor, a plăcilor de acumulatori şi a unei băi cu acizi.

Odată s-a ascuns în cazanul de cărbuni al unei locomotive cu aburi doar pentru a afla mai multe desprefuncţionarea acesteia. Se spune că se simţea bine numai atunci când avea mâinile pline de ulei. Nimic altceva nu-l interesa.

La vârsta de 13 ani, Louis a avut şansa de a sta la volanul unei maşini, ce aparţinea lui Leon Serpollet, producătorul de automobile Gardener-Serpollet. Mecanismul i-a aprins imaginaţia şi a început să-l bată la cap pe tatăl său să-i cumpere un automobil. În cele din urmă, tatăl său i-a făcut cadou o maşină mai veche, marca Panhard, lângă care a început să-şi petreacă tot timpul, în magazia de unelte de pe proprietatea familiei.

Serviciul militar nu i-a stins dorinţa de a inventa, iar la întoarcerea acasă strânsese destui bani din salariu pentru a-şi pune în practică ideile.

În 1898, a cumpărat un mic bloc motor „De Dion-Bouton” de 3/4 CP, a angajat doi muncitori şi a început să lucreze neobosit pentru a crea un automobil propriu.

Maşina a fost botezată Renault Voiturette (Maşinuţa Renault).

În noaptea de 24 decembrie 1898, când toată lumea sărbătorea Ajunul Crăciunului, Louis conducea pe străzile din Paris cu incredibila viteză de 50 km/oră. În acea seară, a făcut un pariu cu un prieten că invenţia sa poate întrece orice altă maşină pe circuitul din Rue Lepic (Montmartre).

Primul său cumpărător a fost un prieten al tatălui său, puternic impresionat de maşină, după ce a făcut o plimbare cu Louis în împrejurimile Parisului. Imediat a primit încă 12 comenzi.

Cariera

Văzând că invenţia sa are un mare potenţial comercial, el s-a asociat cu fraţii săi mai mari, Marcel şi Fernand, pentru a înfiinţa o unitate de producţie.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...