Compania niponă se află în stadiu final de dezvoltare a unui propulsoare electric ultra-compact. Motorul electric Yamaha va avea puteri cuprinse între 48 și 272 CP.
Yamaha ne prezintă, într-un clip, câteva detalii legate de viitoarea familie de motoare electrice. Cel mai interesant aspect legat de aceasta este disponibilitatea pe piață fără a fi montate într-un vehicul, fapt care va permite oricui are cunoștințe de bază despre propulsia electrică să-și construiască propriul EV.
➡ Iată motocicleta electrică cu tracțiune integrală! 💡
De asemenea, Yamaha va permite clienților să vină cu proiectul, urmând ca japonezii să creeze motorul ideal pentru respectiva aplicație. Și nu ne referim la clienți privați, ci la companii producătoare de motociclete și autoturisme. Iar adaptarea propulsorului va cere extrem de puțin timp, datorită volumului mic pe care îl ocupă și modularității familiei de motoare. Este o soluție deosebit de convenabilă pentru producători, care nu mai trebuie să dezvolte propriile propulsii electrice, ci le pot cumpăra direct de la Yamaha.
Motorul electric Yamaha în teste
Proiectul a fost început de către divizia de motociclete Yamaha, însă puterea celui mai potent reprezentant, 272 CP, permite montarea fără probleme inclusiv pe autoturismele sport. Așa cum putem vedea în clip, inginerii testează motorul electric Yamaha pe o Alfa Romeo 4C, cel mai carismatic roadster de pe piață. Iar în clip nu este prezentat niciun model moto al companiei, deci rămâne de văzut dacă viitorul propulsor va fi montat din uzină și pe gama de motociclete Yamaha, sau va fi doar vândut separat.
Chiar dacă în clip nu sunt oferite detalii importante despre motor, acum 4 luni japonezii au publicat informații clare despre viitoarea familie de propulsoare. Acestea vor avea o densitate mare de putere (o valoare mare a raportului CP/kg) și va fi disponibil în diferite variante, de la 48 la 272 CP.
Comentați?