Advertisement

China
Home Interviuri Editorial Mașinile electrice devin și mai ”curate”

Mașinile electrice devin și mai ”curate”

Argumentele privind sustenabilitatea vehiculelor electrice s-au întărit după ce noi studii au constatat o scădere semnificativă a emisiilor din producția de baterii și o creștere considerabilă a utilizării energiei regenerabile.

Amprenta mare de carbon a vehiculelor electrice, cauzată în mare parte de intensitatea energetică a producției de baterii, a fost folosită mult timp ca argument de mediu împotriva lor. În funcție de sursa de energie pentru a-și reîncărca bateria, un vehicul electric ar trebui să circule între 47.000 km și 146.000 km pentru ca această amprentă de carbon să o egaleze pe cea a unei mașini similare pe benzină.

Cu toate acestea, noile cercetări realizate de Green NCAP, programul Euro NCAP pentru dezvoltarea mașinilor curate și eficiente din punct de vedere energetic, spulberă mitul potrivit căruia vehiculele electrice nu sunt mai ecologice decât echivalentele lor pe benzină și diesel. Green NCAP arată că emisiile din producția de baterii au scăzut cu aproximativ 16% începând cu 2022 și atribuie acest rezultat eforturilor producătorilor.

Totodată, organizația consideră realiste și prognozele realizate de Ricardo, compania globală de consultanță strategică, de mediu și de inginerie, conform cărora emisiile rezultate din generarea de energie electrică în Europa vor scădea cu 26% până în 2039, datorită creșterii rapide a furnizării de energie regenerabilă. De altfel, acest lucru este întărit de noile date ale Agenției Internațională pentru Energie, care arată că în luna mai 2024, producția de energie electrică din Europa din surse regenerabile a crescut, la nivel anual, cu 9,6%, numai din energia solară avansul fiind de 18,3%, în timp ce generarea pe bază de combustibili a scăzut cu 11,4%.

Astfel, potrivit Green NCAP, combinația dintre producția de vehicule mai curate și cea a energiei la fel de curate va produce o scădere a emisiilor de aproximativ 20 g echivalent CO2/km pentru mașinile electrice cu baterie. Aceasta reprezintă o scădere a amprentei lor de carbon cu aproximativ 15%, echivalentul unei economii de aproximativ 4,8 tone echivalent CO2 pentru fiecare vehicul, pe o durată de viață tipică de 16 ani și 240.000 km.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2024)

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

ALD Automotive | LeasePlan își continuă activitatea sub noul nume Ayvens

 

Germania ar putea reintroduce subvențiile la achiziția de mașini electrice, inclusiv pentru cele second hand

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

China
Editorial

Vești rele pentru scepticii mașinilor electrice

Anul trecut a fost unul foarte bun pentru criticii și scepticii adoptării...

China
Editorial

100 de Flote Auto

Prin vremuri bune și mai puțin bune, marcate de creștere economică, dar...

Protecționismul european
Editorial

Protecționismul european și îngrijorarea producătorilor auto

Mecanismul declanșat de Executivul comunitar pentru introducerea de taxe vamale suplimentare la...

China
Editorial

Cinci tendințe pentru managementul flotei

Specialiștii în managementul flotelor au analizat piața de profil la început de...