Înmatriculările noi de autoturisme noi, în creștere cu 39,5% în trim. I


Potrivit INS, în ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autoturisme cu 39,5%, la categoria autobuze ṣi microbuze cu 29,9% ṣi la categoria mopede ṣi motociclete cu 29,8%.
În trimestrul I 2022, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 73,5%, în scădere cu 9,5 puncte procentuale față de același
trimestru al anului 2021.
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile astfel: la categoria autotractoare cu 23%, la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 20,3% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 13,1%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣtere la categoria autotractoare cu 41,7% ṣi scăderi la categoria remorci semiremorci cu 10,4% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 6,8%.
Faţă de trimestrul IV 2021, în trimestrul I 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 11,2% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, scădere cu 0,7%.
Datele INS mai arată că vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului I 2022, în proporție de 58,1%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 11,8%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,1%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,3% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 29,2% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în
proporṭie de 29,9%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 34,8%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 25,7% au fost clasificate în norma Non-Euro.
CITEȘTE ȘI:
Cât de pregătită este România să adere la OECD
Fonduri europene pentru proiectul Drumului Expres Constanța – Tulcea – Brăila