În trimestrul I 2022 comparativ cu perioada similară a anului trecut, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la categoria autobuze și microbuze cu 20% ṣi la categoria mopede ṣi motociclete cu 10,2% ṣi scădere la categoria autoturisme cu 10,6%, arată datele publicate joi de Institutul Național de Statistică (INS).
Potrivit INS, în ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autoturisme cu 39,5%, la categoria autobuze ṣi microbuze cu 29,9% ṣi la categoria mopede ṣi motociclete cu 29,8%.
În trimestrul I 2022, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 73,5%, în scădere cu 9,5 puncte procentuale față de același
trimestru al anului 2021.
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile astfel: la categoria autotractoare cu 23%, la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 20,3% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 13,1%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣtere la categoria autotractoare cu 41,7% ṣi scăderi la categoria remorci semiremorci cu 10,4% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 6,8%.
Faţă de trimestrul IV 2021, în trimestrul I 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 11,2% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, scădere cu 0,7%.
Datele INS mai arată că vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului I 2022, în proporție de 58,1%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 11,8%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,1%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,3% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 29,2% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în
proporṭie de 29,9%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 34,8%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 25,7% au fost clasificate în norma Non-Euro.
CITEȘTE ȘI:
Cât de pregătită este România să adere la OECD
Fonduri europene pentru proiectul Drumului Expres Constanța – Tulcea – Brăila
Comentați?