Advertisement

impozitul pe mijloacele de transport
Home Administrare flote Fiscalitate Impozitul pe mijloacele de transport va fi majorat, în Capitală, cu 13,8% din 2024. Proiect

Impozitul pe mijloacele de transport va fi majorat, în Capitală, cu 13,8% din 2024. Proiect

Pentru anul 2024, impozitele şi taxele locale percepute în Capitală, inclusiv impozitul pe mijloacele de transport, vor fi indexate cu indicele inflaţiei, de 13,8%, potrivit unui proiect de hotărâre lansat în dezbatere publică de către Primăria Municipiului București (PMB).

”Conform prevederilor art. 491 din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, taxele şi impozitele locale se indexează anual, până la data de 30 aprilie, de către consiliile locale, ţinând cont de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior”, a explicat PMB.

Potrivit proiectului, bonificația pentru plata cu anticipație, până la data de 31 martie, a impozitului/taxei pe clădiri, impozitului/taxei pe teren și impozitului pe mijloacele de transport datorate de contribuabili pentru întregul an rămâne în continuare de 10%.

Totodată, în cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 95%.

Impozitul pe mijloacele de transport se determină în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului (cmc), prin înmulţirea fiecărei grupe de 200 cmc sau fracţiune din aceasta cu suma corespunzătoare din Codul fiscal.

Astfelm potrivit proiectului, pentru anul 2024, impozitul pe mijloacele de transport va avea următoarele niveluri:

– motociclete, tricicluri, cvadicicluri și autoturisme cu o capacitate cilindică de până la 1.600 cmc: 9 lei/200 cmc față de 8 lei anterior/200 cmc;

– motociclete, tricicluri și cvadicicluri cu o capacitate cilindică de peste 1.600 cmc : 10 lei/200 cmc faţă de 9 lei anterior

– 1.601 – 2.000 cmc, inclusiv: 25 lei/200 cmc faţă de 22 lei/200 cmc anterior;

– 2.001 – 2.600 cmc, inclusiv: 97 lei/200 cmc faţă de 85 lei/200 cmc anterior;

– 2.601 – 3.000 cmc, inclusiv: 195 lei/200 cmc faţă de 171/200 cmc lei anterior;

– peste 3.000 cmc: 393 lei/200 cmc faţă de 345 lei/200 cmc anterior.

Astfel, sumele de plată pentru impozitul pe mijloacele de transport vor fi următoarele:

– 1.000 cmc – 45 lei

– între 1.001 cmc şi 1.200 cmc – 54 lei;

– între 1.201 cmc şi 1.400 cmc – 63 lei;

– între 1.401 cmc şi 1.600 cmc – 72 lei;

– între 1.601 cmc şi 1800 cmc – 225 lei;

– între 1.801 cmc şi 2.000 cmc – 250 lei;

– între 2.001 cmc şi 2.200 cmc – 1.067 lei;

– între 2.201 cmc şi 2.400 cmc – 1.164 lei;

– între 2.401 cmc şi 2.600 cmc – 1.261 lei;

– între 2.601 cmc şi 2.800 cmc – 2.730 lei;

– între 2.801 cmc şi 3.000 cmc – 2.955 lei;

– între 3.001 cmc şi 3.200 cmc – 6.288 lei;

– între 3.201 cmc şi 3.400 cmc – 6.681 lei;

– între 3.401 cmc şi 3.600 cmc – 7.074 lei;

– între 3.601 cmc şi 3.800 cmc – 7.467 lei;

– între 3.801 cmc şi 4.000 cmc – 7.860 lei.

Pentru autobuze, autocare şi microbuze, impozitul pentru mijloacele de transport va fi de 32 lei/200 cmc, de la 28 lei/200 cmc în 2023, iar pentru alte vehicule cu tracţiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusviv, de 40 lei/200 cmc, de la 35 lei/200 cmc în 2023.

Scutiri şi reduceri pentru impozitul pe mijloacele de transport

Conform Codului fiscal, nu se plăteşte impozitul auto pentru:

– autovehiculele acţionate electric;

– mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea veteranilor de război, văduvelor de război sau văduvelor nerecăsătorite ale veteranilor de război, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;

– mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat şi a persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate, respectiv a reprezentanţilor legali, pe perioada în care au în îngrijire, supraveghere şi întreţinere persoane cu handicap grav sau accentuat şi persoane încadrate în gradul I de invaliditate, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;

– mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 1 şi 5 ale Decretului-lege nr. 118/1990 şi a persoanelor fizice prevăzute la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 105/1999, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;

– mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;

– navele fluviale de pasageri, bărcile şi luntrele folosite pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul în Delta Dunării, Insula Mare a Brăilei şi Insula Balta Ialomiţei;

– mijloacele de transport ale instituţiilor publice;

– mijloacele de transport ale persoanelor juridice, care sunt utilizate pentru servicii de transport public de pasageri în regim urban sau suburban, inclusiv transportul de pasageri în afara unei localităţi, dacă tariful de transport este stabilit în condiţii de transport public;

– vehiculele istorice definite conform prevederilor legale în vigoare;

– mijloacele de transport folosite exclusiv pentru transportul stupilor în pastoral;

– mijloacele de transport folosite exclusiv pentru intervenţii în situaţii de urgenţă;

– mijloacele de transport ale instituţiilor sau unităţilor care funcţionează sub coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice sau a Ministerului Tineretului şi Sportului;

– cele ale fundaţiilor înfiinţate prin testament constituite conform legii, cu scopul de a întreţine, dezvolta şi ajuta instituţii de cultură naţională, precum şi de a susţine acţiuni cu caracter umanitar, social şi cultural;

– mijloacele de transport ale organizaţiilor care au ca unică activitate acordarea gratuită de servicii sociale în unităţi specializate care asigură găzduire, îngrijire socială şi medicală, asistenţă, ocrotire, activităţi de recuperare, reabilitare şi reinserţie socială pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane vârstnice, precum şi pentru alte persoane aflate în dificultate, în condiţiile legii;

– autovehiculele second-hand înregistrate ca stoc de marfă şi care nu sunt utilizate în folosul propriu al operatorului economic, comerciant auto sau societate de leasing;

– mijloacele de transport deţinute de către organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Leasingul social, soluția Franței pentru utilizarea în masă a mașinilor electrice. Rata – 100 euro/lună

DN 3 va fi lărgit între orașul Pantelimon și intersecția cu DJ 301B

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

china
Fiscalitate

Comisia Europeană va suprataxa importurile de mașini electrice din China. Decizie definită

Propunerea Comisiei Europene (CE) de a impune taxe compensatorii definitive, de până...

Germania
Fiscalitate

Germania face o ultimă încercare pentru a bloca taxele vamale pentru mașinile electrice din China

Problema taxelor vamale în Europa pentru vehiculele electrice importate din China este...

Fiscalitate

Card de credit: un instrument financiar versatil

Un card de credit este un instrument financiar care îți permite să...

tva
Fiscalitate

Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA

Azi, 5 septembrie 2024, companiile înregistrate în scopuri de TVA au primit,...