Leasingul social, soluția Franței pentru utilizarea în masă a mașinilor electrice. Rata – 100 euro/lună


Potrivit premierului francez, „persoanele eligibile vor putea, din toamnă, să își rezerve vehiculul, care le va fi livrat în 2024”.
Cu toate acestea, detalii privind costul total al proiectului, promisiunea de campanie a președintelui Macron, nu au fost dezvăluite, iar analiștii estimează că subvențiile necesare vor fi uriașe.
Anunțat în toamna anului trecut, în cadrul Salonului Auto de la Paris, leasingul social (închiriere pe termen lung similară leasingului operațional) își propune să accelereze tranziția energetică a parcului auto francez, a cărui vârstă medie a depășit acum 11 ani.
„Vrem să facem vehiculele curate mai atractive și mai accesibile. Acesta este sensul bonusurilor de conversie pe care le-am extins sau a majorării bonusului ecologic”, a adăugat șeful Guvernului de la Paris.
De la 1 ianuarie 2023, persoanele fizice al căror venit fiscal este mai mic sau egal cu 14.089 euro pot solicita un bonus majorat de 2.000 euro, dar, în același timp, suma acordată pentru un vehicul electric nou (cu un preț de maxim 47.000 de euro) a fost redusă la 5.000 de euro de la 6.000 de euro în 2022.
CITEȘTE ȘI:
Italia vrea alianță cu Franța și Germania pentru a tempera legislația UE privind emisiile auto
Delgaz Grid își extinde parcul auto cu 105 utilitare. Bugetul alocat, trei milioane de euro