Advertisement

Italia
Home Administrare flote Carburanţi Germania vrea reglementări și pentru mașinile pe combustibili neutri

Germania vrea reglementări și pentru mașinile pe combustibili neutri

Germania a solicitat Comisiei Europene să propună reglementări care să permită maşinilor cu motoare pe combustie ce folosesc combustibili neutri pentru emisiile de CO2 să fie vândute în Europa și după 2035, data convenită de UE pentru ca toate maşinile noi să aibă emisii zero, transmite Reuters.

Parlamentul European a aprobat, luna aceasta, printr-un vot final, un proiect de regulament care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035, ca parte a pachetului „Pregătiţi pentru 55”.

Noua legislaţie stabileşte calea de urmat pentru a reduce la zero emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele şi vehiculele utilitare uşoare noi până în 2035. Este vorba de un obiectiv aplicabil întregului parc de vehicule de la nivelul Uniunii ce presupune reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi, comparativ cu 2021. Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.

În urma implementării noii legislaţii, va fi imposibilă vânzarea în UE a maşinilor noi cu motoare pe combustie. Legea este menită să accelereze trecerea Europei la vehiculele electrice, pentru combaterea schimbărilor climatice. Dar Germania caută un spaţiu de negociere pentru motoarele pe combustie care folosesc combustibili produşi prin folosirea electricităţii sau e-combustibili.

„CE ar trebui să vină cu o propunere privind modul de folosire al e-combustibililor sau cum pot funcţiona motoare pe combustie care folosesc combustibili neutri pentru emisiile de CO2, a declarat secretarul de stat german pentru Transporturi, Michael Theurer.

El a explicat că Germania crede că vehiculele electrice alimentate pe baterii „sunt calea de urmat”, dar vrea să vadă sprijinite şi alte tehnologii fără CO2.

„Avem nevoie de hidrogen şi, de asemenea, de e-combustibili, în special la vehiculele grele, la camioanele de transport”, susţine oficialul german.

Germania este ţara de origine a marilor producători auto, inclusiv Volkswagen, care s-au angajat să producă doar maşini electrice în Europa din 2033, şi BMW, care a avertizat în legătură cu efectele interzicerii maşinilor cu motoare pe combustie în UE, din 2035.

Comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, a declarat că mulţi din cei implicaţi în sectorul transporturilor împărtăşesc temerile Germaniei. „Cred că discuţia nu s-a încheiat, chiar dacă s-a votat”, a afirmat la o conferinţă de presă Adina Vălean.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Leasingul social, soluția Franței pentru utilizarea în masă a mașinilor electrice. Rata – 100 euro/lună

DN 3 va fi lărgit între orașul Pantelimon și intersecția cu DJ 301B

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

gpl
CarburanţiService

Un rezervor de GPL poate fi utilizat numai pentru o perioadă de 10 ani

Chiar dacă nu vorbim despre o expirare propriu-zisă în cazul acestor componente,...

biocombustibili
Carburanţi

Ministerul Energiei: România va dezvolta producţia de biocombustibili avansaţi

România are oportunitatea de a dezvolta producţia de biocombustibili avansaţi şi astfel...

biocombustibili
Carburanţi

Comisia Europeană a aprobat schema României pentru sprijinirea producţiei de biocombustibili

Comisia Europeană a aprobat, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat,...

mol românia
Carburanţi

MOL România își extinde rețeaua cu trei stații de servicii noi în Brăila, Oradea și Călărași

MOL România își extinde rețeaua națională cu trei noi stații de servicii...