Advertisement
Italia
Home Administrare flote Juridic Italia vrea alianță cu Franța și Germania pentru a tempera legislația UE privind emisiile auto

Italia vrea alianță cu Franța și Germania pentru a tempera legislația UE privind emisiile auto

Italia ar vrea să se alieze cu Franţa şi Germania pentru ”a influenţa” şi a încetini ritmul legilor Uniunii Europene privind reducerea emisiilor provenite de la autoturisme şi camioanelor, potrivit ministrului italian al Industriei, Adolfo Urso,citat de Reuters.

Guvernul de dreapta al premierului Giorgia Meloni s-a declarat deja ferm împotriva deciziei blocului de a scoate în afara legii vânzarea de maşini noi pe benzină şi diesel până în 2035, unul dintre miniştri numind trecerea forţată la electricitate drept ”sinucidere” şi ”un cadou” pentru industria chineză.

Vorbind pentru canalul de ştiri TGcom, Urso a cerut Comisiei Europene să adopte o abordare ”pragmatică, concretă, non-ideologică” a legilor privind schimbările climatice şi a spus că doreşte să construiască ”o alianţă” cu Parisul şi Berlinul în vederea reducerii costurilor pentru industrie şi consumatori.

El a spus că a discutat problema la Berlin cu ministrul german al Economiei, Robert Habeck, pe 20 februarie, şi că va face acelaşi lucru la Roma, pe 3 martie, cu ministrul francez al Economiei Bruno Le Maire.

”Cele trei mari ţări industriale europene pot influenţa… reglementările europene”, a spus el, referindu-se la Italia, Franţa şi Germania.

Adolfo Urso a menţionat în mod special două proiecte de legi ale UE: regulile de emisii mai stricte Euro 7 pentru maşini, camionete, camioane şi autobuze şi propunerea din această lună privind reducerea în continuarea emisiile de la camioane şi autobuze. El a spus că Italia va fi ”hotărâtă” să blocheze aprobarea celor două proiecte de lege până după următoarele alegeri parlamentare UE din 2024, dacă nu vor fi îndeplinite cererile Romei de moderare.

”Sunt două dosare importante care trebuie abordate în mod realist, oferind cetăţenilor şi întreprinderilor şansa reală de a se adapta în timp util”, a spus el.

Urso a mai indicat că Italia va face lobby pentru o revizuire mai amplă ”a etapelor şi modalităţilor (de derulare) a tranziţiei ecologice” în 2026, când Comisia Europeană urmează să revizuiască progresele înregistrate în direcţia obiectivului pentru 2035, de a atinge emisii zero de la maşinile şi autoutilitarele noi.

Reluând îngrijorările exprimate de ministrul italian al Transporturilor Matteo Salvini, Urso a spus că UE riscă să treacă de la ”supunere energetică” faţă de Rusia pentru aprovizionarea cu combustibili fosili la ”o dependenţă şi mai serioasă” de China pentru tehnologiile verzi şi materii prime.

Reglementările UE privind emisiile din sectorul transporturilor fac parte dintr-un pachet mai larg de politici mai dure împotriva schimbărilor climatice, concepute pentru a îndeplini obiectivele blocului de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în acest deceniu.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Delgaz Grid își extinde parcul auto cu 105 utilitare. Bugetul alocat, 3 milioane de euro

Romsilva a achiziționat o mega-flotă de 200 de autoturisme de teren. Cine o livrează

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ges
Juridic

Guvernul a aprobat Strategia pe termen lung pentru reducerea emisiilor de GES

La propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, Guvernul a aprobat, în ședința...

gaze cu efect de seră
Juridic

7 aspecte-cheie despre raportarea emisiilor de gaze cu efect de seră. Directiva CSRD

Raportarea emisiilor de gaze cu efect de seră, prevăzută de Directiva privind...

Schengen
Juridic

Parlamentul European vrea ca toate subvențiile pentru combustibilii fosili să fie eliminate, la nivel global, până în 2025

Parlamentul European a convenit asupra recomandărilor pe care le va prezenta la...

suv
Juridic

„Mai multe sau mai puține SUV-uri?”: Parizienii, chemați să decidă asupra viitorului acestor vehicule

Anne Hidalgo, primarul Parisului, a anunțat organizarea unui nou referendum cetățenesc la...