Editorial – Potpuriu




Bogdan Grigorescu

Câte s-au mai întâmplat și luna asta! Atât de multe și de variate, pe plan intern și internațional, bune și rele, încât nici nu știu cu ce să încep.

Așa că închid ochii și trag bățul scurt: fix știrea cu care nu voiam să încep. O ordonanță de urgență, care deja a fost adoptată de senat (scris intenționat cu s mic), prevede printre altele ca radarele să fie presemnalizate.

Altfel spus, radarele devin inutile. Altfel spus, inițiatorul Florin Roman, deputat PNL, dă undă verde tuturor vitezomanilor, care pot transforma șoseaua în pistă de curse, punându-ne în pericol pe toți. „Prevenţia trebuie să devină prioritară!“, spune deputatul. Genocidul poate căpăta diverse forme, i-aș răspunde eu. Și așa România se află pe primul loc în Europa la decese din accidente în 2017, cu 98 de morți la un milion de locuitori…

Ce credeți că se va întâmpla de acum? Nu trebuie să fii Nostradamus ca să deduci consecințele, la fel cum n-ai nevoie de o educație rutieră temeinică pentru a apăsa accelerația la podea. Câți dintre cei 3.500 de șoferi care au luat permise ilegal în Pitești și, posibil alte mii prin întreaga țară exultă la gândul că pot goni cu 120 km/h prin localități fără griji? Această ordonanță de urgență transformă pedala de accelerație în trăgaci și autoturismul în mitralieră, iar senatul tocmai a deblocat piedica. În loc să ne preocupăm de construirea de autostrăzi, ne preocupăm de fentarea legii.

Între timp, în Germania continuă cruciada împotriva motoarelor diesel, și nu oriunde, ci fix în inima industriei auto teutone: Stuttgart. Astfel, ar putea fi interzise toate motoarele diesel până la Euro 4 inclusiv începând cu 2019, și, în funcție de rezultatele obținute la controlul de calitate a aerului, ar putea fi interzise și cele Euro 5 începând cu 2020. Ecologism extrem sau plus de imagine? Luați-o cum vreți – rezultatul e același: dacă tranzitați Stuttgartul cu un diesel mai vechi, veți parca mașina pe centură.

În final, un proiect de lege inițiat de Uniunea Europeană s-ar putea repercuta inclusiv asupra șoferilor din România. Astfel, legiuitorii plănuiesc să interzică înmatricularea în țările membre UE a mașinilor cu volan pe dreapta provenite din țări care nu fac parte din Uniune. Pe șleau, este unul dintre prețurile pe care Marea Britanie ar putea să-l plătească după decizia de a părăsi UE în martie 2019. Evident, vor fi afectați și șoferii români, care, în eventualitatea adoptării legii, nu vor mai putea aduce mașini din Regatul Unit cu scopul înmatriculării în țară.

În rest… să scăpăm sănătoși după trecerea vitezomanilor!

Editorial publicat în revista Flote Auto numărul iulie-august 2018

Adaugati comentariu