Cum se obţin certificatele de situaţii de urgenţă. Sunt de 2 tipuri

Ordinul ministrului Economiei nr. 791/24.03.2020, ce reglementează modul în care se obţin certificatele de situaţii de urgenţă, a fost publicat, miercuri, în Monitorul Oficial nr. 248/25.03.2020. 



certificatele

Certificatele de situaţii de urgenţă se acordă, la cerere, operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2, fiind emise în două forme:

a) TIP 1 Albastru— eliberat pentru solicitanţii care cer acordarea acestuia în baza declaraţiei pe propria răspundere, din care rezultă întreruperea totală sau parţială a activităţii, ca urmare a deciziilor emise de autorităţile publice competente, potrivit legii, în perioada stăriide urgenţă decretate;

certificatele

b) TIP 2 Galben — eliberat pentru solicitanţii care cer acordarea acestuia în baza declaraţiei pe propria răspundere, din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% faţă de media încasărilor din perioada ianuarie—februarie 2020.

certificatele

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat  de urgenţă.

Cererea pentru eliberarea CSU se depune de  solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea certificatelor se va face  automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.

Pentru obţinerea certificatului de urgenţă TIP 1 Albastru sau TIP 2 Galben, solicitantul încarcă în platformă următoarele informaţii şi documente:

  • datele de identificare;
  • declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atestă că toate informaţiile şi documentele care stau la baza cererii pentru obţinerea certificatului sunt conforme cu realitatea şi respectă legislaţia în vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerinţelor instituite în cuprinsul art. 2, cu referire la închiderea totală sau parţială a activităţii sau la diminuarea încasărilor în cuantumul indicat. În situaţia în care reprezentantul legal nu deţine semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaraţia pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens.

certificatele

Platfoma prevenire.gov.ro va deveni disponibila spre utilizare în termen de 5 zile de la data publicării Ordinului în Monitorul Oficial.

Solicitanţii care nu sunt înregistraţi la oficiul registrului comerţului furnizează informaţiile şi documentele indicate mai sus şi documente privind autorizarea activităţii.

Modelul declaraţiei pe propria răspundere se postează de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri pe platforma http://prevenire.gov.ro.

Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri eliberează certificate de situaţie de urgenţă doar pe perioada existenţei stării de urgenţă în România. Acestea sunt valabile fără semnătură şi ştampilă, iar verificarea acestora se poate efectua pe platforma http://prevenire.gov.ro/, după serie şi număr.

În ipoteza identificării vreunor suspiciuni rezonabile privind obţinerea certificatelor de situaţie de urgenţă cu nerespectarea dispoziţiilor legale incidente ori prin neatestarea situaţiei reale de drept şi/sau de fapt a
solicitantului, se sesizează organele abilitate în vederea stabilirii măsurilor, potrivit competenţelor.

 

CITEŞTE ŞI:

Programul Rabla Plus 2020 a demarat miercuri

Industria auto la pământ! Câți muncitori își pot pierde jobul

Guvernul va adopta o ordonanţă de urgenţă pentru amânarea plăţii ratelor cu maximum 9 luni

 

Adaugati comentariu