Cum pariază Grupul Volkswagen pe industria auto din China. Pregăteşte două investiţii majore

Grupul Volkswagen poartă ultimele discuţii pentru a finaliza ofertele de investiţii în două mari companii chineze, tranzacţii care-i vor permite să rămână cel mai mare constructor auto străin din China.
volkswagen

Grupul Volkswagen este pregătit să cumpere 50% din Anhui Jianghuai Automobile Group Holding, compania-mamă a constructorului de maşini electrice JAC Motors, pentru cel puţin 3,5 miliarde de yuani (491 de milioane de dolari).

JAC Motors este partenerul uneia dintre societăţile mixte ale constructorului german din China, JAC Volkswagen.

Totodată, Volkswagen urmează să devină cel mai mare acţionar al producătorului de baterii pentru maşini electrice, Guoxuan High-Tech Co Ltd. Constructorul german intenţionează să achiziţioneze un pachet de 27% din acţiuni, ceea ce înseamnă că la o valoare de piaţă a companiei chineze de 4,3 miliarde de dolari, participaţia ar valora 1,16 miliarde de dolari.

Surse apropiate tranzacţiilor, citate de Reuters, au precizat că ambele oferte ar putea fi anunţate vineri.

Analiştii consideră că ofertele de investiţii subliniază modul în care Grupul Volkswagen doreşte să-şi păstreze statutul de cel mai mare producător auto străin din China, chiar şi în perioda în care restricţiile determinate de pandemie au afectat vânzările. Constructorul auto german are de înfruntat, pe piaţa Chinei, concurenţa companiei Tesla, care anul trecut a devenit primul constructor auto străin care deţine în întregime o uzină pentru producţia autovehiculelor.

Atât grupul Anhui Jianghuai, cât şi producătorul de baterii Guoxuan au sediile în oraşul Hefei, din estul Chinei.

Ofertele nu au fost încă finalizate, iar nivelul investiţiilor se poate schimba pe măsură ce negocierile continuă, au precizat sursele citate de Reuters.

În China, Volkswagen a creat societăţi mixte şi cu alţi producători auto de stat, precum FAW Group Corp Ltd şi SAIC Motor Corp Ltd.

Constructorul auto german îşi propune să vândă 1,5 milioane de vehicule „verzi” pe an în China până în 2025.

„Volkswagen caută în mod constant modalităţi de consolidare şi aprofundare a relaţiilor cu partenerii locali”, a declarat Volkswagen pentru Reuters. „În această privinţă, vom analiza opţiunile posibile împreună cu toate părţile interesate,pentru a asigura succesul pe termen lung”.

 

CITEŞTE ŞI:

FCA, aproape de obţinerea împrumutului de 6,3 mld. euro de la Intesa Sanpolo 

Programul IMM Invest va fi modificat. Află motivele

Franţa dezvăluie un plan de susţinere pentru industria auto de 8 mld. euro

 

Adaugati comentariu