logistică auto
Home Piaţa auto Industrie auto Criza semiconductorilor a adus pe marginea prăpastiei companiile de logistică auto

Criza semiconductorilor a adus pe marginea prăpastiei companiile de logistică auto

Criza semiconductorilor a ajuns la un nivel atât de mare încât amenință însăși existența companiilor de logistică auto, avertizează asociația europeană de profil, EGG, cu sediul la Bruxelles. Potrivit sursei citate, cauza o reprezintă scăderea producție din industria auto care determină o cerere fluctuantă și o impredictibilitate în derularea afacerilor.

În acest context, Asociația Logisticienilor Europeni pentru Vehicule solicită ca industria auto să ia toate măsurile posibile pentru a-și sprijini furnizorii de logistică.

În mod tradițional, industria auto încheie contracte în care nu sunt garantate cantitățile, ceea ce înseamnă că riscurile asociate sunt suportate în totalitate de către expeditorii de mărfuri.
Asociația spune că în prezent este imposibil să fie furnizate serviciile convenite prin contract, care se bazează pe cantități care nu mai sunt disponibile. Baza de costuri este în creștere, iar nivelul serviciului nu mai poate fi menținut în acest context, o provocare care este îngreunată și mai mult de faptul că aproape fiecare vehicul este vândut, ceea ce duce la alte vârfuri ale cererii.

„Nu am văzut niciodată o pierdere atât de rapidă a încrederii în această industrie. Chiar și momentul Lehman Brothers și criza financiară ulterioară nu au ajuns să aibă efecte economice asupra sectorului care cauzează problemele actuale de livrare. Companiile au ajuns pe ”roșu” aproape peste noapte, fluxul de numerar devine critic pentru mulți și trebuie să ne asigurăm că facturile sunt plătite la timp”, a precizat președintele ECG, Wolfgang Göbel.

Membrii ECG avertizează că stocurile de vehicule din depozite și terminale din întreaga Europă au atins un nivel scăzut record. Drept urmare, unii operatori opresc activitatea o zi sau două pe săptămână pentru a satisface cererea – o soluție care ar putea fi implementată teoretic în întreg sectorul. În unele cazuri, întrega operațiune este oprită în totalitate. În mod similar, atunci când capacitatea este redusă, liniile de transport maritim prelungesc timpii de livrare, dar și acest lucru ar trebui să fie coordonat cu toți producătorii. Potrivit ECG, toate acestea se întâmplă într-un moment în care costurile cresc rapid și investițiile necesare pentru a sprijini o industrie în schimbare sunt în creștere.

„Viitorul va fi grav afectat. Trebuie doar să ne uităm la piața containerelor și la creșterea masivă a tarifelor cauzată de lipsa capacității pentru a ne imagina ce se va întâmpla când volumele vor crește din nou. Cererea de bază este în mod clar foarte puternică. Industria are nevoie de ajutor pentru a supraviețui și a fi pregătită pentru intrarea pe creștere. Dar acest lucru va reuși dacă producătorii lucrează acum împreună cu furnizorii lor pentru a minimiza impactul și pentru a se asigura că vor fi martorii creșterii”, a subliniat Wolfgang Göbel.

 

CITEȘTE ȘI:

Aplicaţie informatică în sprijinul asiguraţilor cu risc ridicat

CNAIR a atribuit contractul de execuție al VO Sfântu Gheorghe

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

volvo cars
Industrie auto

Volvo Cars va produce ultima mașină diesel la începutul anului 2024

Constructorul auto suedez Volvo Cars a anunţat, marţi, în cadrul Climate Week...

Industrie auto

ZF creează un motor electric fără magneți

ZF a dezvoltat un motor electric care nu necesită magneți, cu un...

Producția de autoturisme
Industrie auto

ACAROM: În primele 8 luni, producția de autoturisme din România s-a ridicat la 327.917 unități

Producția de autoturisme din România s-a ridicat la 327.917 unități în primele...

continental
Industrie auto

IAA Mobility 2023: Continental și Google Cloud echipează mașinile cu inteligență artificială generativă

Continental a anunțat un parteneriat cu Google Cloud în timpul conferinței de...