Cota de piață a vehiculelor electrice in Uniunea Europeană a scăzut cu aproape 10 puncte de bază în martie 2024 față de luna similară de anul trecut, în mare parte din cauza eliminării bonusurilor acordate de Germania.
Potrivit Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA), în luna martie, înmatriculările de vehicule electrice au scăzut cu 11,3%, până la 134.397 de unități (față de peste 150.000 în martie 2023). Dacă piața auto generală a fost și ea în declin (-5,2%), cota de piață a vehiculelor cu emisii zero a scăzut de la 13,9% în martie 2023 la 13% în martie 2024. Cu toate acestea, cota de piață a mașinilor electrice este superioară celei a dieselurilor, care a pierdut două puncte procentuale, de la 14,4% în martie 2023, la 12,4% în martie 2024.
Consecințele încetării bonusului de mediu încep să se resimtă, vânzările de mașini electrice pe baterie în Germania scăzând cu 28,9% în luna martie. Printre campionii sectorului electric, se numără Belgia, cu o creștere de 23,8% a vânzărilor, și Franța, cu 10,9%, singurele două țări care au înregistrat un avans de două cifre în perioada analizată. Cu toate acesta, livrările de mașini electrice în Hexagon ar putea primi o lovitură semnificativă, odată ce se vor resimți primele efecte ale încetării bonusului ecologic pentru companiile franceze.
Primul trimestru rămâne însă pe ”verde” în Europa, cu o creștere de 3,8% a vânzărilor de mașini ecologice, comparativ cu primul trimestru din 2023.
Sursa foto: Shell
CITEȘTE ȘI:
Proiectul privind deschiderea unui punct de frontieră la Beba Veche, în consultare publică
Comentați?