Advertisement

bosch
Home Piaţa auto Industrie auto Bosch își propune să se claseze printre primii 3 furnizori de pe piețele sale cheie din toate regiunile lumii

Bosch își propune să se claseze printre primii 3 furnizori de pe piețele sale cheie din toate regiunile lumii

Grupul Bosch și-a mărit cifra vânzărilor și veniturile în 2023 și își implementează cu succes strategia de dezvoltare în ciuda unui mediu economic dificil.

Prezentând cifrele anuale ale companiei, Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, a declarat: „În anul financiar 2023 ne-am atins obiectivele financiare și ne-am consolidat poziția pe piață într-o serie de domenii de activitate, de la semiconductori la sisteme integrate pentru clădiri. Vizăm inovații, parteneriate și achiziții pentru a ne asigura că ne dezvoltăm pe măsură ce industriile noastre se transformă, în ciuda dificultăților economice”.

Pe termen lung, furnizorul de tehnologie și servicii dorește să atingă o creștere medie anuală între 6 și 8 procente, cu o marjă de cel puțin 7 procente. De asemenea, își propune să se claseze printre primii trei furnizori de pe piețele sale cheie din toate regiunile lumii.

De asemenea, Bosch își extinde strategic domeniile de inovare cu oportunități de dezvoltare. În domeniul tehnicii medicale, de exemplu, a anunțat va lucra la o nouă tehnologie, BioMEMS, care combină diagnosticarea moleculară cu tehnologia microsistemelor. Aceasta asigură efectuarea unor teste precise pentru până la 250 de trăsături genetice, cum ar fi agenți patogeni sau mutații genetice, pe un singur cip și direct la locul acordării de asistență medicală, de exemplu în cabinetul unui medic. „BioMEMS combină diagnosticarea moleculară cu tehnologia microsistemelor pe care Bosch le implementează în smartphone-uri și sisteme ESP antiderapare”, a spus Hartung.

Unul dintre primele teste BioMEMS la care lucrează compania va viza diferiți agenți patogeni care provoacă septicemie sau otrăvirea sângelui. În acest scop, Bosch a încheiat recent un parteneriat de dezvoltare și vânzări cu Randox.

 

Un alt parteneriat strategic cu R-Biopharm este destinat să accelereze dezvoltarea unui test complet automatizat pentru bacterii multirezistente. Împreună cu acești doi parteneri, Bosch plănuiește să investească aproximativ 300 de milioane de euro până în anul 2030.

Vânzările și rezultatele îmbunătățite în perioada 2023 – 2024 rămân o provocare

În ultimul an financiar, Bosch a generat vânzări de 91,6 miliarde de euro, în ciuda condițiilor economice și de piață nefavorabile. Aceasta reprezintă o creștere de 3,8 procente sau una de 8 procente ajustată în funcție de cursul de schimb valutar. Veniturile din operațiuni înainte de dobânzi și taxe (EBIT) s-au ridicat la 4,8 miliarde de euro (2022: 3,8 miliarde de euro). La 5,3 procente, marja EBIT din operațiuni a fost cu 1 punct procentual mai mare decât anul precedent. A fost mai mare decât se preconiza, dar totuși mai mică decât marja-țintă de cel puțin 7 procente cerută pe termen lung. Bosch intenționează să atingă această cifră până în 2026. „Avem nevoie de un nivel ridicat de rentabilitate și putere financiară, astfel încât să ne putem autofinanța obiectivele de dezvoltare cât de mult posibil”, a declarat Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH. „Un sprint final de succes a contribuit la îndeplinirea așteptărilor noastre, din 2023, în general. Cu toate acestea, anul financiar 2024 va fi cel puțin la fel de provocator ca 2023.”

bosch

Perspectivele generale ale Grupului Bosch pentru anul în curs rămân modeste, și nu în ultimul rând în lumina contextului economic actual. „Pentru anul 2024, nu ne așteptăm la niciun avantaj economic”, a declarat Forschner. În consecință, acesta preconizează o creștere economică globală de doar 2,3 procente în 2024, în condițiile unei producții auto stagnate și ale unei slăbiciuni continue pe piața de inginerie mecanică. Cu toate acestea, ar putea exista o ușoară îmbunătățire a piețelor bunurilor de larg consum după doi ani de reținere din partea consumatorilor. Bosch se așteaptă ca propria afacere să se stabilizeze, la care ar trebui să contribuie atât inovațiile, cât și extinderea amprentei sale internaționale. De exemplu, o nouă fabrică de cuptoare în Egipt și o fabrică de frigidere în Mexic, se construiesc în prezent. În primul trimestru al anului 2024, cifra vânzărilor a scăzut cu 0,8 procente față de anul precedent; după ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, aceasta reprezintă o creștere de 2,7 procente. „Acest lucru demonstrează cu claritate cât este de ambițioasă creșterea de 5 până la 7 procente a cifrei vânzărilor pe care o preconizăm în planificarea noastră pentru întregul an”, a spus Forschner.

Directorul financiar a precizat că va fi dificil să se îmbunătățească marja EBIT din operațiuni față de cifra din anul precedent: „Nu ne confruntăm doar cu un mediu de piață modest și cu o creștere suplimentară preconizată a investițiilor inițiale în domeniile de importanță strategică. Restructurarea și îmbunătățirea proceselor vor avea, de asemenea, un impact negativ la început, efectul pozitiv al acestora fiind vizibil doar după o perioadă.” În plus, Grupul Bosch intenționează să reducă în continuare costurile și să schimbe structurile pentru a rămâne competitiv pe măsură ce industriile sale se transformă. După cum a subliniat Forschner: „Vom implementa măsurile necesare în mod consecvent, dar cu simțul proporției”. Orice ajustări de personal necesare vor fi făcute fără concedieri obligatorii și în consultare cu partenerii sociali.

Mobilitatea sustenabilă

În activitatea sa de bază din domeniul mobilității, Bosch continuă să ia decizii strategice pentru dezvoltarea viitoare. Numai în acest an va lansa aproximativ 30 de proiecte de producție pentru autovehicule electrice. „Electromobilitatea se apropie; singura întrebare este cât de repede va ajunge în diferitele regiuni ale lumii”, a declarat Hartung. „Estimăm că 70 de procente din numărul total al autovehiculelor noi din Europa vor fi pur electrice până în anul 2030. Această cifră va fi probabil de 40 până la 50 de procente în China și America de Nord.” Acolo unde sunt necesare autovehicule grele pentru a parcurge distanțe mari, președintele Bosch a declarat că va continua să existe cerere pentru soluții precum modelele hibrid plug-in și cele cu autonomie extinsă pentru o anumită perioadă de timp.

În cadrul sectorului de activitate Mobilitate este preconizat un stimulent suplimentar din partea tehnologiei pentru dinamica autovehiculelor. Datorită sistemelor de frânare noi și redundante, adaptate pentru conducerea electrificată și automatizată, Bosch înregistrează o creștere anuală de 10 procente, mult mai rapidă decât cea a pieței. Iar prin managementul mișcării autovehiculului, sau pe scurt VMM (vehicle motion management), Bosch se angajează într-o soluție inovatoare pentru sistem care va coordona toate aspectele mișcării autovehiculelor prin controlul frânelor, direcției, grupului motopropulsor și amortizoarelor. Numai pentru ultimele teste de iarnă, Bosch a echipat cu variante de VMM peste 20 de autovehicule de testare de mărci importante. „Suntem printre primii în acest domeniu și vom lansa anul acesta prima noastră comandă pentru producția de masă”, a spus Hartung. În general, compania preconizează că va realiza vânzări de sute de milioane până în 2030.

Hidrogenul

Grupul Bosch și-a reafirmat așteptările privind activitatea din domeniul de dezvoltare referitor la hidrogen: până în 2030, cifra vânzărilor sale din domeniul tehnologiei hidrogenului ar putea ajunge la 5 miliarde de euro. „În 2023 am lansat producția de sisteme cu celule de combustie la Stuttgart, Germania și Chongqing, China”, a spus Hartung. China va fi probabil principala piață pentru moment; Bosch nu preconizează că va înregistra o dezvoltare importantă în Europa sau America de Nord până în următorul deceniu.

Din punct de vedere tehnic, motoarele pe bază de hidrogen reprezintă calea cea mai rapidă către transportul cu autovehicule comerciale neutre din punct de vedere climatic. Bosch preconizează că piața acestei tehnologii va avea o valoare de aproape 1 miliard de euro până în 2030. După cum a explicat președintele Bosch: „Motorul pe bază de hidrogen cu tehnologia noastră de injecție va fi pe prezent pe șoselele din India încă din acest an și lucrăm deja pentru cinci comenzi de producție de la producători de camioane renumiți din toate cele trei regiuni economice importante ale lumii.”

Bosch intenționează, de asemenea, să participe pe piața producției de hidrogen care înregistrează o creștere rapidă: până în 2030, va exista o capacitate instalată de 170 gigawați pentru obținerea hidrogenului prin electroliză în întreaga lume, de aproximativ 25 de ori mai mare decât în ​​prezent. „Capacitatea noastră de electroliză este pe cale să intre pe piață anul viitor”, a spus Hartung. „În viitor, Bosch va fi sinonim nu doar cu sistemele de propulsie pe bază de hidrogen, ci și cu producția de hidrogen. În calitate de furnizor, vom contribui activ la modelarea pieței viitoare.”

Pompele de căldură

De asemenea, Bosch exploatează în mod sistematic oportunitățile de dezvoltare în domeniul tehnologiei pentru încălzire. Deși piața pompelor de căldură a stagnat Europa în 2023, Bosch a reușit să-și dezvolte afacerea cu aproape 50 la sută. În anii următori, Bosch va continua să se dezvolte semnificativ mai rapid decât piața din acest segment. „Nu doar am investit în capacitatea de producție, ci am și extins portofoliul de produse, care include pompe de căldură ce sunt silențioase, eficiente și rentabile în același timp”, a declarat Hartung.

Președintele Bosch vede un potențial suplimentar de vânzări în sistemele de încălzire hibride: o combinație între pompele de căldură pentru funcționarea de bază și centralele termice pe gaz pentru sarcini de vârf. Aceasta va permite decarbonizarea eficientă a milioane de clădiri existente. Bosch începe acum să furnizeze acest sistem de încălzire pentru blocurile de locuințe cu până la 100 de unități rezidențiale. Hartung s-a referit, de asemenea, la polemica referitoare la legea încălzirii din Germania, care a împiedicat deciziile de cumpărare pe termen lung și a dus la o scădere severă a pieței sistemelor de încălzire. „În zonele în care politica climatică și cea energetică sunt în contradicție, investitorii nu investesc, ci așteaptă”, a spus el. „Dezvoltarea necesită o politică clară și previzibilă cu privire la subvenții.”

Politica climatică: un viitor neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon necesita investiții susținute

În ansamblu, acțiunea climatică continuă să joace un rol central pentru Bosch. În viziunea lui Hartung, aceasta oferă oportunități mari de dezvoltare, chiar dacă piețele precum cea a electromobilității nu se dezvoltă atât de rapid pe cât se preconiza. „Cu toate acestea, vedem că acțiunile climatice nu mai sunt singurele probleme aflate în fruntea agendei politice, în lumina geopoliticii complexe și a tensiunilor sociale în creștere din societatea noastră”, a declarat Hartung. Cu toate acestea, Bosch continuă să facă investiții inițiale mari în tehnologii pentru un viitor neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, pentru a contribui la modelarea acestei transformări de la vârf. Hartung a spus: „Există presiuni pentru a reduce subvențiile pentru tehnologiile eficiente din punct de vedere al emisiilor de CO2. Dar acțiunea împotriva schimbărilor climatice necesită investiții susținute, din partea guvernului, a companiilor și a fiecăruia dintre noi.”

Flux de numerar disponibil îmbunătățit, investiții inițiale substanțiale

În timp ce nivelul stocurilor Bosch din anul precedent a fost încă puternic afectat de incertitudinile care au urmat pandemiei de Covid-19 și penuriei de cipuri, situația revine acum la normal. Ca urmare, fluxul de numerar disponibil s-a îmbunătățit, ajungând la 2,2 miliarde de euro. Constituind 2,4 procente din vânzări, acesta a depășit valoarea țintă minimă de 1 procent. Rata capitalului propriu a fost de 44,2 procente (2022: 46,6 procente). Cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare au rămas stabile, la un nivel ridicat, de 7,3 miliarde de euro (2022: 7,2 miliarde de euro), rezultând o rată a activității de cercetare și dezvoltare de 8 la sută (2022: 8,2 procente). Cheltuielile de capital au atins un nou maxim de 5,5 miliarde de euro (2022: 4,9 miliarde de euro). După cum a subliniat Forschner: „Acordăm, de asemenea, o atenție deosebită eficienței costurilor investițiilor noastre inițiale, care au totalizat peste 12 miliarde de euro în 2023, și efectuăm ajustări pentru proiecte dacă este necesar”.

Dezvoltarea pe sectoare de activitate

Sectorul de activitate Mobilitate a înregistrat o creștere a cifrei vânzărilor de 6,9 procente, până la 56,2 miliarde de euro. Ajustată pentru efectele cursului de schimb valutar, creșterea echivalează cu 10,9 procente. Marja EBIT din operațiuni a fost de 4,4 procente (2022: 3,4 procente).

În sectorul de activitate Tehnologie industrială, cifra vânzărilor a crescut la 7,4 miliarde de euro. Această creștere de 6,8 procente, sau valoarea ajustată în funcție de cursul de schimb valutar de 10,2 procente, se datorează consolidării pentru prima dată a achizițiilor HydraForce și Elmo Motion Control. Marja EBIT s-a stabilizat la 9,1 procente (2022: 9,8 procente).

bosch

În sectorul de activitate Bunuri de larg consum, cifra vânzărilor a scăzut cu 6,6 procente față de anul precedent, la 19,9 miliarde de euro; valoarea ajustată pentru efectele cursului de schimb valutar înregistrează o scădere ușoară, de 1,2 procente. Marja EBIT din operațiuni a rămas neschimbată, de 4,5 procente.

În sectorul de activitate Tehnologie pentru construcții și energie, cifra vânzărilor a crescut cu 10,5 procente, până la 7,7 miliarde de euro, sau 13,2 procente după ajustarea pentru efectele cursului de schimb. Marja EBIT din operațiuni a atins 9 procente (2022: 6 procente).

Dezvoltarea pe regiune

În Europa, vânzările au totalizat 46,8 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 5,5 procente față de anul precedent, sau 7,9 procente după ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar. În America de Nord, vânzările au crescut cu 6,2 procente, până la 15,2 miliarde de euro. Cu ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, aceasta reprezintă o creștere de 8 procente. Vânzările în America de Sud au totalizat 1,7 miliarde de euro, comparativ cu 1,8 miliarde de euro în anul precedent. După ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, această scădere de 6,2 procente echivalează cu o creștere de 1,8 procente. În Asia Pacific, inclusiv în alte regiuni, vânzările au totalizat 27,9 miliarde de euro. După ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, această ușoară creștere de 0,6 procente reprezintă o creștere semnificativă de 8,6 la sută.

Numărul de angajați în creștere cu aproximativ 2%

La finalul anului, compania avea 429.416 de angajați la nivel mondial, adică cu aproximativ 8.078 mai mulți decât în ​​anul precedent. Anul trecut, numărul angajaților a crescut în toate regiunile, inclusiv în Germania. Cea mai puternică creștere regională a fost înregistrată în America.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

Italia a inițiat discuții cu Dongfeng Motor Group pentru deschiderea unei unități de producție

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Turcia
Industrie auto

Și Turcia își dorește o fabrică de vehicule electrice produse de un constructor auto din China

După Italia, Spania și Ungaria, și Turcia a inițiat discuții cu mai...

uzina Dacia
Industrie auto

Ministrul Muncii, la uzina Dacia: Este important să venim cu ceva în plus pentru industria auto

Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura-Oprescu, şi comisarul european pentru locuri...

Mercedes-Benz
Flotă verdeIndustrie auto

Mercedes-Benz renunță la proiectul unei linii de producție pentru modele electrice high-end

Scăderea vânzărilor de de mașini electrice atât în ​​Europa, cât și în...

BYD
Industrie auto

BYD va construi a doua fabrică de mașini electrice în Europa. Prima, în Ungaria, va începe producția din 2025

Constructorul auto chinez BYD va lua în considerare anul viitor construirea celei...