Asociaţia europeană a producătorilor de automobile (ACEA) solicită sprijin financiar imediat la nivel naţional şi european pentru companiile auto, furnizori şi dealeri.
„Este clar că aceasta este cea mai gravă criză care a lovit vreodată industria auto”, a declarat Eric-Mark Huitema, director executiv al ACEA. Majoritatea membrilor asociaţiei au anunţat deja închiderea temporară a uzinelor din cauza prăbuşirii cererii, a deficitului de aprovizionare şi a măsurilor guvernamentale, precum şi a cazurilor de infecţie cu Covid-19 în rândul angajaţilor”, a arătat Eric-Mark Huitema, director executiv al ACEA.
Potrivit acestuia, în Uniunea Europeană sunt 229 fabrici de montaj şi producţie în care lucrează 1,6 milioane de oameni, iar întregul sector auto însumează 13,8 milioane de locuri de muncă.
Prin urmare, ACEA solicită măsuri concrete pentru a evita „pierderea permanentă de locuri de muncă, capacitatea, inovaţia şi cercetarea” şi solicită Europei să se pregătească pentru a stimula redresarea sectorului.
„Suntem gata să lucrăm cu Comisia Europeană, cu guvernele naţionale şi cu alte părţi interesate”, spune Eric-Mark Huitema.
În paralel, ACEA reaminteşte că este necesar să se menţină producţia şi furnizarea de piese de schimb, precum şi reţelele de întreţinere a vehiculelor, nu numai pentru întreţinerea logisticii vitale, ci şi pentru a menţine activitatea serviciilor, cum ar fi ambulanţele, pompierii, organele de ordine şi salvare.
ACEA este susţinătorul industriei auto din Europa, reprezentând producătorii de autoturisme, utilitare, camioane şi autobuze cu unităţi de producţie în UE.
Până acum,industria auto a generat peste 7% din PIB-ul Uniunii Europene, oferind soluţii de mobilitate pentru mai mult de 500 de milioane de cetăţeni europeni. În plus, investiţiile în cercetare au atins, în 2018, 57,4 miliarde euro, ceea ce a situat sectorul auto pe prima poziţie ca investiţii în cercetare la nivel european.
ACEA numără 16 membri: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, PSA Group, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars şi Volvo Grup.
CITEŞTE ŞI:
Încep lucrările la Varianta Ocolitoare Timişoara Sud
Moneda naţională se va deprecia până la 4,9400 lei/euro. Prognoză
Fonduri nerambursabile pentru Drumul Expres Găeşti-Ploieşti
Comentați?