Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că încep lucrările de construcţie a Variantei Ocolitoare Timişoara Sud. Constructorul este compania italiană Tirrena Scavi.
CNAIR a emis, miercuri, ordinul de începere al lucrărilor şi predarea amplasamentului pentru construcţia Variantei de Ocolire Timişoara Sud, în pofida pandemiei COVID-19, dar şi a vremii nefavorabile.
„Noi, CNAIR, ne-am îndeplinit partea noastră de atribuţii şi acum ne dorim ca şi Antreprenorul să se mobilizeze corespunzător pentru a respecta termenele şi condiţiile contractuale. Pe şantier au fost luate măsuri suplimentare pentru asigurarea securităţii în muncă, în condiţiile instituirii stării de urgenţă ca urmare a răspândirii COVID-19. Trebuie să fim cu toţii conştienţi cât de important este pentru economie ca pe aceste şantiere să continue lucrările, atât timp cât se poate munci în condiţii de siguranţă cu respectarea tuturor măsurilor luate în această perioadă deosebită pentru toată lumea. Subliniez faptul că activităţile de proiectare şi de execuţie a lucrărilor pe şantiere, precum şi activităţile de supervizare a lucrărilor se pot desfăşura în continuare conform programelor de execuţie asumate, cu respectarea măsurilor impuse prin ordonanţele militare care sunt în vigoare până în prezent”, a declarat Mariana Ioniţă, Director General al CNAIR.
Potrivit CNAIR, primele lucrări care se vor executa sunt decopertarea stratului vegetal, între DN 6 şi canalul Bega.
În funcţie de condiţiile meteo, săptămâna viitoare va începe şi şantierul pentru realizarea unui drum de acces din DN 6 şi realizarea unui pod provizoriu peste Canalul Bega. O altă lucrare prioritară este realizarea de platforme pentru drumurile de acces, pentru execuţia piloţilor foraţi.
Pe teren se află, în această etapă a lucrărilor, 40 de angajaţi (muncitori şi TESA).
Varianta de Ocolire Timişoara Sud, în lungime de 25,69 km, este realizată de compania italiană Tirrena Scavi. În contract, mai sunt prevăzute 12 poduri/pasaje, 4 intersecţii la nivel, 2 noduri rutiere şi 2 parcări utilate.
Valoarea contractului este de 272,4 milioane de lei fără TVA, durata acestuia fiind de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 luni.
CITEŞTE ŞI:
Moneda naţională se va deprecia până la 4,9400 lei/euro. Prognoză
Fonduri nerambursabile pentru Drumul Expres Găeşti-Ploieşti
Ordonanţa militară nr. 3. Cine are voie să iasă din casă
Comentați?