Advertisement

Coronavirus industria auto
Home Piaţa auto Industrie auto CORONAVIRUS. Impactul devastator asupra industriei auto

CORONAVIRUS. Impactul devastator asupra industriei auto

Între realitate crudă și panică indusă, coronavirus continuă să atace frontal toate păturile sociale, toate ramurile industriei, totul. Iar industria auto suferă din temelii. Iată ce ravagii a provocat coronavirus (sau Covid-19) în lumea auto până acum și care sunt previziunile pentru viitorul apropiat.

Totul a izbucnit în China, unde vânzările de autoturisme au scăzut cu 92% în februarie 2020. Unii dintre cei mai celebri ”accidentați” sunt Dongfeng și GM, atât din cauza scăderii vânzărilor, cât și din cauza sistării livrărilor de componente care erau produse în provinciile Wuhang și Hubei. Jaguar Land Rover a avut o scădere de 85% a vânzărilor în februarie pe piața chineză. De asemenea, FAW, Toyota (care nu mai importă Lexus în China din cauza Coronavirus) și Honda și-au revizuit în scădere previziunile pentru 2020, încă de la sfârșitul anului trecut.

Apoi, Coronavirus a ”evadat” în Coreea, unde Hyundai, Kia și SsangYong s-au văzut nevoite să închidă temporar uzine.

Totuși, ce se întâmplă în Europa?

Inevitabil, Coronavirus a ajuns și aici, ”reușind”, în primă instanță, să anuleze Salonul Auto de la Geneva. Cum expozanții nu și-au primit investițiile (care, în unele cazuri, au depășit 10 milioane de euro) înapoi, este foarte probabil ca acest lucru să reprezinte bomboana de pe coliva salonului, pentru că producătorii nu vor uita așa ușor gaura uriașă din buget.

Craiova - Piteşti

Ce măsuri ia România? Vezi aici!

Și, la drept vorbind, cum salonul a fost anulat înainte să înceapă, o bună parte din bani (curățenie, curent, apă, pază, etc.) nu au fost cheltuiți, deci puteau fi returnați. Asta apropo de corectitudine elvețiană… Mai gravă este pata apărută pe obrazul tuturor saloanelor auto, care și așa aveau tot mai puțini expozanți și care, din cauza Covid, de acum riscă să devină istorie. Iar Casele europene se resimt. Ce-i drept, vânzările de mașini au scăzut cu numai 7% în Europa de Vest în februarie 2020.

 

La ce să ne așteptăm?

Ușor, ușor, în China pare că lucrurile revin la normal. Producția de componente auto va reîncepe treptat în Wuhang luni, pe 16 martie. Iată ce predicții dau experții de la Counterpoint Research despre piața chineză.

Cel mai optimist scenariu, în care Coronavirus va fi eliminat până la sfârșitul lunii martie, va face ca pierderile să fie încetinite și, în final, anulate până la sfârșitul lunii iunie. Cu ajutor de la guvern, pierderea la sfârșitul anului va însuma 3%.

Cel mai probabil scenariu, cu epidemia continuând și în trimestrul 2 al anului, ar putea implica o scădere la sfârșitul anului cu 5% față de anul 2019, față e o estimare inițială de 6%.

În sfârșit, cel mai pesimist scenariu, în care Coronavirus nu este izolat până în trimestrul al treilea, atunci piața va scădea cu 11%.

De ce este atât de importantă piața chineză? Pentru că este cea mai mare piață din lume, în care producătorii germani au cifre de afaceri de 170 miliarde de dolari anual, iar asta face ca 40% din profitul acestora să fie în pericol.

 

Sursa foto deschidere: pexels

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...