Când asiguratul CASCO trebuie să suporte integral costurile reparaţiilor plătite de asigurător

Leader Team Broker, jucător cheie pe piaţa asigurărilor din România, explică de ce ar trebui să se ferească deţinătorii de asigurări CASCO pentru a evita situaţia în care asigurătorul le cere banii înapoi pentru reparaţii.



etarife

Prin comparaţie cu asigurarea de răspundere civilă pentru autovehicule (RCA) care are un caracter obligatoriu și asigură partea vătămată într-un incident rutier, asigurarea de tip Casualty & Collision (CASCO) asigură riscurile asociate altor evenimente, nu neapărat a celor care ţin de accidente rutiere, cum ar fi avariile provocate de calamităţi naturale, incendiu, trăsnet, explozie, furtul autovehiculului, sau avariile provocate acestuia în urma tentativei de furt, avarii provocate de căderi de corpuri pe autovehicul sau vandalism.

“În primul rând, ceea ce trebuie să ştie orice deţinător de CASCO este că, în situaţia unor avarii provocate intenţionat autovehicului de o persoană sau un animal domestic nesupravegheat– zgârieturi, tăierea anvelopelor, furtul oglinzii – asigurătorul este foarte interesat să afle cine este făptaşul, ca să îşi recupereze banii de la acesta prin regres. Ce se întâmplă adesea este că odată ce o persoană îşi vede maşina reparată, tinde să renunţe la acuzaţii sau pretenţii, fie la îndemnul poliţiei – care nu reuşeşte să identifice vinovatul, fie în faţa asigurătorului pe care îl împiedică să îşi exercite dreptul la regres – ceea ce înseamnă ca asiguratul nu acceptă să devină parte civilă la un eventual proces. Odată ce asigurătorul nu mai poate urmări făptaşul şi nu i-a fost conservat dreptul la regres, îşi va recupera banii de la asigurat”, arată Marius Constantinescu, Director de Daune Leader Team Broker de Asigurare. 

Potrivit acestuia, a doua situaţie pe care un asigurat CASCO trebuie să o evite este aceea de a anunţa cazuri penale cum sunt cele de vandalism sau distrugere – spargerea cauciucurilor, zgâriatul cu obiecte dure, furtul oglinizor sau al ştergătoarelor, sau avaria – ciocnirea cu un alt autoturism, direct la asigurator, fără să fi obţinut în prealabil o recipisă de la Poliţia Judiciară pe raza căreia s-a produs infracţiunea. Atenţie, astfel de cazuri nu se raportează la Poliţia Rutieră. Practic, la Poliţia Rutieră se anunţă doar accidentele şi avariile care au loc în parcări, atunci când păgubitul nu deţine asigurare CASCO.

În general, asigurarea CASCO se oferă autovehiculelor cu vechime de până la opt ani, doar anumite societăţi primind în asigurare vehicule mai vechi (dar până la 12 ani). În România, conform datelor ASF, un procent de aproximativ 24% dintre şoferii auto deţin asigurare CASCO.

“Costurile unei asigurări CASCO variază între 380 şi 800 Euro pe an pentru o maşină nouă a carei valoare este 10 000 Euro. Ca să reducă aceste costuri, asiguratul poate opta pentru franşiză. Aceasta este o sumă pe care trebuie să o achite în caz de daună. Ea are o valoare fixă, sau reprezinta un anumit procent din valoarea asigurată. Dacă optează pentru o asigurare cu franşiză, asiguratul va plăti mai puţin pentru poliţa CASCO, dar, la un eventual accident, va trebui să achite o sumă mai mare, în funcţie de valoarea asigurată”, explică Alexandra Durbacă, Director Executiv Leader Team Broker de Asigurare.

Gradul de diferenţiere a produselor de asigurare de tip CASCO existente pe piaţa din România este dat de riscurile suplimentare pe care le poate acoperi produsul – vandalism, asigurarea persoanelor sau a bagajelor, asistenţă rutieră, dar şi din includerea unei franşize în contractul de asigurare.

Principalele riscuri asigurate prin CASCO sunt legate de ciocniri, loviri, zgârieri, căderi, răsturnări, incendii, calamităţi naturale sau furt. Pentru o primă suplimentară, mai pot fi incluse clauze speciale pentru acte de vandalism – ce acoperă inclusiv anvelopele tăiate, fără ca autovehiculul să fi avut şi alte avarii, furt parţial fără urme de efracţie, circulaţia în afara drumurilor publice, apă la motor, pierderea cheilor sau reîntregirea automată a sumei asigurate.

“Este util să optezi pentru o poliţă de asigurare CASCO ce permite sau are inclusă reîntregirea sumei asigurate. Mai exact, urmare unor daune survenite pe parcursul derulării contractului de asigurare CASCO, valoarea asigurată a autoturismului va reveni întotdeauna la cuantumul specificat în contract ca sumă asigurată, cu sau fară plata unei sume suplimentare pentru acest lucru”, conchide Marius Constantinescu.

Departamentul intern de daune al Leader Team Broker a înregistrat în prima jumătate a anului un procent de 15% cazuri în care clienţii asiguraţi se aflau în situaţia de a-şi retrage acuzaţiile, dintr-un total de 480 daune rezolvate.

 

CITEŞTE ŞI:

Leasing operaţional pentru vehicule comerciale uşoare de 3,5 până la 7,5 tone

CE aprobă ajutorul investiţional pentru Terminalul multimodal din Portul Galaţi

Condiţii pentru şoferii din transportul alternativ de tip ride-sharing

 

Adaugati comentariu