BREXIT. No deal, no Nissan! Cea mai mare fabrică auto din Marea Britanie ar putea fi închisă

Cea mai mare fabrică auto din Marea Britanie "nu poate fi susţinută" dacă ţara părăseşte Uniunea Europeană fără un acord comercial, a anunţat un oficial al Nissan, proprietarul uzinei amplasate la Sunderland, în nord-estul Angliei.
Nissan

Directorul de operaţiuni (COO) al constructorului japonez, Ashwani Gupta, a declarat, citat de BBC, că „oamenii trebuie să înţeleagă că UE este cel mai mare client al fabricii din Sunderland”.

Acesta a subliniat că angajamentul Nissan de a nu închide fabrica nu ar putea fi menţinut dacă, după Brexit, nu există un comerţ cu UE fără taxe vamale.

Nissan a investit miliarde de lire sterline în uzina în care lucrează aproximativ 7.000 de persoane.

Comentariile directorului de operaţiuni vin în contextul în care fabrica din Sunderland a „supravieţuit” programului de restructurare al gigantului auto japonez, anunțat săptămâna trecută.

„Ştiţi că suntem producătorul auto numărul 1 în Marea Britanie şi vrem să continuăm. Ne-am angajat. Dar dacă nu obţinem tarifele actuale, afacerea nu va fi durabilă. Asta trebuie să înţeleagă toată lumea”, a menţionat Gupta.

Discuţii cruciale privind Brexitul. Consecințele asupra Nissan

Potrivit oficialului Nissan, orice plan prin care Renault, partenerul său strategic şi deţinătorul unui pachet de 43% din acţiuni, ar putea prelua o parte din fabrica din Sunderland ar fi o problemă pentru constructorul francez. De altfel, este greu de crezut că, în condiţiile în care statul deţine 15% din Renault, contribuabilul francez va fi dispus să susţină locurile de muncă ale englezilor. Mai ales când Renault ameninţă că închide patru uzine din Franţa.

Nu este prima dată când Nissan a pledat în faţa negociatorilor din Marea Britanie şi UE pentru a se asigura că 70% din maşinile fabricate la Sunderland şi care sunt vândute în UE pot fi scutite de taxele vamale de 10% impuse de normele Organizaţiei Mondiale a Comerţului.

Discuţiile privind Brexitul au fost reluate în această săptămână, diferenţele dintre Marea Britanie şi UE fiind descrise de toate părţile ca fiind „profunde şi largi”.

Săptămâna trecută, principalul negociator al UE, Michel Barnier, a declarat că Uniunea Europeană va avea în vedere o întârziere de 2 ani a Brexitului, însă soluţia a fost respinsă de omologul său britanic, David Frost, care a declarat că politica guvernului de la Londra nu prevede o extindere a perioadei de tranziţie după sfârşitul anului .

În cadrul unui acord semnat anul trecut, Marea Britanie are termen până la sfârşitul lunii mai să decidă dacă doreşte să solicite o astfel de prelungire.

Comentariile actuale ale Nissan pot diminua speranţele apărute săptămâna trecută, când producătorul auto japonez îşi reitera angajamentul faţă de fabrica din Marea Britanie, în timp ce închidea uzinele din Spania şi Indonezia.

În Uniunea Europeană, Nissan are o cotă de piaţă de 3%, iar impunerea unor taxe vamale la importurile din Marea Britanie, în contextul unui Brexit fără acord comercial, va afecta direct producţia de la Sunderland.

Ashwani Gupta menţionează că nivelul vânzărlor din China arătă că cea mai mare piaţă auto din lume se redresează rapid, iar Nissan câştigă cotă de piaţă. Din păcate, vehiculele producătorului japonez pentru piaţa chineză nu sunt produse în Marea Britanie.

 

CITEȘTE ȘI:

Scăderea exporturilor de maşini şi echipamente pentru transport devine îngrijorătoare

Transportul alternativ poate fi realizat şi cu autoturisme cu 9 locuri. Decizia Senatului

Descopera avantajele inchirierii unei masini in sistem de leasing operational!

 

Adaugati comentariu