Bosch Future Mobility Challenge 2020, prima ediție exclusiv online

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a organizat în octombrie, exclusiv în format digital, a treia ediție a competiției tehnice studențești Bosch Future Mobility Challenge.
bosch

Bosch Future Mobility Challenge este o competiție tehnică internațională organizată de Centrul de Inginerie Bosch din Cluj începând cu anul 2017. Competiția se adresează echipelor de studenți (la nivel de licență sau masterat) interesați să dezvolte algoritmi de conducere autonomă pentru vehicule la scara 1:10.

În fiecare an, după aproximativ 6 luni de muncă intensă, cele mai bune echipe își testează algoritmii în finala competiței de la Cluj-Napoca, iar anul acesta, datorită contextului actual generat de pandemia globală, calificările și finala competiției s-au derulat online. Pentru ediția actuală, s-au înscris în totalitate 42 de echipe din 5 țări. După rundele eliminatorii, 18 echipe din România, Moldova, Bulgaria și Ungaria au fost invitate să participe la etapa de calificări din 16 octombrie.

bosch

Finala competiției a avut loc în data de 18 octombrie, tot online, unde cele 10 echipe finaliste au concurat pentru premiile ediției, în valoare totală de 9000 de euro. Locul I și premiul de 4.500 de euro au fost câștigate de echipa „Back on Track” de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, locul al II-lea și premiul de 3000 euro de echipa „The Pelicans” de la Universitatea Politehnică din București, iar locul al III-lea și premiul de 1500 euro au fost adjudecate de echipa „4Team” de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.

Soluțiile inteligente dezvoltate de către studenți pentru machetele de mașini la scara 1:10 au fost supuse unor provocări tehnice precum detectarea semnelor de circulație (prioritate, parcare, stop, trecere pietoni), obstacolelor statice (un alt vehicul oprit pe bandă) și dinamice (pieton în mișcare), dar și efectuarea de manevre corespunzătoare acestor indicatori (acordarea de prioritate, urcarea pe rampă, ocolirea obstacolelor, oprirea la culoarea roșie a semaforului sau efectuarea manevrelor de parcare, etc.). Datorită formatului digital al competiției, soluțiile studenților au fost adaptate la o nouă arhitectură pentru sistemul GPS, bazat pe informații video.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Deplasarea cu autoturismul, principalul mod de transport urban în România

Bani pentru IMM. Granturile pentru capital de lucru vor fi lansate de pe 22 octombrie

Primele impresii din Dacia Spring

 

 

Adaugati comentariu