Advertisement

electric
Home Administrare flote Asigurări AXA: Maşinile de lux şi SUV-urile electrice pot produce mai multe accidente

AXA: Maşinile de lux şi SUV-urile electrice pot produce mai multe accidente

Probabilitatea ca maşinile de lux şi SUV-urile electrice să producă accidente este mai mare cu 40% decât echivalentele lor cu motoare standard, pentru că şoferii încă se obişnuiesc cu acceleraţia mai rapidă a acestora, arată asigurătorul francez AXA, citat de Reuters.

Totodată, datele AXA, bazate pe tendinţele iniţiale ale solicitărilor de despăgubire, care nu sunt semnificative din punct de vedere statistic, sugerează şi că automobilele electrice mici şi micro au o probabilitate mai scăzute să provoace accidente decât automobilele similare cu combustie.

AXA efectuează în mod regulat teste de coliziune pentru vehicule. În acest an, testelele care au avut loc pe un aeroport dezafectat s-au concentrat pe automobile electrice.

Pe ansamblu, ratele de accidente ale vehiculelor electrice sunt similare cu cele ale automobilelor obişnuite, potrivit datelor citate de Bettina Zahnd, director pentru cercetări în domeniul accidentelor şi prevenire la AXA Switzerland.

”Am văzut că în cazul claselor de automobile mici şi micro sunt ceva mai puţine accidente provocate de automobile electrice. Dacă ne uităm la automobile de lux şi SUV-uri, vedem cu 40% mai mutle accidente cu vehicule electrice. Desigur că ne-am gândit la cauze, iar acceleraţia este în mod cert un subiect”, a spus Bettina Zahnd.

Automobilele electrice accelerează nu doar mai rapid, ci şi la fel de puternic indiferent de rotaţia pe minut, ceea ce înseamnă că şoferii ar putea conduce cu o viteză mai mare decât au intenţionat.

Jumătate dintre şoferii de automobile electrice incluşi în studiul realizat de AXA în acest an au fost nevoiţi să îşi ajusteze modul de a conduce pentru a reflecta noile caracteristici de accelerare şi frânare.

”Acceleraţia maximă este disponibilă imediat, în timp ce există un decalaj în cazul motoarelor cu combustie internă pentru a ajunge la acceleraţia maximă”, a spus Bettina Zahnd.

Potrivit AXA, accidentele cu maşini electrice sunt la fel de periculoase pentru pasageri ca şi cele cu vehicule standard. Maşinile sunt supuse aceloraşi teste şi au aceleaşi dotări pasive de siguranţă, precum airbaguri şi centuri de siguranţă.

Un alt studiu al AXA a arătat că majoritatea oamenilor nu ştiu cum să reacţioneze dacă ajung la locul unui accident în care este implicat un vehicul electric.

În timp ce majoritatea factorilor sunt la fel – asigurarea zonei, alertarea echipelor de salvare şi acordarea primului ajutor – cei care intervin trebuie să încerce să verifice că motorul este oprit. Acest lucru este important în mod special pentru că, spre deosebire de motorul cu combustie, motorul electric nu face zgomot.

În accidentele grave, motoarele electrice de mare putere se opresc automat, dar bateriile deteriorate pot lua foc şi la 48 de ore de la un accident, ceea ce face, susţine AXA, mai dificilă rezolvarea consecinţelor acestuia.

În cadrul ultimului test de coliziune, echipele AXA au scos bateriile unei maşini electrice pentru a reduce riscul de incendiu.

Bettina Zahnd a mai arătat că studiile efectuate în Europa nu au replicat rezultatele din SUA, conform cărora vehiculele electrice silenţioase au o probabilitate mai mare cu două treimi de a provoaca accidente cu pietoni sau biciclişti, comparativ cu maşinile similare cu motoare standard.

 

CITEŞTE ŞI:

Mega-flotă de utilitare prin leasing financiar pentru Poşta Română

Test Citroen Berlingo 1.5 BlueHDI

Licitaţie pentru tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Piteşti

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

RCA
Asigurări

Piața RCA, în scădere cu 11% în trimestrul I din 2024, la 2,15 miliarde de lei

Volumul primelor brute subscrise pe segmentul RCA de societățile autorizate și reglementate...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...