Advertisement

Home Piaţa auto Industrie auto Alfa Romeo renunţă la platforma Giorgio

Alfa Romeo renunţă la platforma Giorgio

Alfa Romeo renunță la platforma Giorgio, cu roţi motrice pe puntea spate şi unitate de propulsie amplasată longitudinal sub capotă. Constructorul va folosi platforma ”STLA large” a Alianței Stellantis pentru dezvoltarea noilor modele. Schimbarea aduce și amânarea oficială a lansărilor prevăzute pentru 2021.

Pentru viitoarele modele, Stellantis va rezerva doar 4 platforme unice, modulare. Modelele compacte şi de dimensiuni medii din segmentul non-premium vor fi rezervate platformele franceze CMP şi VMP, redenumite STLA small şi STLA Medium. Acestea permit folosirea oricărui sistem de propulsie, de la cele clasice până la sisteme 100% electrice.

Cea de-a treia platformă este destinată SUV-urilor și pickup-urilor produse de Jeep şi RAM. În fine, pentru maşinile de dimensiuni mari şi modele Premium, precum Alfa Romeo, DS, Lancia şi Maserati, se va merge pe platforma STLA large. Aceasta va oferi o gamă variată de motorizări şi sisteme de siguranţă activă, inclusiv pilot automat.

Toate modelele Alfa Romeo ”electrificate” de la lansare

Imparato a spus că toate viitoarele modele vor fi electrificate. Fie că vorbim despre versiuni EV sau PHEV. „Dacă nu ești electrificat, ești mort”, a spus noul CEO al mărcii într-o discuție cu jurnaliștii italieni. Totodată, a confirmat oficial că lansarea viitorului SUV compact Alfa Tonale – un model crucial pentru revigorarea mărcii – a fost amânată cu 12 săptămâni. Producția Tonale va începe la uzina Stiglantis Pomigliano din Italia în martie 2022, iar lansarea pe piață este programată pe 4 iunie 2022.

În egală măsură, Imparato a confirmat și faptul că un nou model Alfa Romeo va fi construit în Polonia. El nu a oferit detalii despre dimensiunea acestuia sau data lansării. Oficialii Fiat Chrysler anunțau însă la finele anului trecut că vor moderniza fabrica din Tychy pentru a construi modele Jeep hibride și complet electrice. Și că vor folosi uzina și pentru versiuni similare Fiat și Alfa Romeo.

Primul dintre cele trei noi modele va intra în producție în a doua jumătate a anului 2022. Conform surselor Automotive News Europe, versiunea Alfa a fost amânată cu trei luni, până în aprilie 2023. Este vorba despre proiectul Baby Alfa, un SUV poziționat sub Tonale. Acesta ar putea fi numit Brennero, după o trecătoare montană din nordul Italiei.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Bosch
Industrie auto

IAA Transportation 2024: Bosch se dezvoltă cu software și tehnologie pentru camioane și furgonete

Transportul de marfă este un pilon important al economiei. Pentru a beneficia...

Schaeffler AG
BusinessIndustrie auto

Schaeffler a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group. Ce se întâmplă în România

Schaeffler AG a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group AG care a...

Bosch
Industrie auto

Bosch este al cincilea cel mai dorit angajator din România

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, se clasează, și...

Volkswagen
Industrie auto

Volkswagen și-ar putea reduce forța de muncă cu 10% în Germania

Confruntat cu dificultăți financiare semnificative pe fondul unei tranziții incerte la modelele...