O aplicație românească denumită Carfix digitalizează 100% procesul de constatare a unei daune auto. Totodată, aceasta transmite alerte la expirarea asigurării RCA, a poliţei CASCO, a ITP –ului a rovinietei şi chiar a… trusei medicale.
Această aplicație online este 100% gratuită și poate fi descărcată din Google Play sau Apple Store, dar poate fi utilizată și în varianta web. Ea a fost dezvoltată în aproximativ un an şi jumătate, cu o investiţie de două milioane lei, de compania GTM Managing Services.
Prin intermediul aplicației, constatarea unei daune auto se face în doar trei pași, direct de pe telefonul mobil. Fără să mai fie nevoie ca șoferii să se deplaseze pentru întocmirea dosarului de daună. Aceasta ghidează automat utilizatorul prin tot procesul de constatare, iar acuratețea datelor este asigurată prin coordonatele GPS.
Şi companiile de asigurări vor salva ore întregi în procesele de constatare a daunelor auto, mare parte fiind externalizate către clientul final. Asigurătorii au acces la toate dosarele clienților într-un singur ecran. Și pot comunica cu aceștia prin intermediul aplicației. În plus, costurile sunt reduse considerabil deoarece elimină intermediarii și direcționează clienții către propria rețea de reparatori parteneri. Aplicația oferă totodată servicii adiționale la un cost controlat (tractare, vehicul de înlocuire).
Cum funcționează această aplicație online?
În cazul unui incident, daunele mașinii pot fi constatate în 3 pași simpli:
1. Se încarcă datele celeilalte părți, iar datele solicitantului și ale mașinii vor fi completate automat, din profil, în formularul de constatare;
2. Se descrie ce s-a întâmplatşi se completează detaliile evenimentului (ora și locul unde a avut loc);
3. Proprietarul transmite daunele mașiniiși face fotografii părților avariate, cu ajutorul șabloanelor puse la dispoziție de aplicație.
- După ce s-au verificat informațiile, se trimite solicitarea, iar de aici întreaga procedură este preluată de către asigurător.
Alte funcţionalităţi ale aplicaţiei sunt: avizarea daunei şi constatarea de la distanţă, primirea procesului verbal de constatare, a ofertei de despăgubire pentru reparaţia în regie proprie şi semnarea de la distanţă a documentelor necesare constatării daunelor sau realizarea unei inspecţii de risc, mai precizează compania care a realizat platforma on- line.
Comentați?