Compania italiană se pregătește pentru electrificare, urmând a lansa două SUV-uri care folosesc baterii: plug-in hybridul Tonale anul viitor și primul SUV electric Alfa Romeo în 2022.
Alfa Romeo a reușit să dea lovitura din prima în lumea SUV-urilor: modelul premium de clasă medie Stelvio, primul SUV adevărat al legendarei case italiene, s-a transformat rapid în cel mai dinamic reprezentant din segment, câștigând în plan dinamic o parte din comparativele directe cu adversarii BMW X3 și Mercedes-Benz GLC. Secretul lui Stelvio: cea mai scurtă direcție din segment, o distribuție ideală a maselor pe punți și o gamă performantă de motoare, care culminează cu excepționalul V6 bi-turbo de 2,9 litri derivat dintr-un V8 de origine Ferrari.
Acum, Alfa Romeo face următorul pas logic: mizează pe segmentele inferioare de SUV-uri și își îndreaptă atenția spre sistemele de propulsie electrificate. Astfel, la sfârșitul anului curent, italienii vor lansa SUV-ul compact Tonale, care va primi platforma lui Jeep Renegade și un stil inspirat din aspectul marelui Stelvio, dar care va prelua elemente de la modelele legendare Alfa Romeo.
Sub capotă va avea un sistem plug-in hybrid cu motor pe benzină ce antrenează puntea față și motor electric pe puntea spate. Este un sistem ce a fost prezentat recent pe Renegade 4xe Plug-in Hybrid și care în cazul americanului dezvoltă până la 240 CP, putere care va crește simțitor în cazul lui Tonale. De asemenea, Tonale ar putea rula full-electric pe o distanță de aproximativ 50 km, dar nu au fost prezentate date oficiale.
Primul SUV electric Alfa Romeo: la ce să ne așteptăm
În sfârșit, în 2022, al treilea SUV din gama Alfa Romeo va fi lansat, iar acesta va avea în premieră sistem de propulsie 100% electric. Acesta va completa gama de patru modele pe care și-au propus-o italienii, și care, pe lângă cele trei SUV-uri, va conține și sedanul de clasă medie Giulia. Să ne așteptăm la un SUV de clasă mică, ce va lua naștere în urma alianței dintre FCA și PSA și care va avea la bază platforma eCMP a ”fraților” Peugeot e-2008 și DS 3 Crossback E-Tense. Este probabil ca sistemul de propulsie să nu fie același ca la frații de platformă, cu motor de 136 CP și baterie de 50 kWh, care permit o autonomie WLTP de peste 300 km. Probabil că viitoarea alianță va respecta blazonul italienilor, oferind o variantă mai puternică a sistemului de propulsie electric pentru primul SUV electric Alfa Romeo.
Comentați?