Fabrica de la Craiova, pe lista prioritară Ford în criza semiconductorilor


Fabrica de la Craiova produce modelele Puma și EcoSport, în timp ce la Köln se asamblează Fiesta. Iar impactul redus al întreruperilor de producție sugerează că Ford protejează producția celor mai bine vândute modele pe piața europeană.
La facilitățile din Germania se va lua pauză în perioada 28-30 aprilie. Este a doua perioadă cu producție oprită la interval de numai o săptămână. ”Vom investiga în viitor eventuale alte perioade de întrerupere a activității”, au declarat surse ale companiei pentru Automotive News Europe.
În ceea ce privește fabrica de la Craiova, între 26 aprilie – 21 mai va opera în două schimburi (în loc de trei). În plus, este estimată o perioadă de 6 zile fără producţie de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10 – 14 mai, precum şi 10 zile fără producţie de motoare, în perioada 26 aprilie – 14 mai.
Producție afectată serios în celelalte facilități din Europa
Fabrica Ford din Turcia a anunțat că va întrerupe producția între 19 aprilie și 13 iunie. În plus, este luată în calcul și o prelungire a tradiționalei perioade de pauză din vară. Este de precizat că aici se realizează, în colaborare cu Otosan, vehiculele comerciale de dimensiuni medii Transit. Iar acestea aduc cea mai mare parte a profiturilor producătorului în Europa. Mai mult, fabrica și-a închis deja liniile de producție timp de două săptămâni în martie din pricina pandemiei de coronavirus.
Fabrica Ford din Saarlouis, Germania, unde se construiește compactul Focus, va opri producția pentru încă 20 de zile. Se prelungește astfel perioada de pauză de cinci săptămâni, anunțată la final de februarie. În egală măsură, la Valencia, Ford va întrerupe producția autoutilitarei compacte Transit Connect în perioada 28 aprilie – 2 iulie. Totodată, până în 31 iulie, vor exista 20 de zile de pauză pe liniile pe care se realizează Kuga, Mondeo, Galaxy și S-Max.