Adio, Renault Megane?

După ce vânzările în Europa ale best-seller-ului casei franceze au scăzut de 3,6 ori din 2004 până în 2019, francezii au decis să investească mai mult în vehicule electrice, în detrimentul dezvoltării popularei compacte. Deci... adio, Renault Megane?
Renault Megane facelift floteauto

Anul trecut, segmentul compactelor a suferit un ușor regres în Europa: vânzările au scăzut cu 5%, totalizând 2.652.504 unități. Cele mai afectate de acest regres au fost Volvo V40 (-31%), Fiat Tipo (-17%) și Opel Astra (-14%), dar nici best-sellerul VW Golf n-a fost ferit, înregistrând o scădere cu 8%.

Renault Megane a fost, de asemenea, unul dintre perdanți, cu un regres de 6 procente, dar, chiar dacă acesta nu pare însemnat, lărgind perioada de studiu la ultimii 15 ani, înregistrăm o scădere alarmantă, cu 72%, semn clar că hatch-urile cu motor termic pierd teren în favoarea crossoverelor și vehiculelor pur electrice.

Adio, Renault Megane? floteauto

Iar Renault tocmai ne-a oferit o mostră de eficiență, reușind să vândă în martie 2020, în plină epidemie de Coronavirus, 5.129 unități de vehicule electrice și bifând o scădere a vânzărilor de BEV-uri cu numai 5% față de luna martie 2019. Mai important este că, în primul trimestru al anului 2020, vânzările de modele electrice Renault au atins valoarea de 23.390 de unități (+65% față de aceeași perioadă din 2019), dintre care 22.810 unități în Europa! Iar asta îi atribuie constructorului francez o felie de 17,3% din totalul segmentului de vehicule electrice din Europa.

Test cu versiunea de bază Renault Megane Sedan dCi!

Raportat la totalul vânzărilor de autovehicule Renault, care a scăzut cu 25,9% în martie 2020, vehiculele electrice au ajuns să dețină 5,5% din vânzările Renault la nivel global și 9,5% din vânzările colosului în Europa! Mai mult, dacă ținem cont doar de autoturisme, ZOE deține 11,1% din totalul vânzărilor Renault pe bătrânul continent.

Comp megane jetta

În acest context, designerul șef Renault, Laurens van den Acker, a declarat colegilor de la autoexpress că actualmente compania verifică dacă cheltuielile cu dezvoltarea următoarei generații Megane nu pot fi folosite mai bine în altă parte.

”Inevitabil, pe măsură ce începem să creștem autonomia vehiculelor noastre electrice, alte modele vor trebui să dispară, pentru că nu ne permitem să le dezvoltăm pe toate simultan. Megane se află într-un segment aflat într-o presiune permanentă. Trebuie să investești în modele care au sens în viitor”, a spus van den Acker.

Deci… adio, Renault Megane? Părerea noastră e că Megane va rămâne acolo unde îi e locul (în oferta Renault) pentru cel puțin încă o generație, mai ales că segmentul care se află cu adevărat la ananghie este cel al sedanurilor medii, în care Talisman înoată fără forțe, ajungând aproape să se scufunde. Mai mult, Renault activează cu succes în segmentul monovolumelor, unde (Grand) Scenic deține monopolul, dar marele Espace se duce la fund. Un segment al monovolumelor compacte și medii care moare repede. Deci, foarte probabil, ordinea ”disparițiilor” de pe piață nu va începe cu modelul compact, mai ales că tocmai a fost înzestrat cu o versiune plug-in hybrid.

Adaugati comentariu