Advertisement

Bosch
Home Piaţa auto Industrie auto Bosch produce cipuri semiconductoare de peste 60 de ani

Bosch produce cipuri semiconductoare de peste 60 de ani

Bosch produce o gamă variată de cipuri semiconductoare de peste 60 de ani. Acestea includ circuite integrate dedicate (ASIC), semiconductori de putere și sisteme microelectromecanice (MEMS). Compania deține peste 1.500 de brevete și cereri de brevet în domeniul semiconductorilor, iar 1.000 dintre acestea vizează tehnologia MEMS.

La jumătatea anilor ’50, activitatea de cercetare a Bosch a început să exploreze dezvoltarea unor componente semiconductoare deosebit de robuste, adecvate utilizării în trafic.

În anii ’60, compania a dezvoltat primul semiconductor de putere pentru autovehicule. În acea perioadă, diodele speciale pentru generator asigurau mai multă fiabilitate și durabilitate.

La sfârșitul anilor ’60, Bosch a construit prima sa fabrică de semiconductori, în Reutlingen, ca urmare a cererii în creștere pentru componente din cadrul grupului, iar producția circuitelor integrate a început în 1970.

Bosch

În 1970, Bosch a lansat primele ASIC din lume produse în masă pentru autovehicule. Mai exact, acestea erau tranzistoare de putere pentru stabilizatoare de tensiune și circuite integrate.

Când Bosch a început producția pentru Motronic – un sistem de control digital pentru motoare (aprinderea și injecția într-o singură unitate de control) – în 1979, acesta avea instalat un microprocesor de opt biți. Alături de memoria care se putea șterge, acesta a reprezentat efectiv prima utilizare a unui computer pentru un autovehicul, într-o funcție relevantă pentru condus.

Compania produce senzori MEMS de peste 25 de ani, primul model fiind un senzor de presiune pentru Bosch Motronic. În 1994, compania a dezvoltat „procesul Bosch” pentru producția de senzori MEMS. Pentru acest lucru, dezvoltatorii Jiri Marek, Michael Offenberg și Frank Melzer au primit premiul German Future în 2008.

În 2010, Bosch a pus în funcțiune fabrica de semiconductori de 200 de milimetri, din Reutlingen. Cu o investiție totală în valoare de 600 de milioane de euro, aceasta a reprezentat cea mai mare investiție din istoria companiei.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Bosch deschide fabrica de plăcuțe semiconductoare a viitorului la Dresda

Noi vedete în flote. Modelele anului 2021

Contract pentru actualizarea documentației tehnice a VO Mediaș, în lungime de 8,4 km

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...