Companiile cu flote de mașini pot sta liniștite: viața merge înainte, la fel și modelele anului 2021. În acest an vom avea premiere de neratat, precum prima Dacia electrică și debutul mărcii Ioniq, dar și retușuri ale unor modele consacrate, importante pentru această nișă, precum Polo și Ceed facelift.
În cele ce urmează, îți prezentăm un top al modelelor pe care e bine să stai cu ochii dacă vrei să-ți înnoiești flota de mașini în acest an. Din clasa mini, mică sau compactă, toate modelele din paginile următoare sunt bune pentru flote, fie că vorbim despre hatch-uri, crossovere, break-uri sau van-uri.
DACIA SPRING
Pe locuri, fiți gata… Spring! Punem pariu că, cel târziu anul viitor, Spring o să fie cel mai rostit nume de vehicul electric pe bătrânul continent? Ruda apropiată a lui Renault K-ZE vine cu dimensiuni eminamente urbane (lungime de numai 3,73 m) și cu o gardă la sol de 15 cm. Una dintre variante va fi Cargo, ideală pentru companiile care distribuie încărcături mărunte pe distanțe scurte. O s-o vedem pe străzi din primăvară, sub forma versiunii de car-sharing, în timp ce varianta civilă și cea Cargo vor veni în toamnă. Bateria de 26,8 kWh este inclusă în prețul de listă și promite o autonmie WLTP de 225 km (care se apropie de 300 km în regim urban).
Lansare: în primăvară
ŠKODA FABIA
A sosit timpul ca și Fabia, ultimul model mic al concernului VW, să treacă la platforma MQB A0. Ne așteptăm ca generația a patra să aibă un gabarit crescut, cu un ecartament mai lat și un ampatament mai mare cu 9 cm. Va exista și o versiune break. Probabil că nu vor exista versiuni diesel, ci doar variații ale motorului cu 3 cilindri, de 1,0 litru, și chiar o versiune performantă 1,5 turbo.
Lansare: în prima jumătate a anului
VOLKSWAGEN POLO
Face față fără probleme concurenților din clasa mică, dar va fi retușat în acest an. Viitorul Polo facelift împrumută gene de la Golf 8 și va primi un desen frontal nou și detalii revizuite la interior, cu sistem multimedia actualizat. Va primi și noi unități mild-hybrid, dar nu și o versiune pur electrică (deși acestea au succes în clasa mică). Motivul: platforma MQB nu este potrivită acestui gen de propulsie. Dimensiunile exterioare sunt foarte mari, apropiindu-se de cele ale lui Golf 4, din 1997.
Vânzare: din toamnă
HYUNDAI BAYON
Noul SUV de clasă mică, Bayon, se pregătește să intre în această primăvară în oferta Hyundai, alături de Kona. Mizează pe o habitabilitate excelentă și va fi antrenat de motoarele seriei K, cu sistem mild-hybrid pe 48V și, probabil, 100 – 120 CP. Ar putea veni și cu o versiune electrică sub marca Ioniq. Ne așteptăm la un ampatament mai scurt decât la Kona, la un portbagaj de (probabil) 400 l, iar interiorul cu display central de 10 inchi și comenzi digitale ar putea fi inspirat de i20. Prețul de pornire? Aproximativ 15.000 de euro + TVA.
Lansare: în aprilie
KIA CEED
Mult mai agresivă decât actuala variantă, viitoarea Kia Ceed facelift va veni cu faruri stilizate în formă de săgeată și cu o semnătură luminoasă diferită. Se vor păstra versiunile destinate flotelor, ca, dealtfel, și vârful de gamă numit GT, care va dezvolta peste 200 CP și va costa aproximativ 25.000 de euro + TVA.
Vânzare: din vară
FIAT 500 5 UȘI
Dacă va fi aprobat, acum, după ce FCA și PSA au fuzionat, Fiat 500 cu 5 uși va deveni un fel de MINI cu 5 uși, urmând să acopere golul lăsat de Punto. Sigur, viitorul model va oferi versiuni mai luxoase decât Punto. Cea mai probabilă variantă este adoptarea platformei CMP de la Peugeot 208.
Prezentare: la sfârșitul anului
HYUNDAI IONIQ 5
O vreme a fost botezat Hyundai 45, după numele concept-carului prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 2019. Acum, însă, se știe sigur că primul model Hyundai dedicat exclusiv propulsiei electrice se va numi „5“. Iar coreenii iau în serios motoarele electrice și le-au dedicat un brand, numit Ioniq. O titulatură care până acum acoperea gama de hibride și electrice Hyundai. Revenind la Ioniq 5, acesta va fi primul model care adoptă platforma pentru vehicule electrice, E-Gmp, care are drept principală caracteristică arhitectura pe 800 V, la fel ca Porsche Taycan. Iar avantajul nu este numai legat de performanțele dinamice, ci și de timpii de încărcare: 80% din baterie se umplu în numai 15 minute! În funcție de baterie, autonomia variază între 350 și 550 km.
Vânzare: din iunie
HONDA CIVIC
Aproape că am pierdut numărul generațiilor Civic… De fapt, această a 11-a generație va serba jumătate de secol de Civic. Ne așteptăm la o formă de coupe cu 5 uși și la un nou motor în gamă, full-hybrid.
Vânzare: din toamnă
VOLKSWAGEN GOLF VARIANT ALLTRACK
O rasă pe cale de dispariție, care, însă, este prețuită de VW. Golf continuă să aibă o versiune break, căreia i se va alătura și musculosul Alltrack, cu gardă la sol mărită cu 15 mm. Acesta va dispune de tracțiune integrală și de un scut sub caroserie, care să-l protejeze de lovituri.
Vânzare: din primul trimestru
BMW SERIA 2 ACTIVE TOURER
Seria 2, actul secund. Monovolumul bavarez (caroserie numită, mai nou, MPV) preia interiorul Seriei 1 și un exterior regândit, cu o linie descendentă a plafonului. Oglinzile sunt montate pe uși, nu în fața geamurilor laterale, pentru a nu produce turbulențe. Aripile spate vor fi mult mai arcuite decât la actuala generație, iar la baza modelului
va sta platforma Faar, destinată atât modelelor convenționale, cât și celor hibride și electrice.
Vânzare: din toamnă
NISSAN QASHQAI
Lansarea oficială are loc în ianuarie, iar vânzările vor începe spre sfârșitul primăverii. Fostul bestseller al segmentului se înnoiește complet acum, odată cu a treia generație. Va fi puțin mai lung (4,43 m), dar rămâne suficient de compact pentru a fi un all-rounder ideal. Să nu uităm că numai în Europa au fost vândute 3 milioane de unități. Și pe sub haine se schimbă totul: platformă nouă, zero motoare pe motorină și un hibrid e-Power de 188 CP, cu motor electric care antrenează roțile și motor termic folosit doar pentru a încărca bateriile.
Lansare: în ianuarie
(Articol publicat în revista Flote Auto, februarie 2021)
CITEȘTE ȘI:
TEST Renault Clio Intens E-TECH 140. Economie fără diesel
Comentați?