Advertisement

Clio Intens E-TECH 140
Home Piaţa auto Autoturisme TEST Renault Clio Intens E-TECH 140. Economie fără diesel

TEST Renault Clio Intens E-TECH 140. Economie fără diesel

Renault și-a echipat cel mai vândut model al său cu un sistem hibrid care încearcă să facă uitat dieselul abandonat în 2021. Versiunea Clio E-TECH 140 este un compromis mai mult decât agreabil pentru majoritatea părților: prețul nu îi va speria pe responsabilii de achiziții din flote, consumul este pe măsura legendarului 1.5 dCi, confortul este la el acasă, iar șoferii grăbiți nu vor fi dezamăgiți.

Noua generație Clio este un succes, iar cifrele de vânzări dovedesc acest lucru fără niciun dubiu. În 2020, an de criză sanitară și economică profundă, Clio și-a menținut cifrele de vânzări din 2019 și a fost la un pas să devină cel mai vândut model din Europa (303.185 unități, față de 308.834 pentru liderul Volkswagen Golf). În același timp, standardele tot mai stricte de emisii schimbă ideologii, dar și mixul de vânzări. Tendințele europene se regăsesc și în țara noastră. Anul trecut, Renault Clio a fost cel mai vândut model care nu aparține mărcii Dacia, dar din cele 3.958 de unități înmatriculate în România, doar 356 au fost diesel. Astfel, hotărârea Renault de a renunța la diesel în clasa mică poate fi legată nu doar de costul de producție, ci și de vânzările din ce în ce mai slabe. În schimb, francezii au adăugat în gamă versiunea E-TECH 140, un hibrid simplu ce promite să fie la fel de frugal la pompă.

Sistemul de propulsie este unul complet nou. El se bazează pe un motor pe benzină aspirat, de 1,6 litri, de origine Nissan, asistat de două motoare electrice: un starter-generator de 20 CP și un motor de tracțiune de 49 CP. Motorul pe benzină de 91 CP are distribuție pe lanț și injecție indirectă multipunct, soluții fiabile care promit costuri de întreținere scăzute. Din fericire, Renault nu s-a inspirat de la japonezi și în privința transmisiei modelelor hibrid: francezii nu au apelat la o cutie CVT, ci au dezvoltat o transmisie revoluționară, cu 15 moduri de funcționare, care nu are deloc efect de bandă elastică. Practic, ai două cutii de viteze într-una singură: prima are două trepte și deservește motorul electric, iar a doua este asociată motorului termic și are patru trepte. Rezultatul este o creștere a turației proporțional cu viteza, Clio scăpând astfel de neajunsurile specifice propulsiei hibride. Ambreiajul lipsește cu desăvârșire, ceea înseamnă din nou costuri de întreținere reduse. Sistemul hibrid este completat de bateria de 1,2 kWh, plasată sub podeaua portbagajului. Avantajul este o mai bună distribuție a maselor, cu prețul reducerii capacității portbagajului.

Clio Intens E-TECH 140
Materialele folosite la interior sunt probabil cele mai bune din segment, iar finisajele sunt
impecabile. Afișajele digitale de mari dimensiuni întregesc atmosfera modernă de la interior

Clio

Clio

 

Cum se simte în mers Clio E-Tech? Ca orice versiune convențională, indiferent de modul de rulare (poți alege între MySense, Eco sau Sport). Pornirea de pe loc se face doar cu propulsie electrică, iar motorul termic intervine la viteze mai mari. Bateria se menține în general la peste jumătate din capacitate, dar dacă perioadele de decelerare nu sunt suficiente, motorul pe benzină pornește la ralanti pentru a o reîncărca, chiar dacă mașina este oprită la semafor. Intervenția motorului termic este în general silențioasă, doar la turații foarte ridicate făcându-se resimțit și sonor.

Versiunea E-Tech este și cea mai puternică disponibilă în prezent în gama Clio. Sistemul hibrid răspunde ferm la accelerații parțiale și este foarte plăcut la condus. Singura problemă apare atunci când se apasă brusc pedala de accelerație până la capăt. Atunci, Clio E-Tech are nevoie de aproape două secunde pentru a se dezmetici și a începe să livreze puterea cerută.

Clio Intens E-TECH 140
Spațiul interior și partea vizibilă a portbagajului rămân neschimbate la versiunea
E-Tech. În schimb, spațiul de sub podea este ocupat de bateria sistemului hibrid.

clio

clio

În oraș se poate apela la modul B al transmisiei, care oferă cel mai puternic nivel de recuperare a energiei: când se eliberează pedala de accelerație, efectul de frână de motor este atât de puternic, încât de cele mai multe ori vei face ”economie” de plăcuțe de frână. Un mers normal îți va aduce în general un consum urban sub 5 litri la 100 km Același consum se menține și când ieși din oraș. Clio E-Tech rămâne o mașină plăcut de condus chiar și pe virajele abordate mai alert, iar reprizele sunt excelente. La viteze de autostradă nivelul de zgomot este redus, iar consumul, deși crește puțin, se situează lejer sub 6 litri la 100 km. La superlativ este și confortul. Suspensia este echilibrată optim, iar interiorul este poate cel mai elaborat din clasă, cu materiale moi în partea superioară și finisaje impecabile. Sistemele multimedia cu ecrane mari sunt de asemenea la nivel înalt. Apropo de înălțime, cei peste 1,80 metri vor avea probleme cu accesul pe locurile din spate, iar capacitatea portbagajului redusă din cauza bateriei nu îmbie la concedii cu familia.

Clio Intens E-TECH 140

 

Dimensiuni interioare

Clio nu este printre fruntașii segmentului la spațiu interior. Pasagerii înalți de pe banchetă ar putea atinge cu genunchii spătarele scaunelor. Însă, datorită tetierelor în formă de virgulă, spațiul perceput de călători este bun.

clio

DOTĂRI

STANDARD: jante 15 inchi, lumini full-LED, fază lungă adaptivă, proiectoare ceață, asistent de bandă, pilot automat cu limitator de viteză, senzori parcare spate, sistem de frânare automată cu detectarea pietonilor și bicicliștilor, 4 geamuri electrice, climă automată, tapițerie mixtă textil-piele, volan soft touch, senzori ploaie, acces de tip hands-free, instrumentar digital 7 inchi, ecran central 7 inchi, 3 moduri de condus, oglinzi reglabile, rabatabile și încălzite electric, banchetă spate rabatabilă 1/2-2/3.

OPȚIONAL: culoare metalizată 345 euro, Pachet Safety Plus (asistență pentru unghiu mort, cruise control adaptiv, Lane Centering) 588 euro, Pachet Iarnă (scaune față încălzite, volan îmbrăcat în piele încălzit) 227 euro, Pachet City Intens (cameră video pentru mers cu spatele, senzori de parcare f/s, oglindă retrovizoare electrocromă) 168 euro, Pachet NAV (oglindă electrocromă, cameră 360 grade, senzori parcare, Easy Link 9,3 inchi) 630 euro, Pachet Comfort E-Tech (cotieră centrală cu spațiu de depozitare, frână de parcare electronică cu funcție autohold) 210 euro.

RECOMANDARE FLOTĂ

Cu un consum de invidiat în toate situațiile și costuri de întreținere estimate foarte mici, Clio E-TECH se anunță un adevărat campion al flotelor companiilor. Diferența față de un sistem de propulsie convențional se va vedea în special în mediul urban, unde Clio este favorizat și de dimensiunile foarte compacte. Totuși, cei 140 CP, performanțele bune pe traseele virajate sau consumul la viteze de autostradă transformă hibridul Renault într-o mașină foarte versatilă, cu puține puncte slabe.

Clio Intens E-TECH 140

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, februarie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

Turcia, Cipru, Elveţia şi Croaţia, în Zona verde. Lista actualizată a ţărilor în funcţie de rata de incidenţă

Arcul de Triumf va fi deschis în fiecare weekend şi în zilele de sărbători legale, până în 17 octombrie

Peste 6.000 de mașini electrice au fost deja finanțate prin programul Rabla Plus 2021

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...