Fostul director executiv al Volkswagen, Martin Winterkorn, va plăti gigantului auto o sumă record de 11 milioane de euro pentru a soluționa acuzațiile de neglijență aduse înscandalul emisiilor, „Dieselgate”, transmite AFP.
„Consiliul de supraveghere a validat în ședința sa de sâmbătă principalele puncte ale acordurilor amiabile” pentru soluționarea acuzațiilor, a declarat un purtător de cuvânt fără a da detalii.
Martin Winterkorn, care și-a dat demisia în 2015, la o săptămână după ce a izbucnit scandalul privind utilizarea unui soft de trucare a emisiilor la vehiculele diesel, va plăti aproximativ 11 milioane de euro ca daune și dobânzile aferente unui acord pe care acționarii vor trebui să-l aprobe la Adunarea Generală anuală din iulie.
Purtătorul de cuvânt a declarat că înțelegerea, care se referă și la alte câteva foste persoane de rang înalt ale VW, acuzate în urma scandalului, vor fi soluționate și anunțate „în zilele următoare”.
Potrivit presei germane, Volkswagen cere în total peste 1 miliard de euro daune de la foștii săi directori.
Producătorul auto a recunoscut în 2015 că a folosit dispozitive software ilegale pentru a truca rezultatele testelor motoarelor diesel pentru aproximativ 11 milioane de mașini.
Volkswagen a indicat la sfârșitul lunii martie că intenționează să solicite despăgubiri în urma unei anchete care a constatat că Winterkorn a încălcat obligația de prudență în ceea ce privește utilizarea dispozitivului software conceput pentru a manipula nivelul emisiilor poluante în cadrul testelor de laborator.
În total, amenzile, taxelor și costurile de reparare a vehiculelor au costat Volkswagen aproximativ 32 de miliarde de euro.
Fostul director executiv al filialei VW Audi, Rupert Stadler, care a fost demis în 2019, în septembrie anul trecut a devenit primul fost executiv care a fost judecat în scandalul Dieselgate.
Afacerea, scoasă la lumină de autoritățile americane, a dat o lovitură zdrobitoare pentru reputația VW și pentru cea a industriei auto din Germania, din care încă se recuperează. Căutând să întoarcă pagina, Volkswagen este acum puternic implicat în trecerea la vehiculele electrice.
Volkswagen a insistat întotdeauna că trucarea emisiilor motoarelor diesel a fost opera câtorva angajați de nivel inferior, care au acționat fără știrea superiorilor lor. Procurorii contestă acest lucru, spunând că șefii au știut despre înșelătorie.
CITEȘTE ȘI:
TEST Renault Clio Intens E-TECH 140. Economie fără diesel
Comentați?