Advertisement

Bosch
Home Piaţa auto Industrie auto Bosch produce cipuri semiconductoare de peste 60 de ani

Bosch produce cipuri semiconductoare de peste 60 de ani

Bosch produce o gamă variată de cipuri semiconductoare de peste 60 de ani. Acestea includ circuite integrate dedicate (ASIC), semiconductori de putere și sisteme microelectromecanice (MEMS). Compania deține peste 1.500 de brevete și cereri de brevet în domeniul semiconductorilor, iar 1.000 dintre acestea vizează tehnologia MEMS.

La jumătatea anilor ’50, activitatea de cercetare a Bosch a început să exploreze dezvoltarea unor componente semiconductoare deosebit de robuste, adecvate utilizării în trafic.

În anii ’60, compania a dezvoltat primul semiconductor de putere pentru autovehicule. În acea perioadă, diodele speciale pentru generator asigurau mai multă fiabilitate și durabilitate.

La sfârșitul anilor ’60, Bosch a construit prima sa fabrică de semiconductori, în Reutlingen, ca urmare a cererii în creștere pentru componente din cadrul grupului, iar producția circuitelor integrate a început în 1970.

Bosch

În 1970, Bosch a lansat primele ASIC din lume produse în masă pentru autovehicule. Mai exact, acestea erau tranzistoare de putere pentru stabilizatoare de tensiune și circuite integrate.

Când Bosch a început producția pentru Motronic – un sistem de control digital pentru motoare (aprinderea și injecția într-o singură unitate de control) – în 1979, acesta avea instalat un microprocesor de opt biți. Alături de memoria care se putea șterge, acesta a reprezentat efectiv prima utilizare a unui computer pentru un autovehicul, într-o funcție relevantă pentru condus.

Compania produce senzori MEMS de peste 25 de ani, primul model fiind un senzor de presiune pentru Bosch Motronic. În 1994, compania a dezvoltat „procesul Bosch” pentru producția de senzori MEMS. Pentru acest lucru, dezvoltatorii Jiri Marek, Michael Offenberg și Frank Melzer au primit premiul German Future în 2008.

În 2010, Bosch a pus în funcțiune fabrica de semiconductori de 200 de milimetri, din Reutlingen. Cu o investiție totală în valoare de 600 de milioane de euro, aceasta a reprezentat cea mai mare investiție din istoria companiei.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Bosch deschide fabrica de plăcuțe semiconductoare a viitorului la Dresda

Noi vedete în flote. Modelele anului 2021

Contract pentru actualizarea documentației tehnice a VO Mediaș, în lungime de 8,4 km

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Turcia
Industrie auto

Și Turcia își dorește o fabrică de vehicule electrice produse de un constructor auto din China

După Italia, Spania și Ungaria, și Turcia a inițiat discuții cu mai...

uzina Dacia
Industrie auto

Ministrul Muncii, la uzina Dacia: Este important să venim cu ceva în plus pentru industria auto

Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura-Oprescu, şi comisarul european pentru locuri...

Mercedes-Benz
Flotă verdeIndustrie auto

Mercedes-Benz renunță la proiectul unei linii de producție pentru modele electrice high-end

Scăderea vânzărilor de de mașini electrice atât în ​​Europa, cât și în...

BYD
Industrie auto

BYD va construi a doua fabrică de mașini electrice în Europa. Prima, în Ungaria, va începe producția din 2025

Constructorul auto chinez BYD va lua în considerare anul viitor construirea celei...