Începând din 2016, locuitorii din Giurgiu tot aşteaptă construcţia Variantei de Ocolire (VO), care ar trebui să preia traficul greu care tranzitează localitatea spre şi dinspre punctul de trecere a frontierei. Din păcate, pe traseul acesteia nu s-a mişcat nicio piatră.
Teoretic, Centura Giurgiu are o lungime de 15,9 km şi, conform Master Planului General de Transport, construcţia va costa 21,6 milioane de euro fără TVA. Pesemne, CNAIR a considerat realizarea sa destul de dificilă, pentru că astfel nu se explică motivul pentru care a împărţit-o în două secţiuni, fiecare cu documentaţii şi licitaţii diferite. Dar nici aşa, şoseaua nu a fost construită mai repede. Ba dimporivă, lucrările sunt mai întârziate ca oricând.
Cele două secţiuni sunt:
- Aripa de Est: legătura DN 5 – Vamă, în lungime de aproximativ 5 km, denumită „Drum de legătură DN 5 km 60+500 – Şoseaua de Centură – Podul Prieteniei km 61+400″;
- Aripa de Vest: legătura DN 5 – DN 5B (Giurgiu-Ghimpaţi) – DN 5C (Giurgiu-Zimnicea), în lungime de aproximativ 10,23 km.
VO Giurgiu – Aripa de Est
Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, în anul 2017, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a intrat în posesia Studiului de Fezabilitate pentru drumul de legătura dintre DN 5 şi Vamă, documentaţia fiind realizată de către DRDP Bucureşti. Tot atunci, CNAIR a început demersurile în vederea atribuirii contractelor de construcţie şi de supervizare.
“În prezent, procedura de licitaţie se află în stadiul de întocmire a raportului, în vederea desemnării câştigătorului”, precizează Ministerul Transporturilor.
VO Giurgiu – Aripa de Vest
Pentru cea de-a doua secţiune, legătura DN 5 – DN 5B – DN 5C, există un Studiu de Fezabilitate, dar nu este avizat. În rest, nu s-a emis Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, nu s-a obţinut Acordul de Mediu şi Avizul CFR şi nici nu a fost emis ordinul de începere pentru Proiectul Tehnic.
“Referitor la obţinerea Acordului de Mediu, în prezent este întocmit Raportul de Impact asupra Mediului (RIM), fiind depus la Agenţia de Protecţie a Mediului Giurgiu pentru a fi introdus în şedinţa de analiză a acestei instituţii. Aprobarea prin Hotărâre de Guvern a indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei se poate realiza după aprobarea Studiului de Fezabilitate final de către Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR şi aprobarea indicatorilor în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, Consiliului Tehnico-Economic Interministerial şi obţinerea avizului Jaspers, în condiţiile în care contractul este finanţat din fonduri europene”, menţionează reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
CITEŞTE ŞI:
Trei societăţi de asigurare, sancţionate de ASF
CN Aeroporturi Bucureşti îşi înnoieşte flota, prin Rabla, cu 36 de autoturisme
Mașini electrice necunoscute: Uniti One – născut în Suedia, fabricat în Marea Britanie
Comentați?