Varianta de Ocolire Giurgiu, o investiţie care nu mai începe

Începând din 2016, locuitorii din Giurgiu tot aşteaptă construcţia Variantei de Ocolire (VO), care ar trebui să preia traficul greu care tranzitează localitatea spre şi dinspre punctul de trecere a frontierei. Din păcate, pe traseul acesteia nu s-a mişcat nicio piatră.



Giurgiu

Teoretic, Centura Giurgiu are o lungime de 15,9 km şi, conform Master Planului General de Transport, construcţia va costa 21,6 milioane de euro fără TVA. Pesemne, CNAIR a considerat realizarea sa destul de dificilă, pentru că astfel nu se explică motivul pentru care a împărţit-o în două secţiuni, fiecare cu documentaţii şi licitaţii diferite. Dar nici aşa, şoseaua nu a fost construită mai repede. Ba dimporivă, lucrările sunt mai întârziate ca oricând.

Cele două secţiuni sunt:

  • Aripa de Est: legătura DN 5 – Vamă, în lungime de aproximativ 5 km, denumită „Drum de legătură DN 5 km 60+500 – Şoseaua de Centură – Podul Prieteniei km 61+400″;
  • Aripa de Vest: legătura DN 5 – DN 5B (Giurgiu-Ghimpaţi) – DN 5C (Giurgiu-Zimnicea), în lungime de aproximativ 10,23 km.

VO Giurgiu – Aripa de Est

Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, în anul 2017, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a intrat în posesia Studiului de Fezabilitate pentru drumul de legătura dintre DN 5 şi Vamă, documentaţia fiind realizată de către DRDP Bucureşti. Tot atunci, CNAIR a început demersurile în vederea atribuirii contractelor de construcţie şi de supervizare.

“În prezent, procedura de licitaţie se află în stadiul de întocmire a raportului, în vederea desemnării câştigătorului”, precizează Ministerul Transporturilor.

VO Giurgiu – Aripa de Vest

Pentru cea de-a doua secţiune, legătura DN 5 – DN 5B – DN 5C, există un Studiu de Fezabilitate, dar nu este avizat. În rest, nu s-a emis Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, nu s-a obţinut Acordul de Mediu şi Avizul CFR şi nici nu a fost emis ordinul de începere pentru Proiectul Tehnic.

“Referitor la obţinerea Acordului de Mediu, în prezent este întocmit Raportul de Impact asupra Mediului (RIM), fiind depus la Agenţia de Protecţie a Mediului Giurgiu pentru a fi introdus în şedinţa de analiză a acestei instituţii. Aprobarea prin Hotărâre de Guvern a indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei se poate realiza după aprobarea Studiului de Fezabilitate final de către Consiliul Tehnico­-Economic al CNAIR şi aprobarea indicatorilor în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, Consiliului Tehnico-Economic Interministerial şi obţinerea avizului Jaspers, în condiţiile în care contractul este finanţat din fonduri europene”, menţionează reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

 

CITEŞTE ŞI:

Trei societăţi de asigurare, sancţionate de ASF

CN Aeroporturi Bucureşti îşi înnoieşte flota, prin Rabla, cu 36 de autoturisme

Mașini electrice necunoscute: Uniti One – născut în Suedia, fabricat în Marea Britanie

 

 

Adaugati comentariu