Advertisement

Volkswagen
Home Miscellanea Business Volkswagen redirecționează o treime din investițiile în mașini electrice către modelele diesel și pe benzină

Volkswagen redirecționează o treime din investițiile în mașini electrice către modelele diesel și pe benzină

Confruntați cu realitatea unei piețe electrice aflate în dificultate, producătorii își reajustează strategia, iar uneori chiar își revizuiesc ambițiile în ciuda presiunii reglementărilor CAFE (Corporate Average Fuel Economy). După Ford și Mercedes-Benz, Volkswagen a ales să redirecționeze o treime din investițiile sale destinate modelelor electrice către cele termice.

Tranziția energetică reprezintă o provocare majoră pentru producătorii de automobile. Între tehnologiile instabile legate de chimia bateriilor, care au determinat Stellantis să dea un pas înapoi cu gigafabrica sa ACC, și fluctuațiile unei piețe care așteaptă subvenții, producătorii operează într-un climat de incertitudine totală. Încetinirea vânzărilor de vehicule electrice pune sub semnul întrebării certitudinile anterioare.

Piața germană ilustrează perfect dificultățile actuale. Cu o scădere de 30,6% în mai 2024, vehiculele electrice reprezintă acum doar 12,6% din piață.

Producătorii devin treptat conștienți de această realitate și își ajustează strategiile în consecință. Ford a recunoscut recent că trecerea la mobilitatea electrică durează mai mult decât se aștepta. După ce a anunțat finalul producției modelului Focus în Germania, constructorul auto ameerican și-a amânat ambițiile de a vinde doar modele electrice până în anul 2035.

O tendință similară se observă și la Mercedes-Benz, care a suspendat dezvoltarea platformei sale dedicate modelelor electrice de ultimă generație, precum Mercedes-Benz S-Class și Mercedes-Benz G-Class Companiile fac un pas înapoi și nu mai ezită să realoce resursele către mașinile termică. Renault și Geely și-au unit forțele recent pentru a da un nou impuls utilizării combustibililor fosili.

În acest context, Volkswagen a anunțat realocarea unei treimi din investițiile sale planificate inițial în domeniul electric către sectorul termic, reprezentând un pachet de 60 de miliarde de euro. Acest buget va fi încredințat Skoda, care va supraveghea programul de motoare cu ardere internă pentru întregul grup. Această decizie vine după ce producătorul a adoptat deja o abordare similară echipând noile sale SUV, precum Tiguan, T-Roc și Taigo, cu motoare diesel și pe benzină, însoțite de oferte competitive de leasing.

Capacitatea de adaptare a producătorilor auto este esențială pentru a răspunde așteptărilor consumatorilor, a căror dorință de a trece la mobilitatea electrică se ciocnește adesea de pragmatismul vieții de zi cu zi. Pentru producători, provocarea constă acum în găsirea unui echilibru între motoarele termice și cele electrice după 2035.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Stellantis denunță taxele vamale europene pentru vehiculele electrice din China

 

7 oferte pentru construcţia primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

china
Industrie auto

Eurostat: China a devenit, în ultimii ani, principalul partener al industriei auto din UE

China a fost, în 2022, cel mai mare consumator de vehicule produse...

stellantis
Industrie auto

Succesorul lui Carlos Tavares la Stellantis ar putea fi Luca Maestri, fost director financiar la Apple

De la plecarea lui Carlos Tavares din funcția de CEO al Stellantis,...

electrice
Industrie auto

Vor fi forțați constructorii auto să vândă mașini electrice ieftine?

Constructorii auto sunt între ciocan și nicovală. Pe de o parte, vânzările...

carlos tavares
BusinessIndustrie auto

Demisia surpriză a lui Carlos Tavares de la conducerea Stellantis

Carlos Tavares și-a prezentat demisia din funcția de director general al Stellantis,...