Unde se mai lucrează pe Autostrada Transilvania


Din cei 415 km promişi în 2004, astăzi sunt finalizaţi şi deschişi traficului doar 75 de km, proiectul avansând cu aproximativ 5 km/an. În schimb, costurile au crescut substanţial, de la 2,24 miliarde de euro iniţial, la 5,3 miliarde de euro în prezent.
Teritoriul pe care se desfăşoară traseul autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea aparţine unui număr de şase judeţe:
- Braşov: 80 km, între localităţile Braşov şi Şoarş;
- Sibiu: 18 km, între localităţile Şoarş şi Hoghilag;
- Mureş: 94 km, între localităţile Hoghilag şi Hădăreni;
- Cluj: 85 km, între localităţile Hădăreni şi Topa Mică;
- Sălaj: 82 km, între localităţile Topa Mică şi Suplacu de Barcău;
- Bihor: 57 km, între localităţile Suplacu de Barcău şi graniţa cu Ungaria.
Stadiul actual
Nr. de km daţi în circulaţie – 74,95 km
- Subsecţiunea 1C3 Ungheni – Ogra, 10,1 km,
- Subsecţiunea 2A1 Ogra – Iernut, 3,6 km,
- Secţiunea 2B Câmpia Turzii – Gilău, 52,5 km,
- Subsecţiunea 3A1 Gilău – Nădăşelu, 8,7 km..
Nr. de km aflaţi în execuţie – 38,9 km
- Subsecţiunea 2A2 lernut – Cheţani, 17,9 km,
- Subsecţiunea 2A3 Cheţani – Câmpia Turzii, 15,69 km,
- Subsecţiunea 3C3 Biharia – Borş, 5,35 km.
Nr. de km aflaţi în procedura de achiziţie – 115,2 km
- Subsecţiunea 1C2 Târgu Mureş – Ogra şi drum de legătură, 4,5 km,
- Subsecţiunile 3A2 Nădăşelu – Mihăieşti si 3B1 Mihăieşti – Zimbor, 30 km,
- Subsecţiunea 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului, 12,24 km,
- Subsecţiunea 3B5 Nuşfalău – Suplacu de Barcău, 13,55 km,
- Subsecţiunea 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş, 26,35 km,
- Subsecţiunea 3C2 Chiribiş – Biharia, 28,55 km.
Nr. de km pregătiţi pentru licitaţii – 40,97 km
- Subsecţiunea 3B3 Zalău – Poarta Sălajului, inclusiv Tunelul Meses, 15,13 km,
- Subsecţiunea 384 Nuşfalău – Zalău, 25,84 km.
Nr. de km pentru care trebuie refăcute studiile de fezabilitate, 48,4 km
În acest caz este vorba despre Secţiunea 1A Cristian – Făgăraş, unde există un contract încheiat încă din 2007, însă CNAIR a fost dată în judecată de proiectant pentru neplata lucrărilor efectuate.
Nr. de km pentru care se realizează Studii de fezabilitate – 68,05 km
În acest caz este vorba despre Sectiunea Sibiu – Fagaras, Studiul de fezabilitate a fost realizat, fiind predat CNAIR la începutul lunii octombrie 2019.
Elemente geometrice pentru Autostrada Transilvania
– parte carosabilă – 2 x 7,5 m
– zona mediană – 3 m
– benzi de ghidare – 4 x 0,5 m
– benzi de staţionare de urgenţă – 2 x 2,5 m
– acostamente – 2 x 0,5 m
CITEŞTE ŞI:
Oamenii de afaceri cer Guvernului să nu modifice Legea RCA
Mecanicul Anului 2019 în România este Endre Juhasz
Şoferii admit că încalcă regulile de circulaţie intenţionat. Studiu