În 2019, se împlinesc şapte ani de la depăşirea termenului programat pentru finalizare lucrărilor la Autostrada Transilvania, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din România.
Din cei 415 km promişi în 2004, astăzi sunt finalizaţi şi deschişi traficului doar 75 de km, proiectul avansând cu aproximativ 5 km/an. În schimb, costurile au crescut substanţial, de la 2,24 miliarde de euro iniţial, la 5,3 miliarde de euro în prezent.
Teritoriul pe care se desfăşoară traseul autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea aparţine unui număr de şase judeţe:
- Braşov: 80 km, între localităţile Braşov şi Şoarş;
- Sibiu: 18 km, între localităţile Şoarş şi Hoghilag;
- Mureş: 94 km, între localităţile Hoghilag şi Hădăreni;
- Cluj: 85 km, între localităţile Hădăreni şi Topa Mică;
- Sălaj: 82 km, între localităţile Topa Mică şi Suplacu de Barcău;
- Bihor: 57 km, între localităţile Suplacu de Barcău şi graniţa cu Ungaria.
Stadiul actual
Nr. de km daţi în circulaţie – 74,95 km
- Subsecţiunea 1C3 Ungheni – Ogra, 10,1 km,
- Subsecţiunea 2A1 Ogra – Iernut, 3,6 km,
- Secţiunea 2B Câmpia Turzii – Gilău, 52,5 km,
- Subsecţiunea 3A1 Gilău – Nădăşelu, 8,7 km..
Nr. de km aflaţi în execuţie – 38,9 km
- Subsecţiunea 2A2 lernut – Cheţani, 17,9 km,
- Subsecţiunea 2A3 Cheţani – Câmpia Turzii, 15,69 km,
- Subsecţiunea 3C3 Biharia – Borş, 5,35 km.
Nr. de km aflaţi în procedura de achiziţie – 115,2 km
- Subsecţiunea 1C2 Târgu Mureş – Ogra şi drum de legătură, 4,5 km,
- Subsecţiunile 3A2 Nădăşelu – Mihăieşti si 3B1 Mihăieşti – Zimbor, 30 km,
- Subsecţiunea 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului, 12,24 km,
- Subsecţiunea 3B5 Nuşfalău – Suplacu de Barcău, 13,55 km,
- Subsecţiunea 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş, 26,35 km,
- Subsecţiunea 3C2 Chiribiş – Biharia, 28,55 km.
Nr. de km pregătiţi pentru licitaţii – 40,97 km
- Subsecţiunea 3B3 Zalău – Poarta Sălajului, inclusiv Tunelul Meses, 15,13 km,
- Subsecţiunea 384 Nuşfalău – Zalău, 25,84 km.
Nr. de km pentru care trebuie refăcute studiile de fezabilitate, 48,4 km
În acest caz este vorba despre Secţiunea 1A Cristian – Făgăraş, unde există un contract încheiat încă din 2007, însă CNAIR a fost dată în judecată de proiectant pentru neplata lucrărilor efectuate.
Nr. de km pentru care se realizează Studii de fezabilitate – 68,05 km
În acest caz este vorba despre Sectiunea Sibiu – Fagaras, Studiul de fezabilitate a fost realizat, fiind predat CNAIR la începutul lunii octombrie 2019.
Elemente geometrice pentru Autostrada Transilvania
– parte carosabilă – 2 x 7,5 m
– zona mediană – 3 m
– benzi de ghidare – 4 x 0,5 m
– benzi de staţionare de urgenţă – 2 x 2,5 m
– acostamente – 2 x 0,5 m
CITEŞTE ŞI:
Oamenii de afaceri cer Guvernului să nu modifice Legea RCA
Mecanicul Anului 2019 în România este Endre Juhasz
Şoferii admit că încalcă regulile de circulaţie intenţionat. Studiu
Comentați?