Aproape toţi producătorii de automobile şi utilitare din UE şi-au îndeplinit cu doi ani mai devreme pragul impus de normele europene privind emisiile de dioxid de carbon. Atât la autoturisme, cât şi la utilitare, Renault este liderul clasamentului.
Noul raport privind “Monitorizarea emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme şi vehicule utilitare în 2013” actualizează cifrele preliminare publicate la începutul acestui an de Agenţia Europeană de Mediu (AEM), pentru ambele tipuri de vehicule.
Potrivit documentului, autovehiculele vândute în 2013 au emis, în medie, de 126,7 grame de dioxid de carbon pe kilometru, sub pragul de 130 gCO2/km ce trebuie atins până în 2015. La rândul lor, vehiculele utilitare trebuiau să aibă emisii sub 175 gCO2/km până în 2017, dar valorile pentru 2013 arată deja o medie de 173,3 g CO2 / km.
Anul trecut au fost înmatriculate la nivelul Uniunii Europene 11.800.000 maşini şi 1,2 milioane de utilitare. În timp ce ambele tipuri flote înregistrează, în ansamblu, progrese semnificative în ceea ce priveşte reducerea nivelului de emisii, imaginea este mult diferită când producătorii sunt luaţi în considerare în mod individual. Fiecare dintre aceştia are propriul obiectiv de emisii, în funcţie de masa medie a vehiculelor pe care le vând.
Top autoturisme: Renault, Toyota şi Peugeot
Datele actualizate confirma concluziile din datele preliminare publicate la începutul acestui an, care au arătat că autoturismele noi înmatriculate în 2013 au fost, în medie, cu 14% mai eficiente decât cele vândute în 2010.
Dintre producătorii de automobile, Renault a avut cele mai mici emisii medii de CO2 (110 g CO2 / km) pentru vehiculele noi înmatriculate în 2013. Constructorului francez i se alătură Toyota, Peugeot şi Citroen, care, la rândulor lor, continua să producă cele mai multe dintre masinile cu emisii de CO2 reduse.
Din cei 84 de producători de automobile din Europa, 55 au îndeplinit de obiectivele individuale de emisii pentru 2013. Aceşti producători acoperă 99% din totalul înmatriculărilor.
De precizat că producătorii pot opta să se alăture unui “pool”, cu scopul de a îndeplini un obiectiv colectiv. Producătorii care vând mai puţin de 1.000 de vehicule pot aplica pentru scutirea de obiective.
Grupurile de constructori – Autovehicule de pasageri
BMW Group
- Bayerische Motoren Werke AG
- BMW M GmbH
- Rolls-Royce Motor Cars Ltd
Daimler AG
- Daimler AG
- Mercedes-AMG GmbH
Fiat Group Automobiles SPA
- Chrysler Group LLC
- Fiat Group Automobiles SPA
- Maserati SPA
Ford-Werke GmbH
- Ford Motor Company
- Ford-Werke GmbH
- Ford Motor Australia Limited
- Ford India
- CNG-Technik GmbH
General Motors
- Chevrolet Italia SPA
- General Motors Company
- GMItalia SRL
- GM Korea Company
- Adam Opel AG
Honda Motor Europe Ltd
- Honda Automobile China Co., Ltd
- Honda Motor Co Ltd
- Honda Turkiye AS
- Honda of the UK Manufacturing Ltd
- Honda Automobile Thailand
Mitsubishi Motors
- Mitsubishi Motors Corporation MMC
- Mitsubishi Motors Europe BV MME
- Mitsubishi Motors Thailand Co Ltd MMTH
Pool Renault
- Lada France
- Automobile Dacia SA
- Renault SAS
Suzuki
- Magyar Suzuki Corporation Ltd
- Maruti Suzuki India Ltd
- Suzuki Motor Corporation
Tata Motors Ltd, Jaguar Land Rover
- Jaguar Land Rover
- Land Rover
- Tata Motors Limited
Toyota-Daihatsu Group
- Daihatsu Motor Co Ltd
- Toyota Motor Europe Nv SA
VW Group PC
- Audi AG
- Audi Hungaria Motor KFT
- Bentley Motors Ltd
- Bugatti Automobiles SAS
- Automobili Lamborghini SPA
- Dr Ing HCF Porsche AG
- Quattro GmbH
- Seat SA
- Skoda Auto AS
- Volkswagen AG
Grupurile de constructori – Utilitare
Ford-Werke GmbH
- Ford Motor Australia
- Ford Motor Company
- Ford-Werke GmbH
Mitsubishi Motors
- Mitsubishi Motors Corporation
- Mitsubishi Motors Europe
- Mitsubishi Motors Thailand
Deşi numărul de maşini electrice reprezintă doar o mică parte din totalul înmatriculărilor, acesta este înregistrează o creştere rapidă. Numărul de maşini pur electrice din UE a crescut de la aproximativ 700 în 2010 la aproape 25.000 în 2013. Totodată, şi numărul autovehiculelor hibride a avansat rapid în ultimii ani.
Top utilitare: Renault, Dacia, Peugeot
Utilitarele vândute în 2013 au fost cu aproximativ 4% mai eficiente decât cele vândute în anul precedent. Nivelurile de emisii medii variază în funcţie de ţară. Cele vândute în Malta, Portugalia şi Franţa emit, în medie, cu 20% mai puţin decât vehiculele vândute în Slovacia, Germania şi Republica Cehă
Dintre producătorii de utilitare, flota Renault a avut, în medie, cele mai mici emisii, urmată de Dacia, Peugeot şi Citroen.
Aproape toţi producătorii de utilitare care au vândut mai mult de 10.000 de vehicule şi-au îndeplinit obiectivele privind emisiile specifice pentru anul 2013.
Comentați?