Mulţi dintre cei mai importanţi constructori auto care navighează în apele tulburi ale vremurilor în schimbare sunt afaceri de familie. Deşi există tendinţa de a crede că aceste companii sunt giganţi corporativi fără chip, realitatea este că există o serie de familii care iau decizii cheie ce influenţează afacerile din întreaga industrie.
Constructorii auto sunt supuşi constant presiuni de a nu rămâne în urma vremurilor. De la maşinile mari din anii ’60-’70 la modelele mai eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil din anii ’90 şi 2000, schimbările au fost semnificative şi, în cele mai multe cazuri, permanente.
Şi acum, pe măsură ce industria suferă o transformare fundamentală, o dată cu trecerea de la combustibilii fosili către vehiculele hibride şi electrice, producătorii vor trebui să fie mai promţi ca niciodată pentru a răspunde cererilor consumatorilor.
Cine trebuie să ia aceste decizii? Iată cinci dintre cele mai importante companii auto aflate în proprietatea unor familii.
Hyundai
- Ţară: Coreea de Sud
- Venituri (2018): 86,13 miliarde dolari
- Familia proprietară: Chung
Hyundai, cel mai mare producător auto din Coreea de Sud şi unul dintre primele cinci din lume, se numără printre cele mai mari afaceri de familie. Grupul Hyundai Motor face parte din Grupul mare Hyundai, fondat de patriarhul familiei Chung Ju-yung ca o companie de construcţii în 1947. Divizia de producţie auto a fost creată două decenii mai târziu. În 1968, Hyundai a produs primul său vehicul, Cortina, în colaborare cu Ford Motor Company. La mijlocul anilor 1970, compania sud-coreeană şi-a produs propriul vehicul, Pony, care a debutat în 1975. În 1998, Hyundai a achiziţionat rivalul principal, Kia Motors.
Citiţi continuarea pe www.autoexpertindustry.ro
Comentați?