Advertisement

Podul suspendat de la Brăila
Home Infrastructură Podul suspendat de la Brăila primeşte finanţare europeană

Podul suspendat de la Brăila primeşte finanţare europeană

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a încheiat cu Ministerul Transporturilor contractul de finanţare pentru Podul suspendat de la Brăila, în valoare de 2,6 miliarde de lei.

Finanţarea nerambursabilă este alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific 2.1- Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – proiecte noi de investiţii, Operaţiunea – Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală.

Obiectivul general al proiectului este de a contribui la dezvoltarea Dobrogei prin asigurarea unei legături moderne cu Coridorul de conectivitate naţional 3 (Bucureşti-Moldova), precum şi îmbunătăţirea condiţiilor de tranzit pentru traficul internaţional către Bulgaria şi Turcia.

Potrivit CNAIR, noua legătură va reduce timpul de călătorie, costurile de funcţionare ale vehiculelor şi expunerea populaţiei la poluarea aerului şi a zgomotului şi îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitorii de-a lungul căilor de acces la Dunăre având ca puncte de trecere în Brăila şi Galaţi.

Proiectul cuprinde:

  • Construirea unui pod peste Dunăre cu o lungime de 1.974,30 m;
  • 16.940 km drum nou între Brăila şi Jijila;
  • 4,366 km drum de legătură spre Măcin;
  • 2 viaducte de acces;
  • 12 poduri noi;
  • 23 structuri;
  • 1 nod rutier;
  • 7 intersecţii;
  • 1 centrul de întreţinere şi coordonare;
  • 1 staţie de montare;
  • 1 pasaj nou.

Valoarea totală a proiectului este de 2,571 miliarde de lei, din care 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 1,696 miliarde de lei, 15% contribuţia naţională – 299,461 milioane de lei, restul de 575,517 milioane de lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

 

CITEŞTE ŞI:

Test Kia Rio 1.0 T-GDI HP vs Skoda Fabia 1.0 TSI

Top 5 maşini second hand afectate de falsificarea kilometrajului

Pleci cu maşina în Muntenegru? Ce restricţii au şoferii tineri începători

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Contract semnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu societatea...

Valea Prahovei
Infrastructură

Soluții de avarie pentru traficul de pe Valea Prahovei

În condițiile în care Autostrada Ploiești – Brașov nu este gata nici...

A0 Nord
Infrastructură

Autostrada A0 Nord. Se deschide circulația rutieră pe porțiunea dintre Lotul 2 și DN 2

Începând de joi, circulația rutieră pe Autostrada de Centură București A0 Nord...