Test Opel Insignia cu noul motor 2.0 CDTi 170 CP. Rafinamentul în prim plan

Opel oferă pe apreciatul său model de clasă medie Insignia o nouă generație de motoare diesel, care debutează cu un 2.0 CDTI ce promite să fie etalonul în materie de rafinament.



test opel insignia cdti 170 cp noul diesel - floteauto 1

Obiectivul principal al noului propulsor 2.0 CDTI de 170 CP oferit pe Insignia este extrem de precis: atingerea celor mai bune caracteristici de zgomot și vibrații din segment. Pe lângă care Opel promite valori exemplare de emisii și consum, dublate de o creștere cu 4% a puterii maxime, respectiv cu 14% a cuplului maxim.

test opel insignia cdti 170 cp noul diesel - floteauto 1Acest al doilea aspect este foarte important, deoarece noul 2.0 CDTI are nu doar un cuplu mai bun cu 50 Nm față de precedentul 2.0 CDTI de 163 CP, ci asigură și atingerea mai rapidă a valorii maxime de 400 Nm.

Eficiența mult mai bună a noului diesel a eliminat necesitatea sistemului overboost, care, în cazul precedentului CDTI, asigura un maxim de 380 Nm pentru 15 secunde. De asemenea, turația de putere maximă e mai scăzută (3.750 rpm față de 4.000 pm înainte), ceea ce promite și o fiabilitate crescută.

test opel insignia cdti 170 cp noul diesel - floteauto 2
Emisiile de NOx sunt istorie. Noul diesel Opel este echipat cu sistemul selectiv de catalizare BlueInjection: prin injectarea aditivului AdBlue în gazele de evacuare, se obține o reacție chimică în urma căreia emisiile nocive de oxizi de azot sunt transformate în amoniac (NH3). Acesta este transformat de catalizatorul SCR în vapori inofensivi de azot și apă, emisiile noului diesel scăzând drastic.

Aceste rezultate sunt posibile datorită redesenării camerei de ardere, optimizării sistemului de admisie și adoptării unui sistem avansat de injecţie, cu o presiune de 2.000 bar și până la 10 injecții pe ciclu. Mai mult, noul CDTI marchează o premieră în ce privește turbina cu geometrie variabilă: utilizarea unui actuator electric în locul celui vacuumatic, efectul fiind o responsivitate cu 20% mai mare, ceea ce influențează în mod pozitiv și senzațiile la condus. Turbocompresorul beneficiază acum de răcire cu apă și e dotat cu un filtru de ulei suplimentar, pentru a reduce uzura. Modulul EGR, pentru recircularea gazelor arse, are eficiența răcirii crescută cu 90% grație unui nou radiator, ceea ce îmbunătățește și controlul emisiilor poluante (NOx și PM), mai ales în regimurile intermitente, specifice mediului urban.

Noul diesel de 2,0 litri montat pe Insignia este compatibil cu normele antipoluare Euro 6, grație noului sistem de catalizare BlueInjection, care utilizează AdBlue pentru neutralizarea compușilor de tip NOx. Ceea ce duce la consum și emisii CO2 foarte reduse pentru nivelul de performanță oferit: doar 4,3 litri/100 km, respectiv 114 g/km CO2. Valori excelente dacă ne gândim la raportul de 87 CP/litru al noului propulsor.

De altfel, acest CDTI preia rolul de port-drapel al gamei diesel, înlocuind atât predecesorul de 163 CP, cât și versiunea bi-turbo de 195 CP. Potrivit lui Michael Vogelsang, inginerul responsabil cu implementarea noii unităţi, Opel nu are în plan și alte trepte superioare de putere, cel puțin nu în viitorul apropiat.

test opel insignia cdti 170 cp noul diesel - floteauto 3Noul 2.0 CDTI de 170 CP are chiar și un ”nume de alint”: Whisper (șoaptă, în traducere). Ceea ce am avut ocazia să aflăm că nu este un simplu truc de marketing. Încă de la prima cheie, sunetul deloc iritant al noului diesel atestă progresul atins la capitolul rafinament, inginerii afirmând că zgomotul motorului este cu 5 dB mai redus, inclusiv în sarcină. Iar veștile bune nu se opresc aici, noul motor impresionând şi prin elasticitatea sa deosebită. Cuplul maxim este aproape exploziv între 1.700 şi 2.500 rpm, asigurând reprize rapide și făcând depășirile din scurt mult mai sigure.

test opel insignia cdti 170 cp noul diesel - floteauto 4
Foarte plăcut de condus. Optimizările aduse noului 2.0 CDTI se reflectă în plăcerea mai mare de a conduce

Suma performanțelor este, de asemenea, pozitivă pentru o limuzină ce înclină cu uşurinţă balanța cântarului peste pragul de 1,6 tone. Noua versiune Opel Insignia 2.0 CDTI este creditată cu o viteză de top de 225 km/h și o accelerație 0-100 km/h în 9,0 secunde, valori perfect palpabile nu doar pe hârtie, ci și în practică, aşa cum ne-a demonstrat şi testul realizat pe drumurile sinuoase din zonele rurale irlandeze.

Afirmația rămâne perfect valabilă și în cazul consumului mediu, în treapta a șasea, la 2.000 rpm și circa 130 km/h, computerul de bord oscilând între 5,5 și 5,6 litri/100 km. Adică foarte aproape de valorile oficiale, obținute în condiții ideale.

test opel insignia cdti 170 cp noul diesel - floteauto 6În ton cu gama de motorizări, transmisiile au trecut și ele printr-o renovare de substanță. Am fost plăcut impresionat de timoneria precisă a noii cutii manuale cu șase rapoarte, pentru moment singura disponibilă. Schimbarea treptelor este vizibil mai rapidă, iar resursele noului propulsor sunt exploatate foarte eficient. De remarcat faptul că acest nou 2.0 CDTI de 170 CP e disponibil și pe celelalte variante, Insignia Sports Tourer, respectiv Insignia Country Tourer, în cazul cărora îmbunătățirile tehnice sunt de un și mai mare ajutor în condițiile încărcării mașinilor cu pasageri și bagaje pentru călătorii foarte lungi.

În concluzie, noul 2.0 CDTI de 170 CP de pe Opel Insignia ne-a demonstrat că merită toată atenția și aprecierea, urmând a fi, cu siguranță, una dintre alegerile companiilor pentru care contează foarte mult tehnologia modernă și eficientă. În România, noul Opel Insignia 2.0 CDTI 170 CP are un preț de pornire foarte competitiv, de la 25.970 euro (TVA inclus).

test opel insignia cdti 170 cp noul diesel - floteauto 5

 

4 thoughts on “Test Opel Insignia cu noul motor 2.0 CDTi 170 CP. Rafinamentul în prim plan

  1. salutare ,,
    in rezervorul unui Opel Insignia cu noul motor 2.0 CDTi 170 CP. ,,se pune si acest AdBlue intrebarea mea este ,,,acest aditiv este de mai multe feluri ,,,poate cineva sa mi raspunda ce sc pe acest recipient ,,,,multumesc frumos

    1. Bună ziua,
      AdBlue este o soluție pentru diminuarea emisiilor poluante ale mașinilor turbodiesel. Această substanță este, de fapt, o diluție de acid uric 32%. Pentru AdBlue există un rezervor separat. Nu se bagă în rezervorul de carburant. Nu este un aditiv, pentru că nu se adaugă în carburant. Mai este denumit și „lichid de depoluare” de unii constructori.

Adaugati comentariu