Advertisement

Renault Clio 1.0 TCe Intens floteauto
Home Piaţa auto Autoturisme Test drive Renault Clio 1.0 TCe Intens

Test drive Renault Clio 1.0 TCe Intens

S-a păstrat gabaritul ideal pentru oraș, dar s-a lucrat intens unde contează: platformă nouă, gamă de motoare împrospătată, tehnologie de top în segment. În test, cea mai interesantă versiune pentru flotele auto, TCe 100, echipată cu motorul în trei cilindri fabricat în România. Test drive Renault Clio 1.0 TCe Intens. Foto: Bogdan Grigorescu, Renault

Nu mai pierdem vremea cu introduceri pompoase: după ce mi-a sucit mințile prin Portugalia, bestseller-ul absolut pe piața din Europa joacă în deplasare, pe terenul meu. Așa că i-am pregătit un traseu presărat cu viraje, autostradă, ambuteiaje și gropi fabricate în România.

Test drive Renault Clio 1.0 TCe Intens floteauto

Citește testul cu noul Peugeot 208!

Acum, înarmat cu o ruletă, descopăr că dimensiunile interioare au rămas neschimbate față de fosta generație, cu toate că lungimea totală a scăzut cu 14 mm, iar plafonul a coborât cu 30 mm în față și cu 48 mm în zona eleronului: Clio este la fel de încăpător ca întotdeauna, dar senzația percepută este că a crescut, pentru că designerii au scobit spătarul scaunelor și au subțiat tetierele. Iar scaunele și bancheta au coborât, pentru a compensa micșorarea înălțimii interioare.

Test drive Renault Clio 1.0 TCe Intens floteauto

Materialele și finisajele sunt cu mult peste ale fostului Clio și nu au rival în segment: inclusiv tunelul central este înconjurat cu plastic moale! Și nu numai pasagerii sunt fericiți: combinația dintre instrumentarul de bord de 7 inci (în curând va fi disponibil și unul mai mare, de 10 inci) și ecranul tactil de 9,3 inci este spectaculoasă și ușor de citit pentru șofer. Grafică de top, cromatică spectaculoasă și structură simplă. Iar dacă adăugăm și iluminarea ambientală cu 8 nuanțe selectabile, putem decreta: Clio este un mic automobil premium!

Test drive Renault Clio 1.0 TCe Intens floteauto

Video: primul contact cu Renault Clio!

Ca și habitaclul, și portbagajul și-a păstrat dimensiunile, măsurătorile Quattroruote relevând 290 l utili, dar marginea de încărcare s-a ridicat cu 6 cm (până la 78 cm). Francezii insistă că au avut intenții onorabile: să salveze hayonul în cazul unui accident din spate la viteze mici. Eu nu știu decât că trebuie să ridic mai sus bagajele când le urc în portbagaj. Ce-i drept, nu contează dacă îl configurezi cu subwoofer-ul instalației Bose, pentru că acesta nu mai „mănâncă“ din volumul util, ca la fosta generație.

Test drive Renault Clio 1.0 TCe Intens floteauto

Pentru impresii de conducere, apasă 2!

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...