Cu o nouă platformă modulară CMP, mai ușoară, și cu un design care îți taie răsuflarea, noul Peugeot 208 are ambiții foarte mari. Primele impresii despre 208 echipat cu motorul turbo în 3 cilindri de 100 CP și cutie automată cu 8 trepte. Foto: Bogdan Paraschiv
Șeful lui PSA-Opel, Carlos Tavarez, țintește sus. Trioul Peugeot 208 – Citroen C3 – Opel Corsa a adunat în primele 9 luni ale anului cele mai multe vânzări în clasa mică în Europa însumând 519.134 unități comparativ cu numai 464.000 pentru Clio-Sandero/Logan. Iar acest rezultat excelent a fost înregistrat înaintea lansării noilor Peugeot 208 și Opel Corsa care împart moderna platformă CMP. De aceea, este de așteptat ca noul val de modele de la Peugeot/Opel să depășească acest rezultat.
Vezi aici cât costă noul Opel Corsa electric, vărul lui Peugeot 208!
Noul 208 este construit ca și noul Corsa pe platforma modulară CMP care este mai ușoară cu 30 kg în medie, conferă o aerodinamică mai bună (grilă activă, podea capsulată), o rezistență redusă la înaintare și motoare mai economice. Referitor la motoare, PSA a fost primul constructor care a publicat cifre reale de consum și s-a adaptat cel mai rapid la noul standard WLTP. Gama de motoare nu este foarte largă, dar acoperă toate necesitățile conform noii filozofii a mărcii care și-a pus în plan să acopere 90% din cererea de pe piață cu un număr cât mai mic de motoare. Astfel, avem la dispoziție motorul de 1,2 litri în versiune aspirată (75 CP) și turbo (100 CP cu transmisie manuală sau automată cu 8 trepte și 130 CP cu transmisie automată cu 8 trepte), ultimul indisponibil pe piața românească) și dieselul de 1,5 litri cu 4 cilindri de 100 CP cu transmisie manuală.
Citește aici testul cu noul Renault Clio!
Noi am avut pentru test versiunea cu motorul și echiparea de mijloc: 1.2 PureTech 100 Allure. Sistemul multimedia cu ecran tactil de 7 inci, Bluetooth și funcție Mirror Screen care afișează conținutul telefonului pe ecran (se poate folosi astfel navigația de pe telefon) este standard de la primul nivel Active în timp ce Allure adaugă și indicatoare de bord digitale 3D, clima automată, frâna de parcare electrică, jantele de aliaj de 16 inci și stopurile cu LED care simbolizează trei gheare de leu. Pentru farurile full LED care au aceeași semnătură care imită de asemenea trei gheare de leu mai trebuie să scoateți din buzunar 1.006 euro sau să optați pentru nivelul de top GT-Line. Tot opțional este și sistemul multimedia de top cu ecran tactil de 10 inci și navigație (928 euro).
208 este bine pregătit din standard cu sisteme de asistență încă de la Active fiind oferită frânare automată de urgență cu avertizare de coliziune, pilot automat cu detector semne limită de viteză, detector de oboseală, asistent activ de bandă și recunoaștere semne de circulație. Însă pentru camera de marșarier și pilotul automat adaptiv trebuie plătiți extra 232 euro respectiv 464 euro.
Pentru spațiu interior, design și portbagaj, apasă 2!
Comentați?