Peugeot 308 face parte dintr-un segment cu mare priză la clienți, incluzându-i aici pe cei care dețin flote auto. Și cum concurența este acerbă, iar rivalii au propus versiuni îmbunătățite, Peugeot a decis că a sosit momentul să dea un suflu proaspăt ultimei versiuni a modelului său, una care, să nu uităm, obținea în 2014 titlul de Mașina Anului în Europa.
VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Citroen C4, Toyota Auris, Fiat Tipo. Și ne rezumăm doar la câteva dintre modelele destinate vânzărilor de volum. Concurenți importanți, puternici, care au venit cu lucruri noi în ultimii ani, astfel că nici Peugeot nu putea să stea cu mâinile în sân. Rezultatul: a operat un facelift laureatului 308, menit să-i confere acestuia argument suplimentare în confruntarea care are drept miză o cotă de piață cât mai mare.
Primul aspect luat în calcul de constructorul francez a fost cel al designului, iar la acest capitol modificările cele mai evidente sunt cele care au vizat partea frontală.
Schimbări de finețe
Grila radiatorului este complet nouă, preia limbajul stilistic pe care îl cunoașteți deja de la 2008 și 3008, și înglobează acum sigla mărcii, mutată de pe capotă. Apoi, avem de-a face cu o arhitectură schimbată a grilelor de ventilație și apariția luminilor de zi, cu tehnologie LED, care încastrează lămpile de ceață, care au fost și ele redesenate, semnătura luminoasă fiind astfel diferită, cu o singură bandă de LED-uri dispuse în partea superioară a farurilor.
În zona laterală regăsim bandourile ornamentale care până acum erau disponibile doar opțional, iar partea din spate a primit un spoiler redesenat, îmbunătățit cu un deflector, de culoare neagră, realizat din material plastic, și o bandă cromată pe dunga care realizează unghiul hayonului. Și în această zonă avem parte de o schimbare în ceea ce privește sigla. Leul și numele mărcii formează un ansamblu care este poziționat acum central și nu în colțul stânga al hayonului, așa cum se întâmpla până acum. În plus, trebuie să amintim că și blocurile optice au fost ușor schimbate pentru a pune în evidență și mai bine semnătura celor trei gheare de leu – intens promovată de Peugeot în ultima vreme.
Habitaclu atipic
Interiorul este unul deja cunoscut, pentru că a trecut prin modificări minore după facelift. Sunt însă de semnalat materialele de calitate mai bună, apariția unor noi opțiuni cromatice și upgrade-ul interfeței grafice a sistemului de infotainment , care oferă de-acum un mai facil acces la toate funcțiile principale de control. Sistemul integrat în i-Cockpit este compatibil Mirrorlink, Android Auto și Apple CarPlay. Per total, cei care cunosc 308 vor avea parte de un plus, însă parcă ne doream să vedem integrate mai multe elemente cu care am luat contact în cazul lui 3008.
Cei care vor utiliza în mod constant acest model se vor bucura de volanul care are dimensiuni mici și o formă sportivă, oferind o senzație de control deplin, dar mai ales de poziția de conducere înaltă, care are la origine, potrivit oficialilor mărcii, chiar doleanțele clienților. Lucru care nu trebuie să ne mire în contextul în care migrația acestora către crossover și SUV reprezintă o tendință tot mai accentuată. Informațiile vitale sunt la îndemână, grație poziționării ceasurilor de bord deasupra volanului, asemenea unui Head-Up Display uriaș, în timp ce vizibilitatea este optimă, pentru că montanții față nu te încurcă, iar oglinzile laterale de dimensiuni generoase sunt unele dintre cele mai mari din segment.
Dotare cuprinzătoare
Foarte importante pentru clienții de flote, care sunt mereu contra-cronometru, sunt accesoriile menite să manevrezi mașina în spații înguste, precum senzori și asistent la parcare, cameră pentru mersul cu spatele, sau, în trafic, sistemele de siguranță activă și asistență a șoferului, preluate de la 3008, printre care se numără tehnologiile Active Safety Brake și Active Lane Departure Warning. Poți comanda și un regulator de viteză inteligent, un sistem de alertă coliziune și un sistem care frânează automat, capabil să reducă viteza cu maximum 20 km/h față de valoarea inițială. În plus, de un mare ajutor în cazul celor care petrec mult timp la volan este pachetul Drive Assist I, care include un sistem care detectează gradul de oboseală, o tehnologie pentru identificarea limitelor de viteză și un sistem de alertă pentru menținerea benzii de circulație.
De altfel, siguranța acestui model este de cinci stele, acesta fiind calificativul pe care i l-a acordat EuroNCAP. Peugeot 308 a primit 92% în dreptul protecției pasagerilor adulți și 79% în dreptul protecției copiilor. Capitolul „Protecția pietonilor” a fost punctat de EuroNCAP cu 62%, iar sistemele de siguranță l-au ajutat pe 308 să primească 92%.
Dieselul nu moare!
Noutatea majoră în privința gamei de motorizări este adusă de introducerea (în premieră pentru o mașină din Grupul PSA) a noului propulsor 1.5 BlueHDi 130, unitate ce beneficiază de cele mai noi tehnologii de combustie și de reducere a emisiilor de noxe dezvoltate de francezi de-a lungul ultimilor ani – inclusiv în motorsport. Aceasta îți permite să beneficiezi de același nivel al cuplului maxim comparativ cu actualul 1.6 BlueHDi, dar de 10 CP în plus, valoarea maximă de putere fiind disponibilă la 3.750 rpm. Un propulsor care oferă un nivel de emisii de doar 90 g/km, fiind dezvoltat pentru a se conforma normelor impuse în Europa în anii viitori, și care, din punctul de vedere al consumului este la nivelul versiunii 1.6 pe care o va înlocui complet în viitorul apropiat.
Motorul urmează să fie disponibil de la începutul anului viitor și, până atunci, am pus la încercare versiunea 1.6 BlueHDi de 120 CP. Cuplul motor de 300 Nm și își face simțită prezența începând cu 1.750 rpm, unitatea este vioaie, iar sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat într-un timp situat sub al marii majorități a rivalilor, 9,6 secunde. Propulsorul este cuplat la o transmisie manuală cu 6 rapoarte, cu o timonerie precisă, și care dozează corect resursele și este optimizată pentru un consum redus de carburant. Cu un consum mixt de 3,3 litri/100 km vorbim despre un campion în segment, și, în plus, versiunea testată de noi era echipată și cu sistemul Start-Stop.
Confortabil pe șosea
În ceea ce privește comportamentul rutier, nu avem parte de surprize. Este un automobil care, din punctul de vedere al dimensiunilor, este capabil la drumuri lungi, dar este, cu siguranță, companionul ideal în marile aglomerări urbane, unde se remarcă prin manevrabilitate și diametrul de bracaj care permite manevre în spații înguste. Fiind setat pe ideea de confort, direcția este un pic prea asistată din punctul meu de vedere, însă acest lucru îi va bucura pe mulți. Suspensia este capabilă să „înghită” ușor denivelările asfaltului și nu produce nici zgomote neplăcute la interior, iar automobilul nu prezintă nici fenomenul de ruliu și nici nu are probleme cu sub sau supra-virarea.
Confortul oferit|Volumul portbagajului|Performanțele motorului|Consum redus||Lipsa locurilor de depozitare|Anumite plastice de la interior
Model | Peugeot 308 1.6 BlueHDI Allure |
---|---|
Motor | L4, turbodiesel |
Putere maximã/turație (CP/rpm) | 120/ 3.750 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 300/ 1.750 |
Transmisie | fațã |
Cutie de viteze | manualã, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4.253/ 1.804/ 1.457 |
Ampatament (mm) | 2.620 |
Volum portbagaj (l) | 470 |
Masã la gol (kg) | 1.185 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 11,6 |
Vitezã maximã (km/h) | 196 |
Consum mediu (l/100 km) | 3,3 |
Emisii CO2 (g/km) | 82 |
Preț (euro fãrã TVA) | 17.876 |
Comentați?