Advertisement

test-cu-toyota-auris-priceput-si-la-flote-floteauto
Home Piaţa auto Autoturisme Test cu Toyota Auris. Priceput şi la flote

Test cu Toyota Auris. Priceput şi la flote

Noua motorizare turbo de pe Auris ne-a surprins plăcut, fiind un argument în plus pentru achiziţionarea japonezei. Dacă până acum avea o scăpare raportat la concurenţă, noul pachet are cu ce să-şi facă simţită prezenţa în clasă.

Personal, nu fac parte din tiparul utilizatorului de Toyota. Automobilele mărcii sunt prea cuminţi şi au o orientare prea familistă pentru viaţa mea de zi cu zi. Excepţii precum GT 86 sau Land Cruiser V8 nu fac decât să-mi confirme crezul. Totuşi, n-am contestat niciodată alegerile înţelepte ale celor care-şi dau banii pe Toyota şi înţeleg perfect preocuparea cumpărătorilor (chiar şi români) de a primi calitate, fiabilitate şi un produs onest şi competitiv pentru banii lor. Cumva, testul de faţă cu noul Auris turbo a reuşit să mă pună pe gânduri. Eram sceptic, dar m-am recalibrat.

test-cu-toyota-auris-priceput-si-la-flote-floteauto
Foto: Bogdan Paraschiv

Prima impresie, impactul vizual, este mai pregnantă decât ar fi fost în trecut. Asta pentru că cei de la Toyota şi-au dat interesul pentru a oferi o compactă plină de caracter, care pune acum preţ şi pe imagine. Au reuşit să atragă atenţia, asta mi-e clar, deşi cred totuşi că unele unghiuri şi detalii de design sunt un pic prea ostentative, prea venite din curtea Lexus. Trebuia plătit şi un mic tribut pentru girul dat designerilor, iar acesta este sesizabil din interior, unde vizibilitatea către înapoi este destul de limitată, iar altă senzaţie trăită este aceea că portierele îmbracă prea tare habitaclul şi micşorează suprafaţa vitrată, fiind foarte înalte, în special cele spate.

La bord întâlnim un layout destul de atipic, cu o planşă aproape verticală, ce are ca element central noul ecran tactil de 7 inch pentru sistemul multimedia. Acesta are o grafică bună, dar şi un răspuns ceva mai lent la comenzi, iar marea lui problemă este că în încercarea de amiza mult pe capitolul aspect a renunţat complet la butoane, cum ar fi cel pentru volum, iar operarea acestuia prin atingere este destul de enervantă; noroc cu butoanele clasice de pe volan.

test-cu-toyota-auris-priceput-si-la-flote-floteauto
Automobilele Toyota erau foarte oneste la interior; mai nou, se încearcă şi ceva spectacol. Direcţia adoptată are scăpări, aşa cum este sistemul multimedia ce are comenzi tactile, destul de greu de accesat, uneori.

Materialele folosite de Toyota sunt de calitate şi lasă impresia de durabilitate în timp însă miza excesivă pe negru şi negru e un pic prea sobră: n-ar fi stricat ceva mai mult joc cromatic. Spaţiul pentru pasageri este în marja clasei, cu menţiunea că pasagerii de pe banchetă nu ar fi avut de obiectat la ceva mai mult loc disponibil pentru genunchi. Caracterul destul de familist al lui Auris este punctat şi de portbagajul cu un volum util de 350 litri. Noutatea cea mai importantă este motorizarea supraalimentată de 1,2 litri şi 116 CP. În primă instanţă mi s-a părut cam puţin, dar mi-am revizuit opinia imediat ce m-am pus în mişcare. Motorul se comportă foarte frumos, are o liniaritatea şi o flexibilitate de invidiat. Nu s-a vrut şi nu este o unitate de performanţă, dar se simte extrem de matur din start. Ca şi maşina, în ansamblu. De la 1.500 rpm în sus este plin de viaţă şi-şi menţine suflul chiar şi la puţin peste 5.000 rpm. Era cam ceea ce avea nevoie Toyota în ofertă ca să conteze la vârf în clasa compactă, una în care emulaţia din ultimii ani a obligat la apariţia unor maşini din ce în ce mai competente din punct de vedere tehnologic.

test-cu-toyota-auris-priceput-si-la-flote-floteautoTurbo 12 PT, numele de cod, este şi rafinat şi economic (în testul nostru de aproape 500 km, mare parte din ei conduşi în regim extraurban, dar susţinut, am obţinut o valoare medie de 7,1 l/100 km). Noul suflu se potriveşte la fix cu operaţiunile de recalibrare ale trenului de rulare şi ale sistemului de direcţie ce au fost întreprinse la facelift. Automobilul a câştigat la dinamism, fără a renunţa la confortul caracteristic, încă un argument în plus pentru senzaţia de maturitate oferită. Chiar şi aşa, ruliul este în continuare mai sesizabil decât la alţi concurenţi, iar direcţia ar fi putut fi o idee mai fermă, dar acestea sunt deja pretenţii personale.

VERDICT

Toyota Auris este o compactă matură şi onestă, care profită la maxim de imaginea bună de marcă a japonezilor. Noul motor turbo a sosit la fix, înnobilând configuratorul Toyota. Performanţele sale sunt chiar mai atractive decât cifrele seci din fişa de produs, în special cele dinamice. De apreciat, pentru un vehicul care va face mulţi km, confortul oferit.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...