Design exterior și habitabilitate Corolla Sedan Hybrid
Eu am ales sedanul cu sistem hibrid, pentru că este cel mai adaptat flotelor: portbagaj mare, preț decent, conducere relaxantă și, cel puțin teoretic, cel mai mic consum din gamă. Stau la volan cu 26 mm mai jos decât la fosta generație, datorită noii platforme TNGA, folosită inclusiv de simbolul economiei, „zgârcitul“ Prius. Nu numai că este mai rigidă decât precedenta cu 60%, pentru că folosește oțeluri înalt aliate, ci are structura complet modificată (motorul și bateria sunt montate mai jos, plafonul a coborât cu 20 mm, iar capota motorului stă mai jos cu 35 mm), fapt care a permis coborârea centrului de greutate cu 1 cm.
Și nu numai: „aplatizarea“ caroseriei, combinată cu podeaua plată scad coeficientul aerodinamic. Sunt asistat la volan de două display-uri: cel de 7 inci din centrul instrumentarului de bord și cel de 8 inci de pe consola centrală, care păstrează taste pentru funcțiile principale și două butoane rotative. Are, de asemenea, o rezoluție și o viteză de reacție aflate la ani-lumină față de fosta generație.
Totul despre noul brand ”Toyota Professional”
Trei pasageri pot călători fără mari restricții pe banchetă
Mă înconjoară materiale clar peste cele ale fostelor Corolla/Auris, iar calitatea asamblărilor și ergonomia sunt de top. Firește, însă, că am și două mici reproșuri: în zona superioară a ușilor plasticul e tare și nu există nicio mufă USB în spate. Există, în schimb, mânere de viraj, guri de ventilație în spate, cotieră cu suporturi de pahare, spațiu interior din belșug, și o vizibilitate bună, dată de stâlpii înguști. Întreg habitaclul este foarte mare pentru o compactă, datorită ampatamentului de 2.700 mm, identic cu al versiunii break, dar superior hatch-ului cu 6 cm, dar înălțimea interioară a involuat cu 1 cm: plafonul a coborât cu 20 mm, iar bancheta este mai joasă cu 9 mm.
Trei pasageri pot călători fără mari restricții pe bancheta aproape plată, și datorită podelei cu tunel central scund. Cei 471 litri ai portbagajului sunt perfect sprijiniți de o formă regulată, care permite încărcarea obiectelor voluminoase și de marginea de încărcare, mai joasă cu 20 mm față de precedenta generație. Totuși, nu veți găsi nici cârlige de agățare a plaselor, nici ochiuri pentru fixarea plasei de amarare a bagajelor, nici spații compartimente pe lateral, nici priză de 12V…practic nimic, în afară de un portbagaj spațios și bine finisat.
Comentați?