Cel mai puternic grup auto, Volkswagen, l-a supus unei ușoare operații de întinerire pe Passat, ocazie cu care îi provoacă pe doi dintre cei mai redutabili adversari ce aparțin colosului PSA: Opel Insignia și Peugeot 508. În test, versiunile turbodiesel de 2 litri, cuplate la transmisii automate. Foto: Bogdan Paraschiv
Cădere liberă: segmentul autoturismelor medii pare a fi intrat în vrie, fără posibilitatea de a se redresa. În prima jumătate a anului 2019, Passat & Co a înregistrat un declin de 21% în Europa, dar asta nu-i împiedică pe producători să vină la înaintare cu generații noi. De exemplu, Peugeot 508, cel mai recent apărut model din segment, a fost excelent primit de către public, înregistrând o creștere cu 158% față de fosta generație și ajunge la 18.809 unități, în condițiile în care versiunea break nici măcar nu era încă vândută la jumătatea anului. Un progres care îi pune în umbră pe cei doi adversari din test, clădit exclusiv pe umerii sedanului.
Cel mai bătrân dintre aceștia, Passat B8, a apărut în 2015, dar a fost revizuit recent pentru a recâștiga interesul clienților: liderul segmentului a pierdut 30% din vânzări, ajungând la 65.051 unități, dar încă îl devansează pe Superb cu peste 60%. În sfârșit, Insignia, ultimul model original Opel, produs de nemți înainte de a fi adoptați de PSA, a apărut 2017 și stă pe locul 3 în segment, cu vânzări de 27.707 unități, în scădere cu 32% față de prima jumătate a anului 2018.
Nici nu e greu să-ți dai seama care dintre ei este cel mai nou: 508 sparge tiparele segmentului, cu colții de felină, silueta de coupe și geamurile laterale fără ramă. Este, fără îndoială, cel mai frumos, agresiv și extrovertit design din grup. Îl ajută și roțile uriașe, cu jante pe 19 inci (18 inci la Insignia și 17 inci la Passat), deci companiile care pun în prim plan imaginea, pot deja să-și pună banii pe 508. Cel mai convențional dintre ele este Passat, cu a sa siluetă de sedan pur, dar fix acest conformism l-a ajutat să-și clădească reputația de sedan iconic. Între ele stă Insignia, un sportback cu linii suficient de dinamice încât să ia ochii, dar cu o tentă clasică atât de iubită de companii.
Pentru interioare și portbagaje, apasă 2!
Comentați?