Test VW Passat 2.0 TDI: Achtung, Herr Direktor

Considerată o referință printre limuzinele de clasă medie de volum, a opta generație VW Passat atacă și segmentul premium. Iar prin calitățile sale, se dovedește o alternativă mai bună decât multe oferte premium.



test vw passat 2.0 tdi 1 - floteauto

Text: Răzvan Măgureanu; Foto: Ovidiu Tăbăcaru

Teoretic, ne-am obișnuit să comparăm Volkswagen Passat cu Opel Insignia, Ford Mondeo, Mazda6 sau Peugeot 508. Până acum, comparația a fost corectă. Însă odată cu a opta generație Passat, comparația nu mai este valabilă.

test vw passat 2.0 tdi 1 - floteauto
Noul VW Passat arată foarte familiar și realmente business.

Noul Volkswagen Passat poate concura din toate punctele de vedere cu orice limuzină premium de la Audi, Mercedes-Benz și BMW, dar are un avantaj de preț de circa 10.000 de euro la echipare echivalentă. Ca exemplu, versiunea testată de noi, VW Passat 2.0 TDI Highline, cu transmisie automată DSG cu 6 trepte, costă 33.009 euro. Prin comparație, un Mercedes-Benz C 220 Bluetec costă 39.060 euro. Iar jantele de 17 inch, scaunele încălzite, pilotul automat adaptiv și tapițeria de piele combinată cu Alcantara, care sunt standard la versiunea de top Passat, mai costă câteva mii de euro la modelul rival Mercedes-Benz.

Iar opționalele sunt mai scumpe: sistemul de navigație de top Discover Pro de la Passat este cu 1.600 de euro mai ieftin decât Comand de la Clasa C. Acum vine, însă, întrebarea cea mai delicată: este Passat, mai ieftin cu 10.000 de euro decât Clasa C, la fel de bun? Și răspunsul vine imediat.

Nu la fel de bun. Ci chiar mai bun

În primul rând, se evidențiază interiorul. Platforma MQB a concernului VAG, adoptată și de noul Passat, aduce avantaje incontestabile. Deși lungimea totală a scăzut cu 2 mm, ampatamentul a crescut cu 79 mm până la aproape 2,8 metri. Este inferior cu aproape 5 cm față de al lui Mercedes-Benz Clasa C, dar spațiul interior în spate este mai mare, deoarece motorul amplasat longitudinal răpește din spațiul interior al Clasei C. În plus, bancheta lui Passat este mai bine profilată în echiparea Highline, având și un șezut mai mare și mai confortabil.

test vw passat 2.0 tdi 5 - floteauto
Volumul portbagajului a crescut cu 21 de litri, până la 586 de litri. Bancheta se rabate în raport 1/3-2/3, dar există un prag la încărcare.

Passat este o adevărată mașină de familie, mai ales că și volumul portbagajului este uriaș, plusând cu 21 de litri față de precedentul Passat și cu 100 de litri față de actualul Clasa C. Poziția de condus este joasă și confortabilă, iar scaunele din echiparea Highline, îmbrăcate standard în piele și alcantara, oferă un sprijin lateral excelent. Acestea sunt încălzite, dispunând și de reglaj electric pentru șezut și spătar, precum și pentru suportul lombar al șoferului.

Apoi, masa. Platforma MQB a permis reducerea masei cu până la 84 kg, cu beneficii clare asupra consumului și agilității. Din spatele volanului, noul Passat se simte mai ușor și mai agil. În viraje, efectul subvirator este redus, iar inerția este minimă. Planșa de bord este o combinație între cea de la VW Golf și Audi TT. Regăsim sistemul multimedia și de navigație Discover Pro, opțional pentru 1.707 euro la Highline – include display touch screen de 8 inch, sistem Mirror Link, hartă 2D sau 3D, hard disc de 64 GB, interfață Bluetooth, cititor pentru 2 carduri SD sau comandă vocală.

test vw passat 2.0 tdi 2 - floteauto
Consola centrală cu sistemul Multimedia Discover pro și sistemul de climatizare provin de la Golf. Displayul inteligent TFT a fost preluat de la Audi TT. Ornamentul din bord și din uși este din aluminiu natur.

Apoi avem blocul climatizării de la Golf și noile instrumente de bord de la Audi TT. De fapt, locul tabloului instrumentelor de bord a fost luat de un display TFT similar cu cel întâlnit la modele de lux precum Range Rover sau Mercedes-Benz Clasa S. Iar organizarea displayului TFT poate fi modificată în funcție de necesități.

De exemplu, se pot micșora cadranele rotunde ale vitezometrului și turometrului și se poate mări harta. Navigarea prin meniuri este foarte facilă, senzorul de proximitate nu e un moft, reglajele trenului de rulare sunt accesibile dintr-un buton separat, plasat foarte la îndemână, iar sistemele de asistență sunt intuitiv integrate în meniu. Deranjează puțin doar cifrele mici de la climatizare, care indică temperatura aerului.

Tehnologie avansată

Știam deja de la Golf, care utilizează aceeași platformă, că oferă un confort al suspensiei impecabil. Cum la Passat ampatamentul este mai mare, lucru care favorizează confortul, așteptările noastre erau și mai mari. Și nu ne-au fost înșelate. Cu noua punte spate multilink îmbunătățită, Passat oferă un compromis superb între ținuta de drum și confort, chiar și cu suspensia standard. Cine dorește, poate obține și mai mult comandând suspensia adaptivă DCC (1.090 euro). Astfel, pe lângă modurile Eco, Normal, Sport și Individual (standard, se reglează doar răspunsul motorului, cutiei și al direcției), odată cu DCC apare în plus și modul Comfort, deci se poate regla și tăria suspensiei.

test vw passat 2.0 tdi 6 - floteauto
Noul Passat: confort al trenului de rulare și rafinament al motorului peste nivelul oferit de limuzinele premium.

VW oferă o gamă de patru dieseluri pentru noul Passat. Noi l-am condus în versiunea care va fi probabil cea mai cumpărată în România: 2.0 TDI și 150 CP. Pentru flote, ar putea deveni interesant și noul TDI de 1,6 litri, care are puterea crescută de la 110 la 120 CP. Celelalte două dieseluri sunt 2.0 TDI cu 190 CP și un 2.0 bi-turbo TDI de 240 CP. Dieselul de 150 CP, existent deja pe alte modele de la VW și Audi, este foarte rafinat și oferă un răspuns foarte bun cuplat cu transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 6 trepte. Trage bine de la turații joase și rămâne silențios în sarcină.

VW anunță un consum de 4,4 l/100 km pentru versiunea cu transmisie automată, însă, în practică, valoarea realistă este în jurul a 6 l/100 km. Cutia DSG schimbă rapid și este intuitivă atunci când vine vorba de retrogradări la intrarea în viraje. Passat dispune de asemenea și de toate sistemele de asistență moderne existente în clasele de lux. Standard sunt oferite sistemul de detectare a oboselii, Multi Collision Brake, City Emergency Brake și pilotul automat adaptiv. Sistemul de asistare a parcării (atât pentru parcare laterală, cât și perpendiculară), Lane Assist (cu corecții din direcție și avertizare dacă se iau mânile prea mult timp de pe volan) și Side Assist sunt opționale.

test vw passat 2.0 tdi 8 - floteauto
Din butonul Mode se poate regla
răspunsul direcției, motorului și
cutiei. Dar și tăria suspensiei, dacă
se comandă sistemul de suspensii
adaptive DCC (1.090 euro). Sistemul
start&stop se poate decupla.

Farurile cu LED Basic costă 983 euro, iar cele LED High 1.507 euro, incluzând iluminare dinamică în viraje și reglaj automat al distanței de iluminare. Cu o ținută de drum sigură, un confort de înaltă clasă, spațiu interior peste media clasei, un motor rafinat și suficient de economic și cele mai moderne sisteme de asistență la bord, plus o calitate a fabricației foarte solidă la un raport preț/calitate imbatabil, noul Passat este un atentat la limuzinele premium. Cu a opta generație Passat, VW a reușit să democratizeze luxul și să ofere prestații, calitate și echipamente demne de clasele de lux.

Caracteristici tehnice: VW PASSAT 2.0 TDI 150 CP DSG

Motor (combustibil): motorină
Capacitate cilindrică (cmc): 1.968
Putere maximă (CP/rpm): 150/3.500-4.000
Cuplu maxim (Nm/rpm): 340/1.750-3.000
Transmisie: automată 6 trepte
Dimensiuni L/l/h (mm): 4.767/1.832/1.456
Volum portbagaj min./max. (l): 586
Masă proprie (kg): 1.501
Viteză maximă (km/h): 218
Demaraj 0-100 km/h (s): 8,7
Consum urban/ex/mixt (l/100 km): 5,2/4,0/4,4
Emisii CO2 (g/km)/Normă poluare: 116 / Euro 6
Preț de bază fără TVA / cu TVA (euro): 20.552 / 25.484

Adaugati comentariu