Soluţiile WebEye acoperă tot ceea ce are nevoie un transportator

Interviu cu Levente Gall, Director General WebEye CEE
Levente_Gall

Piaţa telematicii din România este dinamică, în plină dezvoltare şi consolidare. Unde se poziţionează WebEye România pe această piaţă?

Se remarcă într-adevăr o anumită volatilitate pe piaţă, am asistat la mai multe achiziţii în ultimul an şi cred că această tendinţă va continua. Aceste mişcări nu au produs totuşi schimbări în zona soluţiilor telematice complexe. Majoritatea achiziţiilor au vizat segmentele PC (passenger car) şi LCV (light commercial vehicle). Şi WebEye analizează diverse oportunităţi de consolidare a poziţiei pe piaţă, atât la nivel de grup, cât şi în România.

Suntem în continuare pe primul loc pe segmentul soluţiilor telematice pentru camioane de mare tonaj şi avem o poziţie de lider printre prestatorii cu produse high end.

Consideraţi că investiţia în sisteme telematice este esenţială astăzi, în condiţiile unei competiţii acerbe în domeniul transporturilor. Care sunt motivele care converg către această concluzie?

Transportatorul optează pentru schimbarea furnizorului de soluţii telematice atunci când înţelege că poate face mai mult pentru optimizarea activităţii, pentru a beneficia de economii suplimentare. Orice transportator se străduieşte să ofere fie servicii cu valoare adăugată clienţilor – caz în care o soluţie telematică avansată este instrumentul potrivit – fie un control asupra costurilor operaţionale, fie reducerea costurilor. În aceste condiţii, ce ne diferenţiază pe noi, WebEye? Faptul că acoperim, prin soluţiile noastre, tot spectrul de care are nevoie un transportator pentru a-şi atinge aceste obiective. În ceea ce priveşte investiţia în sistemul telematic – costurile privind implementarea şi achiziţia sistemului -, trebuie să ştiţi că noul sistem WebEye nu mai presupune investiţii la începutul colaborării, când se achiziţionează serviciul respectiv. În prezent, pachetele presupun doar costuri lunare pentru serviciile WebEye.

Când o companie intenţionează să utilizeze soluţiile WebEye, care sunt primele cuvinte-cheie folosite în discuţiile cu dumneavoastră: combustibil, tahograf sau stilul de condus al şoferilor?

Lucrurile au evoluat foarte mult în România în ceea ce priveşte telematica. Ce vreau să spun este că avem clienţi din ce în ce mai pretenţioşi, care au aşteptări tot mai mari în ceea ce priveşte funcţionalitatea sistemului pe care îl aleg. Din fericire, avem produse pe măsura cerinţelor. O să vă dau un exemplu, FAN Courier, care are o flotă mixtă: camioane de mare tonaj, camioane uşoare şi autoturisme. Am configurat pentru acest client o soluţie complexă, adaptabilă întregii game de maşini.

Configuraţia pachetului FAN Courier include, printre altele, informaţii din CAN (consumul ars la injectoare, nivelul de combustibil, modul de exploatare) pentru toate tipurile de maşini, precum şi conectare la tahograf pentru camioane şi ETA, soluţia personalizată pentru urmărirea timpului până la destinaţie a vehiculelor care fac curierat în ţară.

În acelaşi pachet intră şi rapoartele personalizate, de la foaia de parcurs lunară personalizată şi trimiterea individuală pe mail, la raportul distanţelor parcurse în weekend, raportul CanBus, integrare WebEye-SAP şi până la integrare raport excel combustibil OMV, această soluţie fiind în curs de dezvoltare.

Auzim, de asemenea, foarte des la clienţi cuvântul „eficientizare”, fie că vorbim de managementul combustibilului, de tahograf sau stilul de şofat. Toate cele de mai sus au ca rezultat un mai bun control al combustibilului, economie de combustibil, economie de timp, reducerea uzurii maşinii. Dacă ar fi să descriu pe scurt ce face WebEye, mă gândesc la „eficientizare pe toate planurile”.

WebEye a lansat, anul trecut, serviciul MyWebEye pentru flotele de vehicule uşoare, simultan, în trei ţări. Care este feedback-ul primit din partea clienţilor şi mă refer aici nu numai la cei din România, ci şi la cei din Ungaria şi Polonia?

Soluţiile şi funcţionalităţile complexe dezvoltate şi folosite foarte des pe segmentul de camioane ne dau un avantaj extrem de mare în segmentul vehiclelor uşoare (LCV). Mulţimea de date preluate şi prelucrate din linia CAN, respectiv rapoartele bazate pe acestea sunt avantaje care, adaptate, sunt valoroase şi pentru flote LCV.

Acesta este motivul pentru care FAN Courier, a cărui flotă este preponderent formată din LCV-uri, ne-a ales pe noi. Produsul MyWebEye este special conceput pentru flotele LCV.

Din perspectiva autovehiculului, poate singura diferenţă este lipsa tahografului, motiv pentru care i-am oferit clientului varianta montajului Do It Yourself, adică acesta montează echipamentele WebEye, cu ajutorul angajaţilor sau la service.

Cum ar arăta pachetul ideal de soluţii telematice WebEye pentru un transportator care deţine o flotă de camioane, dar şi pentru unul care operează o flotă de vehicule uşoare? Cât durează, în medie, implementarea acestui pachet de soluţii telematice în flotele clienţilor? 

Un transportator a cărui flotă este compusă din camioane are nevoie de pachetul care îl ajută să deţină controlul aproape total asupra maşinii. În astfel de cazuri recomandăm echipare full, care include conectarea la CAN-ul camionului, conectare la tahograf, comunicarea cu şoferul, scanarea documentelor de transport şi montarea de sonde litrometrice plus alte conectări auxiliare care influenţează consumul, cum sunt, de exemplu: webasto, diferite compresoare, pompe, etc. Aceste soluţii înseamnă un management total al flotei.

În acelaşi timp, rapoartele generate pe baza unei astfel de echipări sunt utilizate de toate departamentele, ceea ce înseamnă un mai bun management general al companiei, cu optimizarea veniturilor.

Ca furnizor important de soluţii telematice în Europa, cum vedeţi viitorul asigurărilor telematice? Vor crea oportunităţi de dezvoltare pentru WebEye?

Asigurarea telematică, o practică deja răspândită în Europa, este încă în fază incipientă la noi, însă cu siguranţă va câştiga teren. Aceasta în primul rând pentru că astfel de asigurare creează posibilitatea stabilirii unui cuantum al asigurării personalizat, în funcţie de elemente care ţin de specificul fiecărui şofer, cum ar fi stilul de condus şi istoricul său privind evenimentele auto provocate sau în care a fost implicat. Aşadar, un şofer bun, „curat”, care nu a fost implicat în accidente şi exploatează maşina într-un mod optim, cu siguranţă este avantajat de un astfel de sistem de stabilire, pe criterii telematice, a asigurării.

Cum spuneam, WebEye este deschis la tot ce înseamnă nou, urmărim cu atenţie ce se întâmplă şi în această zonă.

Dacă tot vorbim de tendinţe, cred că telematica va continua să aibă un rol esenţial în activitatea transportatorilor şi mă aştept să evolueze în pas cu tehnologia.

Dacă ne uităm doar la fenomenul IoT (Internet of Things), cu siguranţă acesta va produce efecte şi în telematică. Mă gândesc, de exemplu, la multe echipamente inteligente într-un camion sau vehicul, diferiţi senzori (pentru măsurare consum, temperatura), sau alte echipamente inteligente pentru diferite funcţii, gen controlul temperaturii sau presiunea în pneuri, dar colectarea şi raportarea informaţiilor sigur va fi şi în viitor importantă, iar aici avem de-a face cu telematică pură.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, aprilie 2019)

 

CITEŞTE ŞI:

Afacerile WebEye România au înregistrat, în 2018, o creştere cu 24%

Cum scade consumul de combustibil cu soluţia WebEye

WebEye lansează Truck Navigator, soluţia prin care sunt identificate rutele optime

 

Adaugati comentariu