Pe fondul scăderii cererii pe piața europeană și a creșterii stocurilor de vehicule, după Stellantis, și grupul german Volkswagen a decis să închidă temporar mai multe dintre fabricile sale, în special cele care produc vehicule complet electrice.
Constructorul auto a confirmat că fabrica din Zwickau, care produce Audi Q4 e-tron/Sportback, ID.3, ID.4, ID.5 și Cupra Born – modelele sale compacte cu emisii zero construite pe platforma MEB – va fi închisă timp de o săptămână, începând cu data de 6 octombrie. Această decizie este justificată de dificultățile întâmpinate de SUV-ul compact Audi, care a fost afectat de taxele vamale americane.
În următorii ani, modelele Volkswagen ID.3 și Cupra Born, vor fi mutate de la Zwickau la Wolfsburg. În schimb, la Zwickau va continua să fie asamblat Audi Q4 e-Tron, iar Audi se va concentra acolo pe dezvoltarea unui proiect de reciclare a componentelor auto, parte a economiei circulare pe care-l vizează constructorul.
Și fabrica din Dresda, care produce și modelul ID.3, va închisă , la rândul ei, tot timp de o săptămână. Trebuie menționat că activitatea la această uzină va înceta definitiv la sfârșitul anului, în conformitate cu un acord încheiat cu sindicatele anul trecut.
În cele din urmă, uzina din Emden, responsabilă de asamblarea modelelor Volkswagen ID.4 și ID.7, a redus orele de lucru ale angajaților și se așteaptă, de asemenea, să închidă liniile de producție pentru câteva zile.
Grupul auto a declarat, pentru AFP, că pur și simplu „își adaptează programul de producție la situația pieței”. Piața se confruntă în prezent cu „o mare incertitudine, determinată de disputa vamală cu Statele Unite și dezbaterea din Germania privind eliminarea treptată a motorului cu ardere internă”. Doi factori care „îi fac pe clienți să ezite înainte de a achiziționa vehicule electrice”.
Oprirea producției la unele uzine Volkswagen urmează unor decizii anterioare prin care se fac reduceri mai ample de capacitate din cauza cererii slabe. La Hanovra, producția modelelor ID.Buzz și T7 Multivan se va opri timp de cinci zile în timpul sărbătorilor de toamnă.
Uzina din Osnabrück scurtează fiecare săptămână de producție cu cel puțin o zi până la sfârșitul anului și va adăuga o săptămână de închidere în octombrie, fiind afectate modelele T-Roc Cabriolet, Porsche 718 Cayman și Boxster.
Conducerea Volkswagen și liderii de sindicat au convenit, la finalul anului trecut, să reducă parțial capacitatea de producție din Germania cu peste 700.000 de unități și să reducă forța de muncă cu 35.000 de locuri de muncă până în 2030. În baza acestui acord, locurile de muncă din Emden și Zwickau sunt protejate.
Stellatis oprește temporar 6 fabrici
Oprirea temporară a producției la fabricile Volkswagen survine unei decizii similare adoptate de Stellantis. La un an după primul val de închideri ale liniilor de producție din Europa, constructorul auto itlao-franco-american a limitat din nou activitatea la șase dintre uzinele sale europene. Vor fi afectate modelele Fiat Panda, Alfa Romeo Tonale și recent lansatul Alfa Romeo Junior
Astfel fabrica din Poissy (Franța) va fi închisă timp de trei săptămâni, între 13 octombrie și 3 noiembrie, o parte a forței de muncă lucrând cu jumătate de normă. Cele din Eisenach în Germania, Zaragoza și Madrid în Spania și Tychy în Polonia vor fi, de asemenea, închise pentru perioade de cinci până la paisprezece zile, în timp ce fabrica din Pomigliano (Italia), unde sunt produse Panda și Tonale, va rămâne închisă timp de cel puțin două săptămâni.
Motivul suspendării temporare a producției în fabricile europene este, în principal, cererea slabă. Potrivit unor surse apropiate constructorului auto, comenzile pentru Alfa Romeo Tonale sunt în scădere, chiar și Fiat Panda, un pilon istoric al uzinei din Pomigliano, dă semne de slăbiciune, iar Fiat înregistrează o scădere de 10% a vânzărilor în Italia.
CITEȘTE ȘI:
Afacerile din transporturi au scăzut cu 0,3% în primele 7 luni din 2025
Autostrada Transilvania A3. Lucrări de construcție pe întreg lotul Chiribiș – Biharia






Comentați?