Arval
Home Finanţare Leasing operaţional Flota Arval la nivel mondial a depășit, în primul semestru, 1,8 milioane de vehicule

Flota Arval la nivel mondial a depășit, în primul semestru, 1,8 milioane de vehicule

Arval își continuă creșterea în primul semestru din 2025, cu o flotă finanțată care a ajuns la 1.827.790 de vehicule la nivel mondial, un avans de 4,6% comparativ cu sfârșitul lunii iunie 2024, a anunțat, joi, compania specializată în leasing operațional full service pentru vehicule.

Flota finanțată în segmentul corporate se ridica la 1.202.798 vehicule la finalul lunii iunie 2025 (+3,4% comparativ cu finalul lui iunie 2024). Segmentul Retail a ajuns la 581.470 de vehicule, o creștere de 9,1% comparativ cu finalul lunii iunie 2024, demonstrând un interes în creștere al IMM-urilor și al persoanelor fizice pentru leasingul pe termen lung (creșterea în segmentul clienților individuali este, de asemenea, de 9,1%). Flota Arval Flex (abonament flexibil pe termen mediu) se ridică la 43.522 de mașini, în scădere cu 16,0% comparativ cu finalul lui iunie 2024, din cauza disponibilității mai bune a vehiculelor pentru leasing pe termen lung, pe fondul revenirii graduale la un nivel normal al timpilor de livrare.

Flota Arval are 631.014 de vehicule electrificate (vehicule hibrid și electrice) la 30 iunie 2025, în creștere cu 23,7% comparativ cu anul trecut. Creșterea în segmentul vehiculelor complet electrice a fost foarte puternică: +42,6%, la un nivel de 295.026 de vehicule.

Ca parte a pregătirii viitorului plan strategic, Arval a extins planul Arval Beyond cu un an, cu un obiectiv de flotă de două milioane de vehicule în 2026, incluzând 400.000 de vehicule complet electrice.

Arval

”Rezultatele financiare din primul semestru al acestui an confirmă direcția strategică adoptată la nivel de grup și extinsă până în anul 2026. Chiar dacă nu este cel mai favorabil context, piețele, inclusiv cea din România, răspund tot mai pozitiv la soluțiile de mobilitate oferite de Arval, cu perspective încurajatoare pentru viitor. Vom continua și la nivelul României să ne dezvoltăm flota de vehicule electrice, pentru a susține tranziția energetică a partenerilor noștri. De asemenea, observăm că soluțiile de digitalizare a flotelor au rezultate pozitive rapide pentru clienții noștri, cu optimizarea gradului de utilizare a vehiculelor precum și a cheltuielilor asociate. Arval este un furnizor de servicii de mobilitate de încredere în toate piețele pe care este prezent și ne propunem ca în viitorul apropiat să ne consolidăm această poziție care ne onorează”, a declarat Roxana Lupescu, Director General Arval Service Lease Romania.

Parteneriate la nivel mondial

Arval continuă să își dezvolte oferta și să își consolideze prezența internațională printr-o serie de parteneriate importante pentru a oferi clienților suport tot mai personalizat și pentru a acționa pentru o mobilitate tot mai sustenabilă:

– CaixaBank și Arval și-au extins alianța până în anul 2030: alianța dintre cele două entități a dus deja la finanțarea a aproape 180.000 de vehicule în Spania într-o perioadă de 15 ani și reprezintă una dintre cele mai mari flote în leasing de pe piața spaniolă, cu peste 70.000 de vehicule. Prelungirea acordului prevede un obiectiv de 200.000 de noi vehicule finanțate în următorii cinci ani.

– Arval a semnat un acord-cadru cu Nissan Motor Corporation în America Latină, extinzând parteneriatul care existent deja în 20 de țări europene la cele patru țări în care Arval este prezent în America de Sud (Brazilia, Chile, Columbia, Peru).

– Arval France și Maxus Motors France au semnat parteneriat strategic privind vehiculele comerciale. Scopul acestui parteneriat este dezvoltarea activităților B2B ale Maxus Motors France pentru clienții profesioniști, printr-o ofertă dedicată de leasing pe termen lung pentru Vehicule Comerciale sub eticheta ”Maxus Lease”.

– Element și Arval au sărbătorit cea de-a 30-a aniversare a Alianței. Cu această ocazie, a fost prezentat Barometrul Flotelor și al Mobilității 2025, evidențiind noi perspective, precum continuarea electrificării flotelor sau atragerea și reținerea talentelor prin politici și soluții de mobilitate oferite de companii.

În acest context, Arval își continuă angajamentul de a-și sprijini clienții în decarbonizarea flotelor prin lansarea de noi servicii ce simplifică încărcarea publică a vehiculelor electrice, eliminând astfel un obstacol în adoptarea acestora: Arval Energy Card, oferind acces la peste 850.000 de puncte de încărcare din toată Europa, Route planner, care optimizează călătoriile pentru vehiculele electrice pe baza autonomiei lor și a punctelor de încărcare disponibile, Arval Energy Cable, care este o soluție de încărcare inteligentă, compatibilă cu diferite tipuri de prize, și noi funcționalități de la vehiculele conectate pentru managerii de flotă.

În plus, Arval are o ofertă cuprinzătoare de Certificate de Economii de Energie (CEE) în Franța printr-un parteneriat strategic cu Vertigo. Această schemă urmărește să sprijine electrificarea și decarbonizarea flotelor prin facilitarea accesului la bonusurile CEC, aplicabile la achiziționarea de autoturisme și vehicule comerciale ușoare 100% electrice, care pot fi combinate cu bonusul pentru persoane fizice.

Arval își continuă creșterea în mobilitatea cu emisii scăzute de CO2 prin oferta Arval Bike Lease (+38% de la an la an), cu peste 10.000 de biciclete închiriate în 14 țări.

Arval a câștigat premiul „Outstanding contribution to sustainable corporate mobility solutions – Europe 2024”, acordat de către CFI (Capital Finance International). Acest premiu recunoaște angajamentul Arval pentru sustenabilitate, incluzând soluțiile sale inovatoare de mobilitate și eforturile semnificative în electrificare și reducerea emisiilor.

Performanța operațională

În primul semestru al anului 2025, veniturile brute ale Arval au crescut cu 10,1%, până la 10.538,5 milioane euro (9.567,5 milioane de euro în primul semestru al anului 2024), în strânsă legătură cu creșterea afacerilor.

Venitul brut operațional s-a ridicat la 1.096,5 milioane euro (-24,2% comparativ cu primul semestru al anului 2024 și -27,8% excluzând impactul pozitiv al unei poziții excepționale de 53 milioane euro), înregistrând o creștere a marjelor de leasing (marja financiară) și a marjelor de servicii, în legătură cu creșterea soldurilor finanțate (+14,5%), precum și un efect de bază nefavorabil comparativ cu nivelul încă deosebit de ridicat din primul semestru al anului 2024 al venitului brut operațional din vânzările de vehicule și câștigurile de capital anticipate din cesiuni.

Venitul brut operațional, excluzând rezultatul vânzărilor de mașini, a înregistrat astfel o creștere globală de 16,6% (+10,6% excluzând impactul pozitiv al unei poziții excepționale de 53 milioane euro) reflectând creșterea bună a afacerilor: marja pe contractele de leasing, la 497,9 milioane euro, a crescut cu 22,9% comparativ cu primul semestru al anului 2024, iar marja de servicii s-a ridicat la 520,4 milioane euro, în creștere cu 11,2% comparativ cu primul semestru al anului 2024.

Rezultatul vânzărilor de mașini și câștigurile de capital anticipate din cesiuni s-au ridicat la 78,1 milioane euro în primul semestru al anului 2025, după trei ani la niveluri excepționale (494,1 milioane euro în primul semestru al anului 2022, 789,2 milioane euro în primul semestru al anului 2023 și €572,4 milioane în primul semestru al anului 2024). Este de așteptat ca efectul de bază să se atenueze din a doua jumătate a anului 2025, cu venituri din vânzările de vehicule și câștiguri de capital anticipate din cesiuni de 253,4 milioane euro în a doua jumătate a anului 2024.

La 537,3 milioane euro, cheltuielile operaționale ale Arval Group sunt bine controlate. Acestea au crescut cu 5,9% comparativ cu primul semestru al anului 2024. Raportul cost/venit s-a ridicat la 49,0% în primul semestru al anului 2025, comparativ cu 35,1% în primul semestru al anului 2024, reflectând impactul normalizării rezultatului din vânzările de vehicule și câștigurile de capital anticipate din cesiuni. Raportul cost/venit excluzând rezultatul vânzărilor de mașini a arătat o îmbunătățire semnificativă, la 52,8%, comparativ cu 58,1% în primul semestru al anului 2024, reflectând efectul pozitiv al măsurilor de eficiență operațională și digitalizare.

Costul de risc a rămas moderat, la 29,1 milioane euro sau 15 puncte de bază în raport cu soldurile financiare. Este aproape de nivelul anului anterior (31,5 milioane euro sau 18 puncte de bază).

Rezultatul operațional, la 530,1 milioane euro (906,7 milioane euro în primul semestru al anului 2024), a fost în general la un nivel bun, reflectând creșterea puternică a afacerilor și un efect de bază nefavorabil comparativ cu un nivel încă excepțional de ridicat în primul semestru al anului 2024 al rezultatului din vânzările de vehicule și câștigurile de capital anticipate din cesiuni.

Elementele non-operaționale au totalizat -35,0 milioane euro (-7 milioane euro în primul semestru al anului 2024). Acestea au inclus efectul aplicării IAS 29 „Raportarea financiară în economiile hiper-inflationiste”, în cadrul filialei din Turcia a Arval (TEB Arval) pentru -42,8 milioane euro comparativ cu -12,5 milioane euro în primul semestru al anului 2024.

Profitul înainte de impozitare la 495,1 milioane euro (899,7 milioane euro în primul semestru al anului 2024) este în scădere cu 45%.

Venitul net s-a ridicat astfel la 351,4 milioane euro (688,8 milioane euro în primul semestru al anului 2024), în scădere cu 49% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut din cauza unui efect de bază care a fost încă nefavorabil comparativ cu nivelul deosebit de ridicat din primul semestru al anului 2024 al rezultatului din vânzările de vehicule și rezultatele anticipate, compensat parțial de creșterea puternică a marjei financiare și a marjei de servicii în legătură cu creșterea bună a soldurilor. Venitul net, partea Grupului s-a ridicat la 338,9 milioane euro (-49,1% comparativ cu aceeași perioadă din 2024).

Arval a obținut astfel o performanță operațională bună în primul semestru al anului 2025, reflectând o creștere pozitivă în afacerile sale și în soldurile financiare, dar care a fost încă penalizată în acest semestru de efectul de bază asupra normalizării rezultatului vânzărilor de mașini. Acest efect de bază se așteaptă să se atenueze semnificativ din a doua jumătate a anului. Rezultatele Arval reprezintă dovada succesului modelului de business de leasing pe termen lung susținut de diversificarea bazei de clienți, a prezenței internaționale și a produselor sale.

Totalul bilanțului s-a ridicat la 49.312 milioane euro la sfârșitul lunii iunie 2025 (47.915 milioane euro la sfârșitul lunii decembrie 2024). Capitalul propriu total, după o distribuire de dividende de 584 milioane euro în primul semestru al anului 2025, s-a ridicat la 4.283 milioane euro la sfârșitul lunii iunie 2025 (4.550 milioane euro la sfârșitul lunii decembrie 2024).

 

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Cum sprijină tehnologia 5G mobilitatea interconectată și sustenabilă?

 

Costurile, sub control. Cum pot fi reduse cheltuielile flotei cu 10 – 30%

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Nuclearelectrica
Leasing operaţional

Nuclearelectrica contractează o flotă de 9 vehicule în leasing operațional

Societatea Naționalî Nuclearelectrica SA va contracta o flotă de 9 vehicule Clasa...

TCO
Leasing operaţional

Mașinile electrice nu sunt responsabile pentru creșterea cu 30% a TCO-ului flotei

Costul total de proprietate (TCO) al mașinilor de serviciu a crescut cu...

Cancelaria
Leasing operaţional

Cancelaria Prim-Ministrului a contract 17 vehicule prin leasing operațional

Cancelaria Prim-Ministrului a încheiat cu Grupul Dacia Renault un contract de leasing...