Şantierele de autostrăzi şi drumuri expres deschise în 2020

Noi șantiere de autostrăzi şi drumuri expres. Potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Bode, în primele luni din 2020 au început lucrările pe autostrada Sibiu - Pitesti (tronsonul Boiţa - Piteşti), Drumul Expres Craiova - Piteşti, Varianta de Ocolire Timişoara Sud şi Centura Bucureşti pe sectorul DN 2 - A2.
CNIR

În acest moment sunt deschise şantiere pentru construcţia a 164 km de autostrăzi şi drumuri naţionale, pe aproape 70 km dintre acestea lucrările demarând în acest an.

Pe autostrada Sibiu – Piteşti, construcţia primului tronson, Sibiu – Boiţa (13,17 km), a demarat la finalul lunii martie. Contractul de proiectare şi execuţie, cu o valoare de 612,6 milioane de lei, a fost semnat în aprilie 2019, între CNAIR şi Porr Construct. Durata contractului este de 168 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni, cea de execuţie a lucrărilor şi 120 de luni perioada de garanţie. Aceasta înseamnă că, în 2023, primul tronson al autostrăzii ar trebui să fie finalizat.

Pe tronsonul 1, Craiova-Balş, de pe Drumul Expres Craiova-Piteşti, lucrările au debutat teoretic în 2019, însă mobilizarea pe şantier a crescut doar în ultimele săptămâni. Tronsonul, în lungime de 17,7 km este construit de italienii de la Tirrena Scavi, valoarea contractului fiind de 358 milioane lei, Termenul de finalizare este sfârşitul lui 2021.
Pe tronsonul 2, Balş-Slatina, în lungime de 39,85 km, lucrează compania UMB. Segmentul este fiind împartit în doua loturi (Bals-Piatra Olt (18,5 km) si Piatra Olt-Slatina (21,35 km). Lucrarile au debutat în ianuarie 2020 si au ajuns la un stadiu fizic de peste 20% pe primul sector si de 15%, pe cel de-al doilea. Termenul de finalizare este sfârsitul lui 2021.
Pentru tronsoanele 3 şi 4, CNAIR evalueaza ofertele pentru proiectare si constructie depuse în februarie 2020.

La finalul lunii martie au început şi lucrările de constructie a Variantei Ocolitoare Timișoara Sud. Șoseaua, în lungime de 25,69 km, este realizată de Tirrena Scavi. În contract, mai sunt prevazute 12 poduri/pasaje, 4 intersectii la nivel, 2 noduri rutiere si 2 parcari utilate. Valoarea contractului este de 272,4 milioane de lei, durata acestuia fiind de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Perioada de garantie a lucrarilor este de 120 luni. Aceasta înseamna ca, în 2022, VO Timisoara Sud ar trebui sa fie finalizata.

Pe Centura București, lucrările de modernizare a sectorului DN2 – A2 (11,5 km) au demarat la începutul lunii mai. Constructorul este tot Tirrena Scavi, care are la dispozitie 15 luni pentru a finaliza largirea la 4 benzi a soselei si realizarea unor noduri rutiere si pasaje, precum si pentru reabilitarea pasajelor si a podurilor existente pe acest sector de drum national.
Valoarea contractului semnat cu antreprenorul Tirrena Scavi este de 235,7 milioane de lei.

Ce șantiere noi de autostrăzi urmează

Până la sfârșitul anului, ministrul Transporturilor estimează că ar putea începe construcția pe încă 80 km de drumuri naționale si autostrăzi, adică pe Centura Sud a Capitalei (52 km) și pe Autostrada Transilvania – tronsoanele Zimbor-Poarta Sălajului și Nușfalău-Suplacu de Barcău.

 

CITEȘTE ȘI:

Granturi pentru IMM în valoare totală de 1 mld. euro. Cum vor fi împărţiţi banii nerambursabili

Germania va ridica interdicţia de călătorie în afara ţării de la 15 iunie

Cel mai ieftin Renault Megane: iată cum arată!

 

Adaugati comentariu